nieuw hier Proboat Black Jack 26 vragen

welke site is dat presies? ik hoor jullie steeds over H&M praten, en ik begin nu wel een beetje nieuwsgierig te worden :smile:

Hallo,

Gister avond in de winkel geweest en had een mistic in mijn handen. Das tog een mooi bootje en al iets grooter als mijn BJ. Had hem bijna me genomen voor 300 euro. Heb hem tog laten staan. Weet eigelijk niet waarom.

Heb nog wat op het net rond gesnuffeld en kwam bij een genisis uit en die is in NL te bestellen.
Heb een topic gelezen over de meter langen cat en dat is niet slecht! Zendersetje dr in en een regelaar. Een 120A of de 180A wat is verstandig? Weet niet wat er voor roer op zit maar anders zou mijn H&M roer en strut er op kunnen.

Wat denken jullie? Genisis goed of niet?

Groeten Jeroen

Hallo Jeroen,

Bedoel jij de genesis van Hobbyking?
Volgens mij stond er 2 weken geleden nog ene te koop op het forum.

Ik heb er zelf geen, maar ik volg dit met interesse!

Mvg Bastiaan

Kwaliteit van de genisis is gemiddeld.
Niet slecht maar ook niet "bomproof"
Er zijn betere kwaliteit rompen te verkrijgen maar dan moet je ook meer geld neerleggen.
Kwa prijs kwaliteit verhouding zeg ik helemaal niet verkeerd

Een Mystic voor die prijs is niet slecht toch? Connectoren vervangen en je hebt een leuke boot. Blackjack 29 is ook leuk maar volgens mij nog niet te krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

ik ga er niet op achteruit bij mijn Blackjack dan ben van plan om hem te bestellen en meteen en zender setje er bij. Van spectrum met een marine ontvangertje.
Zijn er misschien nog andere site's als de hobbyking? Anders moek effe geld op de paypal zetten.

Klopt de prijs van de mistic was niet verkeert nee. Maar ga tog voor de iets grootere Genesis!

Groeten Jeroen

Gaaf! Gefeliciteerd alvast;)! Hij staat bij mij ook nog op het lijstje. Lijkt me een leuke boot. Ben benieuwd naar de levertijd, zal wat sneller gaan dan de 2weken dat het nu minimaal duurt.:D

Zo hij is binnen! jeeeeeeeej

Woensdag besteld en nu al binnen. Het ziet er op het eerste oog allemaal gelikt uit! Het is echt een heel ander ontwerp romp dan mijn Blackjack. Een wereld van verschil.

Nou mooi op mijn gemak alles er af en opnieuw opbouwen dan de boel afstellen. Ben heel benieuwd naar het vaar gedrag.

Ow ja er zit een zwarte motor in geen leopart dan?

Groeten Jeroen

Hallo Jeroen,

De kleur van de motorbehuizing zegt bij een fabrieksboot niet zoveel, als je er maar voldoende afneemt, kun je de motor in elke gewenste kleur krijgen.

Gebaseerd op de foto op de HK site zou die (paarse) motor best een FSD kunnen zijn:
::????::???
Als je de exel-file download, zie je de 2070Kv versie erbij staan.

Groeten, Jan.

Hey Jan,

Oke keur wil dus nie zo veel zeggen. De motor is 2075 kv :D maar heb hem er nog niet uit gehad mischien dat er iets op staat?

Ben dus bezig met mn Genesis en wil de binnekant waar de tube van de flexass binnen komt verstevigen. Heb hier op het moment alleen polyester plamuur dat is niet geschikt he'?

Wat ik ook niet snap als ik mn flexas er uit wil halen moet ik de strut er ook af hallen dus is de in stelling altijd weg... er zit er verdiking in de flexas en die kan niet door de strut heen..

Ga morge andere stekkers aan de seaking solderen en dan kan ik van de week het water op om te proberen ben heeeel benieuwd!

Groet Jeroen

Hey Jan,
Ben dus bezig met m'n Genesis en wil de binnenkant waar de tube van de flexas binnen komt verstevigen. Heb hier op het moment alleen polyester plamuur dat is niet geschikt he'?
Groet Jeroen
Hallo Jeroen,

Polyesterplamuur voegt alleen maar gewicht toe, geen noemenswaardige versterking, tenzij je er een aantal laagjes glasweefsel en hars overheen zet, maar dan heeft de plamuur weinig zin.

De Genesis is zoals de meeste Chinese rompen gemaakt van vinylester, een snel uithardende polyestersoort (zodat er zoveel mogelijk producten in zo kort mogelijke tijd uit een mal kunnen worden gehaald), afhankelijk van de vorm (rondingen zijn stijver dan platte vlakken) zal de romp hier en daar flexen.
Dat is geen probleem zolang je niet ver over de 100km/h wilt gaan, bij toenemende snelheid zal een flexende romp de beperkende factor zijn en moet je met glas/carbon weefsel en epoxy aan de gang om de romp stijver te maken.

Waarom wil je de bodem op die plaats verstevigen?
Zit er veel beweging in?

Als het licht moet blijven, dan geen glasweefsel en epoxy in dikke lagen er op zetten, maar carbon buizen (Ø6 - 8 mm) op de bodem vastlijmen met epoxy en glasweefsel, dat geeft veel meer stevigheid.

Wordt je dat te dik, dan kun je de buis ook in de lengterichting splijten (zoals bamboe) en halve buizen verlijmen, de toename in stevigheid is nagenoeg hetzelfde.
Vermeld bij aankoop van carbon buis er wel bij dat je de buis wilt kunnen splijten, niet alle buizen laten dit toe, vanwege de verschillende productiemethoden (extrusie of gewikkeld).

Groeten, Jan.

Hey Jan,

Dank voor de snelle info!

De buis waar de flex in zit zit los die wil ik aan de binnekant vast zetten. Moet dan dan met een glasvezelf matje en epoxie ofsow? Is dat bij de bouwmarkt te halen? Het moet nog wel een x los kunnen want er zal een x een andere as in moeten deze is 4 mm :S kun je wijnig mee in mijn ogen. En voor een 4,7mm moet er een andere buis in gemaakt worden.

Er zit meer beweging in als in mijn proboat ben nu nog niet van plan om de hele bodem aan te pakken op 6s zit er tog geen 100 in of wel dan?Ga eerst is lekker varen en experimenteren met aftellen.

Thnx voor de info Jan!

Groet Jeroen

Hallo Jeroen,

Alles kan weer los natuurlijk, maar hoeveel moeite, die het kost om en glasweefsel-epoxy verlijming door te slijpen staat in geen verhouding tot het lossnijden van een dot polymeer kit, die in jouw geval voldoende zou moeten zijn.
Vooraf goed opruwen en ontvetten.

Groeten, Jan.

Back