nieuw Europees record

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door janhein, 17 mrt 2009.

1. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    Met zeer groot genoegen kan ik melden dat het een Nederlands team van studenten is gelukt het Europese hoogte record voor amateur raketten terug te halen naar ons mooie kikker landje.

Hierbij hebben we een hele lange neus gemaakt naar onze Engelse concurenten die het met een schamele 10 kilometer moeten doen. En onze Duitse raketten collega's die nog niet hoger komen dan 6 kilometer

March 17th, 2009
    The Stratos rocket was succesfully launched today at 11:28 CET from Esrange Space Center reaching an altitude of 12.55 kilometers, thereby breaking the European altitude record for amateur experimental rockets! Esrange Space Center has confirmed the altitude. More news to follow.

Gefeliciteerd

2. glaerox

glaerox

Lid geworden:
    25 okt 2004
    12.55 KM:O

Ik wist niet dat deze raketten deze hoogte konden halen. knap staaltje werk van de studenten!

3. The Inventor

The Inventor

Lid geworden:
    10 sep 2008
    Gefeliciteerd!
    Maar ik denk dat het binnenkort verbroken gaat worden door de NERO, die naar 30-40km wil...

4. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
  5. anne

anne Guest

wat hoog niet te geloven..
    volgens mij vliegen de lijntoestellen ook zo hoog dacht ik:confused:

6. mark

mark Guest

lijntoestellen vliegen toch niet hoger dan 10km
    En dan alleen op lange vluchten.(toch?)

7. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    De verbaasde gezichten van de pasagiers zijn dan ook goed te zien op de beelden van de onboard camera :-D

8. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ik gebruik de maximale lijnlengte die de FAI toestaat en dat is 21,5 m...... en ik mag maximaal 7 minuten doen over een wedstrijdvlucht....:cool:

9. Ludozzz

Ludozzz

Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Filmpje zou wel leuk zijn! Is vast wel gemaakt...

10. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    ik heb nog geen foto's gekregen , maar de onboard camera heeft niet mee gevlogen. De camera wilde niet mee werken tijdens de test en is niet gelanceerd.

Foto's komen er denk ik wel aan

de eerste plaatjes staan op de site van de tu

http://media.tudelft.nl/

en verder is hier een hoop info te vinden (ook gewoon leuk on te lezen )

- STRATOS

11. Pleun Punt

Pleun Punt Guest

Kan gedaan door Mark en de andere DARE-leden!

Deze raket had al 2 jaar geleden gelanceerd moeten worden, maar voorlopig hebben ze met de testraketten (tot enkele km hoog) voorlopig nog problemen met parachuteren.
    Als het ze lukt erg knap, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan zo'n project. Hoger dan 5 à 7 km is NERO nog nooit gekomen, dus ze krijgen te maken met allerlei omstandigheden (aerodynamisch ed) waar ze nog geen ervaring mee hebben.

12. REBEL

REBEL

Lid geworden:
    22 okt 2006
    Record

Helaas, DARE had geen record, het record staat op een groep uit Parijs, 18350 meter op 13 02 1998 vanuit Kourou GAREF AEROSPATIAL - Fusée expérimentale Atalante

Dit record was niet bekend en hier zijn wij deze week op gewezen door de CNES

Daarnaast is er een groot verschil of een raket gebouwd wordt door een Universiteit, een vereniging of individuele vliegers. Het wordt tijd voor een algemene record lijst, hier wordt aan gewerkt.

NERO lijkt op sterven na dood, hun vlucht is al jaren aangekondigd en lijkt grote problemen te hebben.

Wij gaan (Peter Muller en ik) als Dutch Rocket Boys met een tweetraps tijdens BALLS 2009 een gooi doen naar het record, planning is 50 km, op twee experimentele P motoren, project op The Dutch Rocket Boys

Groeten

Frank De Brouwer

13. REBEL

REBEL

Lid geworden:
    22 okt 2006
    Nog een noot,

DARE heeft de raket nog niet gerecoverd, was een mooi project, maar zonder recovery geldt de vlucht internationaal niet echt, dit is nl het moeilijkste van de vlucht. Wij hebben ze ook gesponsord, daar deze projecten die ondersteuning verdienen.

Groeten

Frank

14. jakkobink

jakkobink

Lid geworden:
    25 okt 2007
    Bij dealextreme.com heb je een tracker voor 171dollar. Met een Simkaartje erin kun je exact pinpointen waar je raket gerecovered kan worden :D
    Met water-rakketten worden toch ook records gebroken, ik kan het niet terugvinden, maar zou graag zelf hier een begin in willen maken. Om direct in de verbrandings-rakketten te stappen is me iets te veel regeltjes. Wie helpt me aan een linkje?
    Jakko

15. REBEL

REBEL

Lid geworden:
    22 okt 2006
    DARE weet waar ie ligt, maar hij is met max snelheid van 250 km/U ingeslagen, dus of ze wat terug vinden...........

16. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    Ik denk dat ze beter stoffer en blik mee kunnen nemen. met die snelheid in slaan op het
    ijs dan blijft er niks over.

Meerdan wat kleinde stukjes zullen ze denk ik niet vinden.

Deel Deze Pagina