De stuurstangen noemen ze ook wel turnbuckles. Die zijn afkomstig van de modelautoracerij. Met een klein steeksleuteltje kun je dan afstellen op de juiste lengte zonder de kwiklinks los te halen.
Ahhhh ik dacht al zoiets! Dank voor de info!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De stuurstangen noemen ze ook wel turnbuckles. Die zijn afkomstig van de modelautoracerij. Met een klein steeksleuteltje kun je dan afstellen op de juiste lengte zonder de kwiklinks los te halen.
Ik zou zeker voor de flaps de gaatjes doorboren (Ø2) en de in de messing heveltjes een sleuf frezen of zagen. Heveltjes willen nog wel eens afbreken (zeker met landingen op ruw terrein - ervaringsdeskundige). Het is een K-klus om het heveltje eruit te krijgen als je dit niet doet.
Hoi
Gaatje heb ik doorgeboord en het heveltje met een ijzerzaag van een gleufje aan de onderkant voorzien. Mocht ie breken dan kan ik vanaf de onderkant van de klep met een schroevendraaiertje het heveltje eruit draaien.
Johnny
Nog niet nodig gehad overigens, belasting bij F5J is in het algemeen wat lager dan bij F3J
De belasting komt doorgaans niet van het vliegen maar van het landen! (remkleppen te laat in)
Ik wil alvast een spinner en bladen bestellen.
Ik heb een 32mm spinner nodig, op 5mm as.
Ik kom dan uit op deze (RFM) of deze (hyperflight) als ik een 'verzetzte' spinner wil. Iemand hier iets over te zeggen? Mijn eigen gedachten hierover: Ik heb beide type spinners in bezit gehad en vind de RFM veel degelijker gebouwd dan de Hyperflight. Echter is de hyperflight een stuk goedkoper en te krijgen met een oranje doppie.. Mijn eigen voorkeur gaat toch uit naar de RFM.
En dan de bladgrootte. Op de RedFox 500 met 4,7:1 vertraging worden de volgende adviezen gegeven.
- 14/9,5".... 430W.... (40A).... (AUW up to 2,2 kg)
- 14/12" .... 510W.... (50A).... (AUW up to 2,5 kg)
- 16/11" .... 520W.... (50A).... (AUW up to 2,5 kg)
- 17/11" .... 580W.... (62A).... (AUW up to 2,8 kg)
Waarbij ik dus zou willen gaan voor de 14/12 of de 16/11. Helaas kan ik beiden niet vinden bij RFM. Heeft iemand hier een goed advies over? Wat moet ik nemen, ervan uit gaande dat ik zsm op die 200m wil kunnen komen, iig max in 30 seconden. Beter meer spoed? Of juist meer bladlengte?
Roerhevels doordraaien totdat gaatje iets achter de scharnierlijn zit. Rolroeren op de scharnierlijn. Vastlijmen niet nodig. Heb geen speling op het heveltje. Gaatje heb ik doorgeboord en het heveltje met een ijzerzaag van een gleufje aan de onderkant voorzien. Mocht ie breken dan kan ik vanaf de onderkant van de klep met een schroevendraaiertje het heveltje eruit draaien.
Johnny