multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
prima keuze larry! En het is al helemaal mooi dat je het van een ervaren iemand kan leren!
Veel plezier gewenst

Freek
 
Sorry dat ik nu weer met een vraag over die regelaar kom ;)

Maar hoeveel ampere moet een regelaar voor een 480 motor met lipo zijn?
En heb je beter te veel of te weinig?
 
Nou, zojuist de maiden flight en maiden crash meegemaakt.
Schade 0, 1 heel klein deukje in de vleugel.
Hij vloog mooi bestuurbaar weg, tot dat hij gepakt werd door een flinke windvlaag, daarna niet meer terug te halen met de standaard motor.
Conclusie, rustig wachten op beter weer.
Maar gevlogen heeft ie.
Groet,
Larry
 
Ik ga ook een easystar kopen.



Ik wil hem alleen meteen met een brushless motor bouwen.
Waarom?

Vliegt langer, meer power en gaat langer mee.
________________________________________________-

Als zender wil ik de mx12 graupner kopen.


Wie kan mij vertellen wat een opset is die sneller is dan met de standaard
opset met 400 motor en langer vliegt?

Ik wil alles hier bestellen:
2BrothersRC

Wat is b.v een goede opset bij bovenstaande site?

SERVO,S:
Je hebt er 2 nodig toch?
Er stond mini servo, kan deze dan 2x op een ontvanger van een mx 12:
Carson CM-1, Mini servo. Kosten 10,95€


MOTOR:
Wil er zon 30€ voor uit geven aan een bosrstelloze.
Hij moet dus een stuk krachtigger zijn als de standaard 400 motor maar wel zuinnigger zodat hij langer vliegt.
Ik kan er wel een selecteren maar weet er te weinig van

PROP:
Kan er een betere prop op dan de standaard bij een brushless motor?
Of is de standard prop goed zat voor een brushless?.

REGELAAR:
Robbe Roxxy BL Control 930. 49,95€.
35Amp.
Is dit wat?
Ik lees soms dat de regelaar te zwak kan zijn.
Maar kan hij ook te zwaar zijn zoals deze?
Of kan dat niet?
Ik betaal anders liever wat meer zoals bij deze.
Zodat hij altijd sterk zat is.

LIPO LADER?

Wil een Leuke lader die snel en langzaam kan laden+ veilig laadt.
Ook liefst 12V/220V voor op het veld.
Wat is dan een goede? Zijn er ook die stoppen als hij vol is?
Aangezien je een lipo kapot kan laden bij vergeten los te koppelen heb ik er liever een die zelf stopt als hij vol is:
Mischien dat iemand een goede tot 30€ kan geven en een tot zon 80€?


ACCU:
Wat is nu een goede accu als je er een brushless motertje inzet?
Wat mag de accu max wegen?

Ik wil dus lang kunnen vliegen.
Wat is nu het verschil tussen een 2cell/3cell batt beide op 2500Mah?
3cell vliegt langer?

3cell 1500Mah weegt zon 124Gram
Een 3Cell 2100Mah weegt zon 158Gram.

gewicht is dus niet veel meer is een zwaardere dan niet beter?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn hier best mensen die je hierin advies kunnen geven... (ik in elk geval niet) maar als je toch al van plan bent de spullen bij 2bros te kopen, kan je dat ook prima aan hen vragen.
Succes!
 
Nou, zojuist de maiden flight en maiden crash meegemaakt.
Schade 0, 1 heel klein deukje in de vleugel.
Hij vloog mooi bestuurbaar weg, tot dat hij gepakt werd door een flinke windvlaag, daarna niet meer terug te halen met de standaard motor.
Conclusie, rustig wachten op beter weer.
Of wachten tot de piloot kan vliegen ;)
Standaard Easystar gaat best goed tegen de wind in maar dan moet je wel het hoogteroer weten te gebruiken.


@r.marijnissen: advies van bdoets volgen zou ik zeggen, ik heb nog nooit iets slechts gehoord/gelezen over die winkel.
 
MX-12 zender is een goede keuze. Makkelijk om aan de kabel te hangen voor lessen..

Als je een goede 400 7,2V borstelmotor ( kontronic heb ik zelf uitstekende ervaringen mee) pakt met ontstoorsetje vlieg je ook al makelijk een jaar met aanzienlijk meer power als normaal, en op een leuk budget. Met de 3S lipo die je daarvoor pakt, kun je nog altijd opwaarderen naar borstelloos later. 2200 a 2500 mah lipo inde neus en je zwaartepunt zou meteen goed moeten zijn.

Als je toch meteen borstelloos wilt zijn er leuke buitenlopers verkrijgbaar die in een 400 behuizing zitten. Met 2200KV werkt dat ook perfect op de Easy. Met een 5.5 x 4.5 prop.
Op 3S lipo kun je dan grondstarts maken.

Servo's: HS 81 passen perfect in de uitsparingen. Maar elke 10 tot 20 gram servo voldoet.

Ik heb afgelopen weekend nog de zevende easy mee in elkaar gezet voor een clublid.
En we hebben bij ons op de club al 8 mensen gehad die met een easy zijn begonnen.

Dus met een beetje begleiding is dit een mooie start in onze schitterende hobby.

Frank.
 
Wil wel meteen borstelloos kopen.


Welke motor is specifiek een leuke motor?
Watzijn trouwens de afmetingen van de standaard permax 400 motor?
27.5MM doorsnee bij 405mm lengte wat in vind op een site.



Dan kan elke 27,5-28mm motor er dus in.
Lettend op vermogen uiterraad.

Dit lijkt me wel een lekker krachtig motortje:
RCtechnics Internet Store

3900Kv is eigenlijk wat teveel van het goede denk ik.
maar wat maakt het uit?
Weegt maar 98 gram en vol gas hoeft uiteraad ook niet heel de tijd.
Meer om even snel te klimmen.

Welke regelaar past hier bij?
Een 30A is zat?
 
Laatst bewerkt:
Ik ging met de standaard motor vol tegen (wat) wind in en trok de easystar zo hard omhoog dat ik bang was dat de vleugels zouden knappen. Bijna klappen in de handjes zeg maar.

Met de standaard motor.

Majaa, ik kan het nog niet zo goed........
 
Wil wel meteen borstelloos kopen.

Dit lijkt me wel een lekker krachtig motortje:
RCtechnics Internet Store

3900Kv is eigenlijk wat teveel van het goede denk ik.
maar wat maakt het uit?
Weegt maar 98 gram en vol gas hoeft uiteraad ook niet heel de tijd.
Meer om even snel te klimmen.

Welke regelaar past hier bij?
Een 30A is zat?

KV is veel te hoog. Hiet moet dan een veel te kleine prop op om enig rendement te halen.
(deze motor is voor speedmodellen, en ducted fans)
Ik gaf al die 2200 KV aan. Dat werkt...
Motor is ook aardig zwaar, betekend ook meteen lood voorin, dus dubbele toename van gewicht . 350 watt op een easy is ook niet leuk meer...150 is meer als voldoende...
De Typhoon 6/15 is bewezen met de 5.5 x 4.5 prop (+- 150 Watt).
 
Ik ging met de standaard motor vol tegen (wat) wind in en trok de easystar zo hard omhoog dat ik bang was dat de vleugels zouden knappen. Bijna klappen in de handjes zeg maar.

Met de standaard motor.
Onmogelijk om die vleugel te breken!

Ik heb er alles aan gedaan om het zo ver te krijgen, meer dan een flinke V-stelling tijdens het optrekken uit een (heel :rolleyes: ) lange duik krijg je er niet in.
Ook nog nooit ergens gelezen of gehoord dat iemand zijn vleugel brak tijdens het vliegen.
 
Onmogelijk om die vleugel te breken!

Zeg nooit nooit... Ik heb er een keer eentje in de vlucht laten breken.
Was wel tijdens een storm met veel te veel power erop.... (de 6/15) Maar een van de vleugels brak precies langs de carbon buis af...
Wij kregen ze haast tot rond als we echt optrokken na een flinke duik. Maar op een gegeven moment wil ie niet meer.... Dan geeft er iets op....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top