MPX Blizzard op 4s setup van HK

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
M

MeX101

Guest
Nadat me lipo is overleden in me blizzard en ik 3s nu wel heb gezien wil ik een 4s setup erin zetten. Ik kom op rcgroups en hobbyking zelf wel wat tegen natuurlijk maar weinig compleet vaak mist de info welke prop er gebruikt word etc.

Nu heb ik zelf iets samengesteld voor een setup maar ik mis gewoon de kennis om te kunnen zeggen of dit de juiste combo is van alle compartimenten.

motor HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: 2820) $21.00
Regelaar HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller $39.99
lipo (komt qua maten het mooiste uit) HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1800mAh 4S 40C Lipo Pack $22.96

prop 9x6 Folding Prop (die al op me blizzard zit van MPX zelf)

Die 40C pakketten zeker doen de extra punch is super, regelaar is ook super

Die motor Kan maar dan is hij beter geschikt met een 11x5 ofzo.
Met een 9x6 is hij wat minder efficient + zit je wel erg safe in de marge van de motor wat dus ook betekend dat je wat prestatie laat liggen, al zal het goed vliegen.

De mpx borstelloze set is ook 1100kv maar dat loopt op 3 cell max.

Als je bij die 9x6 wilt blijven dan zou ik er een nemen met net iets meer kv b.v:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-42B 1250kv Brushless Outrunner (Eq: AXi 2820 $26.53

Op 4 cell zal dat aardig rap gaan.

Nou alles was in stock vandaag de melding gehad dat de lipo in stock was gekomen heb het hele zaakje dus besteld!

Ben benieuwd!

4s?

Waarom 4 cellen? Mijn blizzard heeft de volgende setup:
motor: Robbe Roxxy 3536/06
esc: Robbe Roxxy BL 940-6
accu: 3 cellen 2100mAmp Lipo
prop: cam folding 9x7

En veel sneller zou ik hem niet willen hebben :D

Me lipo ging stuk en vind de MPX tuning power setup langzaam na er veel mee gevlogen te hebben (vloog er bijna altijd wel volgas mee) wilde ik sneller de totaal prijs tussen een 3s en 4s setup van hobbyking scheelt niet veel dus ben voor 4s gegaan omdat dat nog sneller gaat. Het enige wat kan gebeuren is dat de vleugels gaan 'flutteren' dan komt er tape op en anders is het jammer...

Back