Motorsteunen

Burp

Forum veteraan
Hopenlijk weet iemand mijn vraag te beantwoorden over motorsteunen en waar deze te koop zijn. Mijn pipercup heeft een kleine crash gehad en alles is inmiddels weer hersteld op de motorsteunen na. Deze moet ik nog vervangen maar wat een simpele klus lijkt is wat lastiger geworden dan gedacht. Ik zoek nl dezelfde motorsteunen ivm het simpel plaatsen van de motor. Als ik andere steunen ga gebruiken dan moet ik dus nieuwe gaten in het schot maken en waarschijnlijk ook nieuwe inslagmoeren gaan plaatsen enzo. Motor is trouwens een Saito 10cc 2-takt.

Ik heb een foto gemaakt van de steun

Foto-OZEZRHTU-G.jpg

Foto-B7AYCZSE-G.jpg

De steek van de gaten is 41,5mm

Weet iemand waar deze te koop zijn of is er een andere makkelijke oplossing die ik nog niet weet?

Ik had een tijdje geleden een soort gelijk probleempje en kon niet dezelfde motorsteun vinden.

Ik heb het opgelost door een "standaard" motorsteun te nemen, deze doormidden te zagen en in de motorsteun de gaten op de juiste plaats geboord.

Groeten
cor

Cor, ik denk dat de standaard motorsteunen geen optie zijn ivm de carburateur die bij de Saito`s achterop zitten.

Heb zelf ook al regelmatig dat probleem meegemaakt, de motor kotm dan te ver naar voren.

Ik vindt deze motorsteunen wel van minder stevige kwaliteit dat de standaard versie, heb er al verschijdende stuk gekregen door een crashje waar de standaard motorsteunen heel blijven.

Maar waar je ze kan krijgen?? geen flauw idee......

Deze motorsteun lijkt me van Kyosho, deze zit ook op mijn Osmose.
De Calmato heeft een net iets andere variant.
Gewoon ff bellen naar de Kyosho dealer (zowat elke winkel)

Back