Motorkap in zelfde kleur als rest van vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter The_Aviator
  • Startdatum Startdatum
T

The_Aviator

Guest
Hallo, na al enige tijd dit forum te volgen leek mij dit de plaats om het volgende te vragen. Ik maak een Extra 300s, .40 model van Great Planes. Het is mijn eerste balsa (kit-)model, met plastic motorkap (cowl). Het model wil ik bespannen met Oracover (kleur staat nog niet vast), de bijbehorende motorkap moet dezelfde kleur krijgen.
Alleen, hoe zorg ik ervoor dat de kleuren van romp (bespannen) en kap (gespoten) precies gelijk worden? Welke verf heb ik nodig, van welk merk en waar verkrijgbaar? Bij Quartel heb ik navraag gedaan en daar zei men dat Simprop bij Oracover passende verven maakt maar dat de fabriek afgebrand is en pas in mei weer gaat leveren.

Weet iemand een andere oplossing??

iedere goede lak leverancier kan lak op elke gewenste kleur mengen. Neem een stukje folie van die kleur mee en alles komt goed.

Dank je, worden er nog bepaalde eisen aan de lak gesteld, hij moet immers brandstofbestendig zijn?

Er zijn voor oracover ook bijpassende ('bijkleurende') spuitbusjes te koop.
Ik dacht dat Simprop ze levert.

Jep, simprop levert ze. Die zijn idd direct brandstof bestendig. Je kunt ook verven op water basis gebruiken, maar dan moet je met een kleurloze 2K lak aflakken om de boel te beschermen. Voordeel daarvan is dat je tijdens het opbrengen van kleuren en patronen je gereedschap gemakkelijk schoon kunt krijgen.

The_Aviator zei:
Bij Quartel heb ik navraag gedaan en daar zei men dat Simprop bij Oracover passende verven maakt maar dat de fabriek afgebrand is en pas in mei weer gaat leveren.

Weet iemand een andere oplossing??

breng hem gewoon naar een autoschade bedrijf, via de achterdeur naar binnen :wink: samen met je motorkap en stukje van de folie, en voor 3 tiendjes heb je een schitterend kapje...

groetjes suc6

even offtopic, maar ik heb op de cockpitkap van mijn four-star 40 een witte bies geverfd op waterbasis, en hij is er nu nog steeds niet af, terwijl er toch een dikke laag brandstof langsgekomen is.... :?

Even over die Simprop verf, zou idd omstreeks april/mei weer leverbaar moeten zijn. Maar dat Simprop Oracover kleuren maakt klopt dus niet. Vroeger had Simprop wel een serie Oracover kleuren (witte 400cc spuitbussen) maar na problemen met de verfkwaliteit heeft men een nieuwe formule op de markt gebracht (gekleurde bussen met dop in verfkleur 300cc) met RAL kleuren.

Groeten,

Marcel.

Back