Motorisering voor de Multiplex FunCub

De Funcub heeft 300-350 Watt nodig,
De TR 35-36A levert meer dan 400W= meer dan genoeg!
Voor deze motor wordt een 9x6 prop aangeraden,
Ik zou voor de Funcub een 9x4,5 of een 8x6 proberen
De 9x4,5 levert kracht,
De 8x6 levert snelheid.

De Funcub heeft 300-350 Watt nodig,
De TR 35-36A levert meer dan 400W= meer dan genoeg!
Voor deze motor wordt een 9x6 prop aangeraden,
Ik zou voor de Funcub een 9x4,5 of een 8x6 proberen
De 9x4,5 levert kracht,
De 8x6 levert snelheid.

top! Dan wordt het een 9x4,5. Er komt een FPV (camera setup) op, dus mag wel ietsjes meer vermogen leveren. Hard vliegen is geen must..

Thnx, dan ga ik verder aan de knutsel (morgen dan)

Nier deze motor bestellen as is niet sterk genoeg ( weet ik uit ervaring ), je kan het beste een Robby Roxy motor deze heeft een 5 mm as en is gehard.
Als prop moet je een 13x4 nemen, met deze setup vliegt hij heerlijk.

Nier deze motor bestellen as is niet sterk genoeg ( weet ik uit ervaring ), je kan het beste een Robby Roxy motor deze heeft een 5 mm as en is gehard.
Als prop moet je een 13x4 nemen, met deze setup vliegt hij heerlijk.

Motor hoef ik niet te bestellen, heb hem al liggen namelijk (al eens eerder besteld, maar nooit ingezet).

Ik begrijp dat de motor qua power, voldoende is, dus ik ga hem in iedergeval eerst uit proberen. Mocht de as breken (wat mij sterk lijkt, maar niet onmogelijk natuurlijk), dan bestellen we gewoon een andere moto :)

Motor hoef ik niet te bestellen, heb hem al liggen namelijk (al eens eerder besteld, maar nooit ingezet).

Ik begrijp dat de motor qua power, voldoende is, dus ik ga hem in iedergeval eerst uit proberen. Mocht de as breken (wat mij sterk lijkt, maar niet onmogelijk natuurlijk), dan bestellen we gewoon een andere moto :)

Niet breken, buigen

Back