Motorisering Harmony twin

Afgelopen maandag heb ik een 2 motorige Harmony besteld die als het goed is volgende week binnen zou moeten zijn. Van een mede forummer die hem al enige jaren vliegt heb ik reeds een hele waslijst met tips gekregen omtrent de bouw van de harmony omdat er een aantal dingen zijn waar je toch wel rekening mee moet houden. Ik ben nu nog aan het inventariseren wat ik nog nodig heb.

Het wordt géén electro. Ik heb de Harmony zien vliegen met 2 4-takts en dat was een geweldig geluid en gezicht om te horen en zien dus dat gaat het worden.

Nu ben ik een tijdje het internet aan het afspeuren voor motoren en kwam het merk ASP tegen. Zij hebben voor een redelijke prijs (ik wil de kosten een beetje in de hand houden) 4-takt motoren maar nu heb ik daar weer verschillende meningen over gehoord. Ik ken het merk niet maar wat zijn jullie bevindingen hierover?
Ik hoorde dat het OS klonen zijn?

Optie 2 is om er 2 2-takten in te zetten die misschien weer iets betrouwbaarder zijn.

Marc

Koop motoren die betrouwbaar zijn en altijd lopen als er 2 in 1 model zitten als je wil vliegen.;)

ook het crash risiko verminder je daar door.

Mvg Johan

Koop motoren die betrouwbaar zijn en altijd lopen als er 2 in 1 model zitten als je wil vliegen.;)

ook het crash risiko verminder je daar door.

Mvg Johan

Bedankt voor het antwoord Johan, uiteraard wil je zo weinig mogelijk risico lopen (zelfs electro is niet zonder risico, dat heb ik afgelopen weekend wel weer gezien) maar ik zou graag wat bevindingen willen horen over ASP motoren en dan specifiek de 4-takt.

Marc

Hoi Marc,
Ik heb nu een seizoen een nieuw overgenomen ASP 10cc viertakt in deze trainer zitten. Ik vlieg deze op standaard 4-takt mix met Klotz. De motor was in het begin een beetje moeilijk af te stellen, maar dat bleek aan de positie van mijn brandstoftank te liggen. Qua betrouwbaarheid heb ik geen klagen over deze motor. Hij start altijd, maar wel mbv een electrostarter. Met de hand krijg ik hem niet makkelijk aan de praat. Verder is het middengebied een beetje rijk qua mengsel, waardoor volgas en stationair goed lopen, maar ik heb in het middengebied nog wel dat het toerental op en neer gaat. De motor begint langzaam aan wel steeds iets beter te lopen, waardoor ik de indruk heb dat het gewoon vele uren kost voor hij ingelopen is.
Dat is het zo'n beetje wat ik er over kan zeggen. Mocht je nog vragen hebben dan stel je ze maar.
vr gr
Hans

5696263733_63e723b787_b.jpg

ik heb een asp 10 cc 4T.

heeft nog niet veel gelopen, maar starte perfect op de bok. De eerste tik was genoeg.

Hans en Sanka, bedankt voor de reply.

Deze motoren zijn dus wel het overwegen waard en misschien eerst een paar tankjes laten inlopen voordat ze in de kist gemonteerd worden.....

Nog iemand?

Ik heb al twee keer dit jaar een saito gehad die afloeg. Lag ten minste een keer aan een niet correcte afstelling. Maar volgens mij kunnen alle motoren afslaan....

Ik wilde er al niet op reageren maar mijn 15 cc Saito is ook wel eens afgeslagen, denk dat dat met elke nitro motor wel het geval is....

Uiteraard slaat mijn ASP ook wel eens af. Gisteren nog. Ik was lekker aan het vliegen en sta tegelijkertijd met een van de clubleden te kletsen. Dan vlieg je ongemerkt wat langer, dus sloeg de ASP af.....tank leeg.

Verhaal kan de prullenbak in, de Harmony is niet meer leverbaar..

Heb nu een P51-D bleu nose gekocht van Hangar 9.....ook geen straf:p

Back