motor vervangen Traxxas la Trax

Ik heb nog een vraagje, ik heb een Traxxas laTrax teton, mijn motor is er mee opgehouden. Nu moet er een nieuwe motor in, graag een snellere. waar moet ik op letten met het kopen hier van?
 
als eerste de vraag wat er nu met je huidige motor aan de hand is
regelaar misschien kapot?
motor doorgefikt?
draad los?

voor vervangen, is ff de vraag wat je wilt. sneller of hetzelfde?
Wil je sneller, wordt het met name ff de vraag wat je budget is.
is het nu een borstel motor (komen 2 draden uit de motor)?
je hebt nog snellere borstelmotoren.
ff de vraag wat er nu in zit. en of dat nu heet wordt of gewoon warm (heet = belasting te zwaar)

heb je een aardig budget, kun je naar borstelloze motoren (3 draden uit de motor)
den heb je meteen een setje nodig, ook de regelaar moet dan veranderd worden.
maar, dan gaat het vermogen wel een groot stuk vooruit..

heb je dan nog budget over, kun je nog naar lipo accu's.
heb je ook een geschikte lader nodig, lipo's ontploffen als je de verkeerde lader hebt.
die houden veel beter hun voltage vast = meer vermogen
 
Het is een 370 brushed motor, daar is niet veel keuze in. Wil je sneller moet je naar een brushless.

Waar moet je op letten?
- inbouw als ook schroefgaten
- as-diameter voor het overzetten van het tandwiel.
- naar brushless vereist ook een bijpassende regelaar en als je nog een NiMh accu gebruikt zou een LiPo beter zijn.
 
als eerste de vraag wat er nu met je huidige motor aan de hand is
regelaar misschien kapot?
motor doorgefikt?
draad los?

voor vervangen, is ff de vraag wat je wilt. sneller of hetzelfde?
Wil je sneller, wordt het met name ff de vraag wat je budget is.
is het nu een borstel motor (komen 2 draden uit de motor)?
je hebt nog snellere borstelmotoren.
ff de vraag wat er nu in zit. en of dat nu heet wordt of gewoon warm (heet = belasting te zwaar)

heb je een aardig budget, kun je naar borstelloze motoren (3 draden uit de motor)
den heb je meteen een setje nodig, ook de regelaar moet dan veranderd worden.
maar, dan gaat het vermogen wel een groot stuk vooruit..

heb je dan nog budget over, kun je nog naar lipo accu's.
heb je ook een geschikte lader nodig, lipo's ontploffen als je de verkeerde lader hebt.
die houden veel beter hun voltage vast = meer vermogen


- Ik weet niet zo goed wat er kapot aan is, er viel een stukje uit nadat er een botsing was geweest, de stroom heb ik door gemeten en dat doet het nog wel.
- Als het kan wil ik t nog sneller, maar dat hoeft niet. Het budget is in preciepe niet beperkt, er zit een Latrax Motor 370 (23-turn). Hij word vrij warm maar niet heel heet dacht ik.
- wat zou het voordeel zijn van een borstelloze motor, want dan kan ik daar nog even naar kijken.
- ik wil het liefst wel bij de accu die er nu in zit blijven, er zit een NiMH accu in. de originele
 
Het is een 370 brushed motor, daar is niet veel keuze in. Wil je sneller moet je naar een brushless.

Waar moet je op letten?
- inbouw als ook schroefgaten
- as-diameter voor het overzetten van het tandwiel.
- naar brushless vereist ook een bijpassende regelaar en als je nog een NiMh accu gebruikt zou een LiPo beter zijn.


U denkt dus dat er geen snellere mogelijkheid is voor brushedmotor?
 
370 motoren komen niet met een zgn turn specificatie zoals je wel bij 540 motoren ziet. Graupner kende een speed-300 (370 motor) in een snelle 6v en een trage 7.2v. Je zou naar de 6v versie kunnen kijken welke veel gebruikt is bij 1:18 racing, kost geen drol dus makkelijk te proberen of die beter is (als je er nog 1 kunt vinden).

Met brushless kom je uit bij bv Amazon.com: HobbyPark 2430 7200KV Brushless Motor and ESC Combo 25A ESC for Traxxas 1/18 LaTrax Teton Desert Prerunner Rally Losi Mini T 2.0 RC Cars Trucks
Maar je NiMh pakket zal het niet leuk vinden, je kunt kijken of je iets trager kunt vinden, iets met 3000~3500kv dat zal wat vriendelijker zijn voor je nimh accu
 
als je dezelfde accu etc wilt houden, niet perse sneller wilt, zou ik lekker de originele terug bestellen.
houdt de boel ook een stuk langer heel

qua hoge en lage turns, een google sessie leert dat de:
Traxxas Motor 370 28-Turn 370 Motorassembled with bullet connector – TRX7575X
Traxxas TRX7575R Motor, 370 (23-turn) (gemonteerd met bullet connectoren)

dus beide 370 motoren zijn, waarbij de ene wat sneller zal zijn als de andere.
Lagere turns was sneller toch?
 
Kijk nou, dan zijn ze zo'n beetje de enige met een turn spec. 23 turn is idd sneller dan 28 turn.
 
370 motoren komen niet met een zgn turn specificatie zoals je wel bij 540 motoren ziet. Graupner kende een speed-300 (370 motor) in een snelle 6v en een trage 7.2v. Je zou naar de 6v versie kunnen kijken welke veel gebruikt is bij 1:18 racing, kost geen drol dus makkelijk te proberen of die beter is (als je er nog 1 kunt vinden).

Met brushless kom je uit bij bv Amazon.com: HobbyPark 2430 7200KV Brushless Motor and ESC Combo 25A ESC for Traxxas 1/18 LaTrax Teton Desert Prerunner Rally Losi Mini T 2.0 RC Cars Trucks
Maar je NiMh pakket zal het niet leuk vinden, je kunt kijken of je iets trager kunt vinden, iets met 3000~3500kv dat zal wat vriendelijker zijn voor je nimh accu
Na even zoeken heb ik hem (https://alphamodels.be/product/graupner-3306-moteur-speed-300-6v/) gevonden, deze zou ik er dus inpreciepe gewoon er in kunnen doen zonder andere aanpassingen aan elektronica? Anders doe ik gewoon de originele denk ik.
 
Die zou je kunnen proberen. Aan de andere kant kost die 23 turns net zoveel en dat is een snellere optie boven de standaard en een directe drop in. In vergelijkende foto's zie ik dat de Traxxas een langere as heeft. Ik kan alleen geen RPM spec vinden van die motor of van de originele 28 turn. De Graupner is inderdaad 30.000 rpm bij 6v, op 7.2 is dat iets van 35.000.
 
Back
Top