Motor te heet!... Help astublieft

hallo!..

Ik ging rijden en ik had gehoord dat je minimaal 4/5 seconden je vingen op het blok moet kunnen houden!... mijn motor staat op normale fabrieks instelling iets rijker maar ook niet veel

Ik kan geen eens 0.5 sec mijn vinger op het blok houden en ik heb al AU!!!...
Heb hem nog een stuk rijker gezet de bougie is zwart. Hij is nog even heet en hij heeft zelf geen sneheid zo'n 30 khm

Ik durf nu echt niet meer te rijden.

Please wie kan me helpen '

Jelte

Edit ; mijn vaders zelfs niet...

edit : Iemand heeft nog gevoeld toen kon hij 5 seconden
 
Een normale temperatuur is een graad of 100 ....

En daar kan jij echt geen 4~5 seconden je vinger op houden :!:
Als je wil weten hoe warm je motor is moet je gaan meten met een infrarood temperatuurmeter.
 
mijn zenoah 29cc geeft tijdens het rijden op de zender 80c aan.als ik de motor stop zet loopt hij gelijk door naar de 100.verder kan hij niet.ik raak hem niet aan,maar is gloeiend heet!
 
Dan gebruik je waarschijnlijk een Spektrum zender ??

Ben persoonlijk niet kapot van de telemetrie sets , heb zelf de losse unit met de diverse sensoren en man wat wijken die krengen af :p

Maar goed.... 100 graden op de cilinder is heel normaal..
 
volgens mij zelfs 120 graden.

maar doe niet moeilijk en investeer een paar tientjes in een goede temperatuur meter zoals hier al eerder gezegd werd.

heb je ook geen auw meer aan je vingers (komt trouwens wel heel kinderachtig over )
 
Een normale temperatuur is een graad of 100 ....

En daar kan jij echt geen 4~5 seconden je vinger op houden :!:
Als je wil weten hoe warm je motor is moet je gaan meten met een infrarood temperatuurmeter.

Tja of zo als je zelf hebt gezegt een tijd gelden in een ander topic ;)

Het temperatuur verhaal bij de Zenoahs is zo simpel als wat ......

Door de geforceerde luchtkoeling is oververhitting praktisch onmogelijk .....

Het enigste probleem wat je kan hebben is een gebrek aan smering door verkeerd mixen ....

Stel je de motor te arm af gaat ie gewoon slecht lopen en dat merk je lang voordat je motor te warm wordt ;)
 
@marc 2

Ja dat is jou mening. als dat mijn word keuze is dan is dat zo :)
Ik kan ook zeggen dat jou. Ik vind jou avatar ook nergens opslaan ''een tank'' Dat is jou keuze... Dat vind jij dat toch ook nergens opslaan?

Jelte
 
Tsja leuk he die IR thermometers, weinigen weten van de mogelijke afwijkingen dit kan er zomaar 50 graden naast zitten. pas als je weet hoe je moet meten kun je dit goed doen.
het meest nauwkeurig meten doe je met de meter zo dicht mogenlijk op het te meten oppervlak ca. 5cm en dan op de overgang bougie naar cilinderkop. wil je zeker een goede temperatuur gebruik dan een contact meter met pasta.
 
Ik zit er sterk over te denken om een garage voor RC-auto's te beginnen. Met huidige RTR generatie moet dat toch een gat in de markt zijn?
 
Dat ding is veels te heet man. En hij staat al goed!... ;) Beter te arm dan te rijk.... ik wil niet met een kapot blok zitten omdat ja :)... Toch 250 euro als jullie het er niet mee eens zijn reageer dan niet
 
Hoe heet is hij dan? En hoe heet mag hij zijn?
Als je geen antwoord kunt geven op deze vragen, hoe kun je dan beweren dat hij te heet wordt?
 
fastrockets koop gewoon een goeie temperatuurmeter en dan ben je van het helegezeik af momenteel weet je niet eens hoe heet hij word
 
Door 5 minuten te rijden en me fikken te verbranden. en dat ik regelmatig voel en dat hij opeens super heet is geworden. Zo heet was hij nooit
 
Back
Top