Motor as scheef na een crash nine eagles p-47

Hallo een tijdje geleden heb ik mijn vliegtuig in de grond geboord.
Dit kwam door mijn broertje die zat et de trims te spelen:mad:
Nu is mijn motor as scheef en ik heb de prop op het vliegtuig gelijmd want bij te veel gas viel hij er van af.
Hoe kan ik het beste de as weer rechtzetten?

Mvg Sven

Een kromme motoras weer precies recht buigen is vrijwel onmogelijk. Een kromme as zorgt voor trillingen.

Bij sommige buitenlopers is het mogelijk de as te vervangen. Bij een binnenloper is dat eigenlijk onmogelijk. Het komt dus neer op de vervanging van de as als dat mogelijk is. Anders blijft er niets anders over dan een nieuwe motor kopen.

mocht het mogelijk zijn de as te vervangen dan gaat je gelijmde prop er het gemakkelijks af als je de as even goed warm te makken met een soldeerbout of aansteker de meeste lijmen gaan hierdoor kapot / los het is daarom dan ook wel aan te raden eerst de as met de prop geheel uit de motor te verwijderen want je wil niet dat de lijm waarmee de magneten vast zitten los laat

En je wilt ook niet dat de magneten heet worden, dan verliezen ze magnetisme. Motor wil daaardoor sneller lopen, meer stroom, motor wordt heet, magneten zwakker, sneller lopen, meer stroom, heter, zwakker enz.enz. en zal verbranden. (temperature runaway).

Nine Eagles gebruikt kleine borstel motortjes.
de as proberen recht te buigen kost meer dan een nieuwe motor...
plus dat je ondanks het rechtbuigen altijd een onbalans blijft houden (de boel gaat daardoor trillen), en zo'n motortje in elkaar ''gezet'' is door het metaal van de behuizing dicht te buigen.

EDIT: ik zie op internet dat het motortje een tandwiel heeft, die een tandwiel op de propeller as aandrijft...
dan denk ik dus dat je de propeller as bedoeld.... anders loopt het motortje ook niet goed, wegens het contact verliezen met de prop as.
kwestie van prop asje vervangen, en je kan weer de lucht in :)

suc6,
Hoogvlieger

Nine Eagles gebruikt kleine borstel motortjes.
de as proberen recht te buigen kost meer dan een nieuwe motor...
plus dat je ondanks het rechtbuigen altijd een onbalans blijft houden (de boel gaat daardoor trillen), en zo'n motortje in elkaar ''gezet'' is door het metaal van de behuizing dicht te buigen.

EDIT: ik zie op internet dat het motortje een tandwiel heeft, die een tandwiel op de propeller as aandrijft...
dan denk ik dus dat je de propeller as bedoeld.... anders loopt het motortje ook niet goed, wegens het contact verliezen met de prop as.
kwestie van prop asje vervangen, en je kan weer de lucht in :)

suc6,
Hoogvlieger

Ja dit zag ik net ook toen ik hem uitelkaar had gehaald,
Over de prop as heb ik het dan.
Maar prop as is niet los te koop altans niet op nineeagles.nl

Back