Mogelijk 1:10 on-road roto/trekstart wedstrijdklasse.

Als er bij de MACH (Heemstede) binnen de reguliere clubraces (ca. 4-5 per jaar) een aparte klasse wo

• Nou, 2 races per jaar misschien vindt ik wel genoeg

Votes: 0 0,0%
  • Leuk maar die 5,- Euro inschrijfkosten zie ik tegenop

• Gek, ik moet er niet aan denken, niets aan op een circuit.

• Iets anders nl.:

• Total voters
    731
Problemen die ik hiervoor opgaf, waren in het verleden allemaal circuits, ver van de bewoonde wereld. Alleen moesten er zo nodig mensen in de buurt gaan komen. Flevoland is nog behoorlijk leeg, dus heb ik zeer goede hoop dat dit gaat slagen. Zeker als de gemeente het voortouw heeft genomen, meestal moet je juist tegen hen opboxen.

Zeer veel succes Jan! Wij willen met de KWC als eerste een wedstrijd bij jullie!!! Kunnen we al een datum prikken? 8)

Weet je....ik vraag me af waar dit nu helemaal om gaat......ik zou als parkeerplaatsracer (ppr) best eens op een cicuit willen rijden , echter als ik wordt ingedeeld op een dag waar de rest van de club ook rijdt en met alle regeltjes te maken krijg......en daarbij nog maar heeeeel beperkt mag rijden....als ik de finale haal mag ik dus hooguit 20 minuten rijden op een dag !!!!....dank je de koekoek....dan ga ik wel weer lekker naar mijn parkeerplaats en ga wel rijden als ik dat wil en niet wanneer iemand me dat zegt !!!!....is er al eens naar die vrijheid gekeken....Mijn idee is dat ze alleen maar uit zijn op nieuwe leden , dat is hun goed recht natuurlijk , maar benader gewoon eens wat ppr rijders en nodig ze uit.....dat levert je veel meer op dat een dag vol regeltjes....geloof me !!

ik weet waar ik over praat trouwens..ik heb jaren electro geraced en rij nu heerlijk daar waar ik wil zowel on- als off-road....en ja ik organiseer samen met de rc-junkies de meetings...zoals de 29e deze maand ...check daarvoor rc-junkies.....

//ronald

RedAlert zei:
ik weet waar ik over praat trouwens..ik heb jaren electro geraced en rij nu heerlijk daar waar ik wil zowel on- als off-road....

Grappig dat je dat zegt, wamt heel vaak is het toch juist andersom! Parkeerplaatsrijders die een keer op een circuit rijden, die willen vaak niet anders meer, maar blijkbaar zijn er dus ook mensen voor wie precies het omgekeerde geldt, grappig om te zien.

Het aantal minuten dat je kunt rijden is inderdaad wel een topic, helemaal bij electroracen. Daar duren de heats vaak maar 5 minuten, gewoon omdat veel mensen daarna leeg gaan. Bij brandstof ligt dat wel iets anders volgens mij; die gaan ook leeg,maar kunnen sneller 'tanken' dan electrojongens. Het ligt er ook maar net aan wat je wilt natuurlijk: wil jij echt heats van een half uur gaan rijden? Volgens mij kun je beginners na een half uur sturen op een circuit in een diepe coma van de rijderssteling dragen namelijk, maar dat is een kwestie van proberen natuurlijk.

Als ik onbeperkt wil rijden, dan ga ik op een woensdagavond of een zaterdag/zondag als er geen wedstrijd is naar de club en rijd ik zo lang als ik wil (of mijn accu's het toelaten) en zo vaak als ik wil. Op een wedstrijddag rijd je inderdaad hooguit 25 minuten, maar wel 25 minuten met competitie en dat maakt het voor mij juist zo leuk. Voor parkeerplaatsrijders geldt die drive dus veel minder volgens jou? Die gaan puur op rijtijd en niet op competitie? Dan zou je misschien inderdaad gewoon eens een beginnersdag moeten organiseren met als enige doel: rijden! Merk je vanzelf of mensen het leuk vinden/leuker vinden dan een parkeerplaats.

Grappig dat je dat zegt, wamt heel vaak is het toch juist andersom! Parkeerplaatsrijders die een keer op een circuit rijden, die willen vaak niet anders meer, maar blijkbaar zijn er dus ook mensen voor wie precies het omgekeerde geldt, grappig om te zien.

Bij mij was het vooral nadat je een paar keer toch NL kampioen bent geweest en je leuk met je hobby bezig bent...er ineens mensen zijn die alles verpesten door er echt zoveel geld in te steken dat het voor de hobbyist (raar woord) het gewoon niet meer haalbaar is.
Dit is dus voor heel veel ppr rijders denk ik ook het geval....rijden is leuk zolang het niet teveel kost en er niet teveel regeltjes aan zitten.

Wij bij rc-junkies hebben nu een meetingcrew ( yep ik ook) die eea in goede banen leiden en zo een wat meer georganiseerde meeting rijden , maar zonder rijtijdenbeperking etc...wil je racen...prima , we zetten een circuit uit en gaan....zij die meer willen gaan toch wel naar een club denk ik.....of zoals ik al eerder zei...hou onze meetings een in de gaten en kom ook eens langs....een beetje clublid kan dan altijd mensen uitnodigen om eens op een club te komen rijden. Ik denk dat dan de druk heel ergens anders ligt , nu ga je meteen de ppr rijders de druk van een echte wedstrijd op ze leggen , terwijl ze dat nog nooit (meeste gevallen) hebben gedaan of gezien...

//ronald

RedAlert zei:
en ja ik organiseer samen met de rc-junkies de meetings...zoals de 29e deze maand ...check daarvoor rc-junkies.....

//ronald

Dus op deze meeting gelden geen regeltjes?.....
Tuurlijk wel, anders wordt het een janboel......

Kijk, wil je alleen maar rijden wanneer jij dat wilt, moet je op een parkeerplaats gaan staan.
De opzet van ons is juist om de "ppr" te laten proeven aan het competitie element, want volgens mij is daar best interesse voor.

nu ga je meteen de ppr rijders de druk van een echte wedstrijd op ze leggen , terwijl ze dat nog nooit (meeste gevallen) hebben gedaan of gezien

Ben ik met je eens, en daarom is het ook niet de bedoeling om een "lange" finale te gaan rijden van 20 minuten ofzo, want zoals Jaap zei, dan kom je gebroken de stelling, als je het al volhoudt 20 minuten zonder je auto kapot te rijden.......

Nogmaals, dit topic is ervoor om de animo te polsen voor dit initiatief, wordt het niets, dan gaat het niet door.....

Misschien moeten we dan wel met de club een "open dag" houden, die tevens gecombineerd kan worden met een RC-Junkies meeting.
Leuker lijkt mij het om zo'n "open dag/RC-Junkies meeting" niet exclusief voor de RC-Junkies te houden, maar ook open te houden voor leden van de club, dan zien je dus de "RC-Junkie ppr" rijden maar ook de snellere clubrijders.....
Niet door elkaar, dit geeft ongelukken, maar om en om, een heel leuk idee, omdat alle soorten van autootjes wel aan bod komen......

Probleem bij veel straatrijders is (wat al hier en/of bij het MACH forum geschetst is) is dat hun auto nergens in een klasse thuis valt.

De 1:10 onroad waar we het hier in de hoofdzaak over hebben kunnen zich nog wel thuis voelen mits ze niet zoek worden gereden en een hoop gescheld krijgen door de jongens met wedstrijdspul.
Naast dat is natuurlijk er een hele groep met bv. een Savage en andere MT's waar door geen enkele club aandacht aan wordt besteedt. Natuurlijk is het een argument om te zeggen dat je dan maar meetingen her en der organiseerd maar zolang die op de openbare parkeerplaatsen zijn moet je eigenlijk vergunningen regelen want als "organisatie" mag je niet zomaar ergens iets organiseren.
Deze wijsheid komt van een ervaring van 1:1 automeetingen bij de McDonals in Bodegraven een paar jaar terug waar op een gegeven moment strenge politiecontroles plaats vonden en het terrein ontoegankelijk werd gemaakt middels obstakels en een politieverordening wegens overlast....
Hou er rekening mee dat bij overlast en schade RC-Junkies als organisator verantwoordelijk gestelt kan worden.

Nu met dit voorstel pak je gewoon meerdere vliegen in 1 klap.

Roelof....mede door de oprichting van de meetingcrew is dat opgevangen door de mensen die komen rijden een formulier te laten tekenen waarmee ze ons niet als verantwoordelijke aansprakelijk kunnen stellen....zie er is al aan heel veel gedacht....en toch blijft het een heeel gezellig geheel en heerlijk ongedwongen zoals een meeting moet zijn...

@ M7H.....meetings zijn ook bij ons niet exclusief voor rc-junkies leden....iedereen die wil kan zich aanmelden of gewoon komen als ie zin heeft...enige vereiste is dat ie een formulier leest en tekent en gebruik maakt van het frequentiebord....dit ook om ongelukken en dure schade's te voorkomen......we lijken wel een club he......maar zo heerlijk ongedwongen en (bijna) zonder kosten.....jee het kan dus wel !!!...hahahha

//ronald

Maar is het echt zonder kosten? Volgens mij is het juist met veel kosten, alleen andere ksoten. Parkeerplaatsrijders geven liever geld uit aan glimmende velgen en paars alu, terwijl wedstrijdrijders hun geld uitgeven aan dingen die hun auto sneller maken. Om nog maar te zwijgen van het geld dat het kost om je auto te repareren na een ritje op een parkeerplaats (of ben ik de enige wiens auto altijd stuk ging op een parkeerplaats?). Uiteindelijk wil iedereen toch volgens mij goede spullen hebben, zoals goede zenders, ontvangers, laders en heel de meuk.

Het kostenaspect is juist een beetje weg met zo'n instapklasse voor parkeerplaatsrijders: je wilt allemaal hetzelfde, namelijk lekker rijden. Wil je cht een duur blok en dure spullen, dan ga je naar een andere klasse.

Blijkbaar is er in ieder geval wel voldoende stof tot nadenken, goed dat je je mening laat horen in ieder geval!

wat veel parkeerplaats rijders vergeten is denk. je rijd 5 min en aangezien je waarschijnlijk nog geen goede setup hebt sta je ook nog ff te sleutelen en tips van andere uit te proberen. en in gouda moet je ook altijd baancommesaris spelen en door te kijken hoe anderen rijden leer ik ook veel. en waarom niet gewoon een instap klasse tijdens clubwedstrijden er zin al 13 mensen die willen komen dat lijkt me toch genoeg animo voor een klasse. en op het circuit gaat het ook om het sociale aspect. en dat uitschelden van die snelle jongens valt wel mee. ze hebben gewoon de ervaring en willen alleen maar zeggen dat als jij echt een beetje op nivo wil gaan rijden dat je wel een klein beetje moet investeren.

mvg jarno

RedAlert zei:
Roelof....mede door de oprichting van de meetingcrew is dat opgevangen door de mensen die komen rijden een formulier te laten tekenen waarmee ze ons niet als verantwoordelijke aansprakelijk kunnen stellen....zie er is al aan heel veel gedacht....en toch blijft het een heeel gezellig geheel en heerlijk ongedwongen zoals een meeting moet zijn...

Neemt nog steeds niet weg dat je geen officiele vergunningen hebt geregeld bij de gemeente.....

Er is natuurlijk niets mis met dit soort meetingen maar het mag geen reden zijn om nooit een circuit te willen proeven.

En dat zal je me ook nooit horen zeggen Roelof....en daarbij zijn er meestal geen vergunningen nodig als je zomaar ergens gaat rijden.....het wordt anders als je er een regelmatig terugkerend evenement van maakt .
Dat er ineens heel veel hobbyisten (raar woord) op dezelfde plek hun hobby beoefenen , tja daar kan niemand iets aan doen denk ik.Zolang dit niet teveel op verzet stuit is er nix aan de hand en vinden bijna altijd de mensen eromheen het nog leuk ook.

Het gaat mij voornamelijk om hetgeen eerder al is gezegd , nl , dat het door veel wedstrijdrijders voor de mindere goden vaak nogal moeilijk wordt gemaakt , ook tijdens trainingsdagen/avonden omdat alle plek en tijd door hen wordt opgeeist.I know, ik was ook zo, en zeg nou niet dat dat niet zo is want ook jij weet dat het wel zo is.

@JaapJ....je hebt wel gelijk , maar op het moment dat het meer wordt dan wat leuke veglen etc wordt het toch een heleboel geld....zeker als je nog de ambitie hebt om iets te winnen...waar of niet....en daarbij sleutelen doet ook een wedstrijdrijder , ik denk zelfs veel meer omdat de setuo met 10den van seconden te maken heeft....niet alleen maar of mijn motortje iets te arm of te rijk is afgesteld....dus beetje appels met peren vergelijken denk ik....

//ronald

Het IS ook appels met peren vergelijken! Wedstrijdrijders en 'hobbyrijders' hebben niet hetzelfde voor ogen, maar het gaat er in deze discussie juist om wat die twee gemeen hebben. Het gaat ook helemaal niet om wie er gelijk heeft, maar diverse clubs vragen zich af waarom er zoveel mensen zijn die niet bij een club komen rijden, terwijl zij het zo leuk vinden. Als er een vorm gevonden kan worden waarin de hobbyrijders het ook leuk vinden om naar een club te komen en daar lid te worden, dan is iedereen daar volgens mij mee geholpen.

Om dan nog even inhoudelijk op je berich te reageren:
Met sleutelen is natuurlijk helemaal niets mis, ik kan me ook niet herinneren dat ik dat gezegd heb, maar zo bedoelde ik wat ik zei in ieder geval niet. Het is gewoon zo dat vuil en steentjes op een parkeerplaats zorgen voor meer slijtage. Dat is niet erg, maar het kost wel geld (dat je niet kwijt bent op een circuit).

Voor wat betreft jouw aversie tegen serieuze wedstrijdrijders die tijd opslokken: misschien wel, maar niet in de mate waarin jij het beschrijft. Ik rijd zelf electro, dus misschien is het daar wel anders, maar bij mijn club krijgen ook beginners echt wel tijd om te rijden en zeker ook tips ter verbetering. Als ik de verhalen mag geloven die M7H en anderen opschrijven, dan geloof ik echt dat dat bij andere clubs ook zo is. Dat het eng is om te gaan rijden als de grote jongens staan te kijken, dat heb ik zelf ook, maar juist daar leer je van (als ze je dingen toeroepen als: "Dat is een bocht, laat je gas nou eens los man!" :) ). Het is jammer dat dergelijke indianenverhalen mensen ervan weerhoudt om naar een club te komen.

De discussie over vergunningen voor meetings vind ik in dit verband ook niet bijzonder interssant overigens.

De cruciale vraag lijkt me: wat moet er volgens jou (RedAlert) gebeuren voordat 'hobbyrijders' eens bij een club willen kijken? Weten we dat, dan weten we alles!

en das mijn mening dan he zijn parkeerplaatsrijders veel minder ervaring en die kunnen wel tips en dat soort dingen gebruiken.

mvg jarno

Da's nou idd de moeilijke vraag...hoe krijg je ze er....

ik denk niet in de vorm van de wedstrijden zoals ze hier worden voorgesteld....

misschien een "eigen" avond/dag of zoiets met wat backup van ervaren rijders...gewoon op een relaxte manier kennis maken met een circuit en niet meteen de druk van de regels over motorinhoud , trekstarter etc...het wedstrijd element komt vanzelf als ze wat meer ervaren en zekerder worden van het circuitgevoel.

mijn mening is dat je dat niet voor elkaar krijgt als je ze meteen tussen de "grote" jongens op een zelfde dag gooit.....je wordt overdondert door al het snelheidsgeweld etc....ik zou dan ook afhaken denk ik....ik weet intussen wel beter , maar er zijn er zat die dit niet hebben , zeker de wat jongere rijders onder ons.

Dus jah wat de beste oplossing is ?.....kom eens naar een meeting en begin eens een onderzoekje zou ik zeggen , wie weet leren we er allemaal wat van....

ik zie jullie wel op de 29e op "De Punt" Botlek Rotterdam......(2e afslag na de Botlektunnel...paar keer rechts en je bent er) Mij herken je zo....ik ben die gek met die LST...gheheh..die dat kleine mannetje coached met zijn eigen nitro autootje (hij's bijna 5) tot dan ?.....

//ronald

ja maar het is de bedoeling meerdere clubwedstrijden en niet 1 dag he.

mvg jarno

zoals ik al zeg....maak er nou nog geen wedstrijden van !!!!!

dat gaat echt niet werken, maar ach...zie onderschrift.

//ronald

RedAlert zei:
Da's nou idd de moeilijke vraag...hoe krijg je ze er....

ik denk niet in de vorm van de wedstrijden zoals ze hier worden voorgesteld....

misschien een "eigen" avond/dag of zoiets met wat backup van ervaren rijders...gewoon op een relaxte manier kennis maken met een circuit en niet meteen de druk van de regels over motorinhoud , trekstarter etc...het wedstrijd element komt vanzelf als ze wat meer ervaren en zekerder worden van het circuitgevoel.

Daar gaat dit topic ook over, het creëren van een eigen klasse waarbij ze niets met de snelle jongens te maken hebben dan alleen mogelijk de hulp ervan.
Ik denk dat juist een wedstrijd (niet direct competitie) hun interesse moet aansterken aangezien ze de rondetijden en een totaal kwalificatietijd in zicht krijgen en daarmee de drijfveer krijgen om dat te verbeteren.
En de MACH heeft zelfs een speedtrap, als er iets bij deze jongens aanspreekt is het wel de snelheid ;)

hmmmm dat laatste spreekt mij ook wel aan...gheheh...wil mijn LST nu wel eens aan een testje onderwerpen......

maar zoals je zegt daar waar dit topic over gaat.....het komt (in elk geval op mij) te serieus over en als ik dat al heb laat staan diegene die daar niet doorheen prikken...da's een klein beetje mijn bezwaar...snappie...al het andere is naar mijn idee een prima initiatief...maar laat ze eerst eens gewoon lekker rijden zonder het competitie buldozertje erachter...

trouwens....gheheh....ens kijken of et gaat.....dees wil ik wel eens laten meten......

fotoalbum1745wn.jpg

//ronald

zo als het idee op mij overkwam was gewoon ongedwongen en samen met andere beginners je rondjes rijden zonder dat je iemand in de weg rijd waardoor je lekker kan oefenen, en je raad kan vragen aan mensen die ervaring hebben. en als mensen hun tijden willen proberen te verbeteren mag dat maar volgens mij gaan we echt niet om de eerste plaats strijden ofsow hoor als ik het idee goed begrepen heb.

mvg jarno

Het is maar net hoe je het invult, dat kan je aangeven in dit topic. Als je nu wel of niet met een transponder rijdt zal het in je plezier niet veel uitmaken, met een transponder zal je alleen meer inzicht geven als je toch aan het verbeteren bent.

Back