Graag van jullie wat tips over het volgende, Ik wil mijn V-stabi voeden vanaf bec pro, deze heeft 2 uitgangen maar de mini v heeft maar 1 ingang over, is het nodig om beide voedings kabels te gebruiken van de bec pro? zo ja hoe en waar sluit ik die 2de aan??? De voeding komt dan van mijn 12s pakket, of is het beter om er een 2s lipo bij te hangen? alvast bedankt
Om welke heli gaat t..?? MiniV is eigenlijk niet geschikt voor alles boven 500 size, omdat je maar 1 kanaal over heb om alle 4 de servo's te voeden.. servostekkers gaan maar tot 4/5A.. Ik zou sowieso vanaf een 2s lipo voeden, met een BEC/regulator.. als er iets mis gaat met de 12s,(bec fikt uit) kan je alles weggooien.. meeste servo's ne ontvangers pakken wel kortstondig het voltage van een 2s lipo, zodat je nog gewoon kan landen.. Beste is iig om alle 2 de kabels te gebruiken, desnoods 1 servokabel splitten vanuit de miniV met een ykabel naar de bec toe..
Hey Jan Willem, even een kabelboompje maken zodat de servo's hun spanning/stroom krijgen via het simpele kabelboomje, maar het signaal van de V-stabi. Dan sluit je één kabel van de CC-Bec aan op de V-stabi, en laat je de andere kabel de kabelboom "voeden", zodat de hoge stromen niet meer via de V-stabi gaan, maar verdeeld worden over de kabelboom en de V-stabi. Simpel, doeltreffend, en zeker! Vriendelijke groeten, Aldert
De nieuwe MiniV's hebben een Shared powerbus.. dus de stevigere uitvoering van wat printbanen.. dus een kabelboom maken is niet echt nodig.
het gaat om de nieuwe blue mini v die op mijn 700 zit. Ik heb nu 1 kabel direct in de v-stabi zitten en de andere via y kabel verbonden met mijn cc esc en deze dan samen in de regelaar ingang gedaan van de v-stabi. De mini blue werkt perfect op de 700 alleen voorheen had ik de ontvanger ertussen zitten die rechtstreeks op 2s lipo zat. Deze ontvanger en lipo had ik nodig voor ander project vandaar deze aansluiting. gr, jw