Interessante versie (oorspronkelijk bedoeld voor de plastic Cox 'LB' modellen) van de Babe Bee.
Als je meer over de geschiedenis van deze motoren wilt weten, kijk dan eens
hier. Voor jouw motor, kijk bij
'Bees'
De absolute kampioen in deze klasse is de
Tee Dee 'Kustom Kraft'
Ik zou voor een 6 x 3 of zelfs 6x4 gaan. Iets minder toeren en een wat vriendelijker geluid. Het topvermogen is weliswaar wat minder, maar je trekkracht is er op vooruit gegaan.
maar nu moet ik nartuurlijk een tank hebben maar er zijn meerdere, welke tank moet ik nu hebben
Vroeger soldeerden we uit wat dun blik even een doosje in elkaar, prikten daar met een priem drie gaatjes in en soldeerden daar stukjes koperpijp in, klaar...
Je hebt aan een cc of 5~7 genoeg voor een minuut of 3-4.
Hier loopt je motor een kwartier op, maar is wel bruikbaar.
Dit is een tank voor lijnbesturing (LB). Wordt met de platte kant tegen de (plank)romp bevestigd, de toevoer naar de motor zit in het midden van de punt, de vul en ontluchtingspijpjes lopen binnenin door tot aan de andere kant, zodat de tank niet leegloopt als er ondersteboven wordt gevlogen.
Dit is de tank van de eigenlijke Babe Bee, maar zonder goede backplate met vulpijpjes en sproeier heb je hier niets aan.
Zo ziet de complete achterkant van een Babe Bee eruit
en wat voor gloeiplug heb ik nodig op de site wordt ik zelf niet veel wijzer
Als het goed is wordt de motor met plug geleverd (NOOIT meer dan 1,5 Volt gebruiken, NIET de gebruikelijke 2Volt lood startaccu's). Maar
dit is 'm.
en mijn laatste vraag is waar kan ik cox brandstof kopen en wat kost dit en moet ik hier nog wat aan doen voordat het de motor ingaat ?
De beste kant en klaar brandstof komt van Model Technics,
hier hun Glow fuel bladzijde, met
hier de Nitro Mix pagina. De brandstof waaraan jij het meeste plezier zult hebben is
GN-10, genoeg nitro om een beetje handelbare motor te hebben en weinig genoeg om het nog enigszins betaalbaar te houden.... verkrijgbaar bij de betere modelbouwzaken.
Of, als je daar een keer langs kunt gaan, bij Hobby In laten mengen: 10% nitro, 20 % wonderolie, de rest methanol.
Sorry voor mijn ''domme'' vragen maar ik ben helemaal nieuw in het brandstof gebeuren.
Niks niet dom niet..
Er zijn modelvliegers die zogenaamd ervaren zijn, maar er de raarste ideen over dit soort kleine verbrandingsmotoren op na houden, dus als beginner hoef je je hiervoor al helemaal niet te schamen. Nergens voor, trouwens...