Mini-Drone met camera gezocht

Hey allemaal,

Ik heb op dit moment een Parrot AR Drone. Leuk ding, maar je neemt hem niet echt makkelijk mee.

Vandaar mijn vraag: ben op zoek naar een drone (al dan niet DIY) waar ik een mini-camera onder kan hangen. Ik heb al zitten kijken naar de Lady Bird (Walkera QR Ladybird Ultra Micro Quadcopter (Bind and Fly)) met een cameratje eronder. Dan ben je voor €130-€150 klaar.

Mijn wensen:
- Makkelijk mee te nemen (liefst in een rugzak/jaszak)
- Liefst te besturen via telefoon/tablet (scheelt meezeulen transmitter)
- Camera eronder/erin - streaming zou het mooiste zijn

Ik heb nog erg weinig ervaring met drones en heb er nog nooit een gebouwd, dus mocht ik met een onmogelijke vraag komen dan ligt het daar aan ;).

Anyway, wat is de beste aanpak? Ladybird kopen en spycam eronder hangen die je later kunt uitlezen of zelf een drone opbouwen op zoiets als dit: X230 Mini Quadcopter Combo (w/Motors, ESCs, Propellers)

Hoop dat je/jullie me kunnen helpen aan advies :).

Groeten,
Stealth

Alles hangt ervan af of je echt interesse hebt in modelbouw en de techniek achter alles...
of je echt zin hebt hier uren zoekwerk en tijd in te steken...

Gaat het je enkel om de functie... snel iets filmen... zonder veel kwaliteit ofzo...
Dan moet je voor een kant en klaar gaan.

De 2de optie die je geeft... zelf iets in elkaar steken zal veel denk en afstel-werk vereisen.
Heel leuk om te doen, maar enkel als dat een doel mee op zich is.

En ik heb het gevoel dat dit hier niet zo is.
Ga dan voor optie 1.
(of kijk eens uit naar de nieuwe DJI phantom... lijkt me ook heel erg plug-and-play.

Bedankt voor je reactie GFTBaksken!

Het is gaat me in dit geval inderdaad om de functie: even snel iets filmen, terugkijken en de drone weer opbergen. Stel dat je op een festival staat en even snel wilt kijken wat er om je heen gebeurt. Een snelle overview. Zoals ik het voor me zie pak ik dan mijn drone, lanceer hem, laat hem zachtjes een rondje vliegen, terugkomen en landen. Vervolgens haal ik de SD kaart uit de drone om de video terug te kijken. Dat alles liefst zonder hulp van een PC. Onderweg heb je toch meestal weinig meer bij je dan je telefoon en/of tablet.

Verder wil ik wel een drone bouwen, maar dat is een groter project. Ik ben me aan het inlezen in alles wat er je er voor nodig hebt.

De DJI Phantom ziet er leuk uit. Is waarschijnlijk wel wat groot voor mijn doeleinden.

Bedankt voor je reactie GFTBaksken!

Het is gaat me in dit geval inderdaad om de functie: even snel iets filmen, terugkijken en de drone weer opbergen. Stel dat je op een festival staat en even snel wilt kijken wat er om je heen gebeurt. Een snelle overview. Zoals ik het voor me zie pak ik dan mijn drone, lanceer hem, laat hem zachtjes een rondje vliegen, terugkomen en landen. Vervolgens haal ik de SD kaart uit de drone om de video terug te kijken. Dat alles liefst zonder hulp van een PC. Onderweg heb je toch meestal weinig meer bij je dan je telefoon en/of tablet.

Verder wil ik wel een drone bouwen, maar dat is een groter project. Ik ben me aan het inlezen in alles wat er je er voor nodig hebt.

De DJI Phantom ziet er leuk uit. Is waarschijnlijk wel wat groot voor mijn doeleinden.

kijk hier zijn wij nu allemaal zo bang voor
pak mijn drone en ga boven mensen vliegen
ook een ladybird kan goed schade aan iemands ogen toebrengen
nee een drone is niet om boven menssen te vliegen .

en verder is hier al genoeg over geschreven

Het idee is leuk Stealh17, maar wat Heligek ook zegt, het is simpelweg te gevaarlijk als iedereen zomaar wat gaat vliegen.

De bladen van een heli/multicopter zijn gemaakt om door de lucht te snijden, en snijden dus ook door andere dingen, met vervelende gevolgen. Het is niet verstandig zulke dingen te vliegen met andere mensen in de buurt die geen idee hebben van wat het is of wat er gebeurd.

Mocht je buiten omgevingen met veel mensen een dergelijk projectje willen proberen zonder je teveel te verdiepen, dan raad ik je wel de Walkera aan. Hij vliegt erg makkelijk, en is een leuk speelgoed ding.

Ik weet niet precies of hij veel gewicht kan liften, maar een sleutelhanger camera moet vast wel lukken.

Succes!

Denk dat je met je huidige drone het beste af bent, vliegen en gelijk video beelden op de phone of pad , maar wat Heligek schrijft is iets waarmee je serieus rekening mee moet houden , ben het daar ook volledig mee eens, een ongeluk zit in een klein hoekje.

Als je ongeluk veroorzaakt met je drone , heeft dat grote gevolgen voor de gehele vliegerij in zijn algemeen, vooral als dat gebeurt met een grote mensen massa, lijkt staan de ontstane schade bij de mede mens.......:nosmile:

Akkoord, het kan gevaarlijk zijn. Tot nu toe heb ik geen enkel probleem gehad, alleen de drone zelf af en toe wat beschadigd.

Denk dat ik voor de Walkera ga. Dan kan ik wat meer ervaring opdoen.

ik heb gehoord dat je met een klein adaptertje een ladybird kan besturen met je telefoon, mischien kan je dan een bnf ladybird kopen, zo'n telefoon dingetje en als je dan echte fpv wild (met live video) dan kan je mischien een 4,3 inch schermpje kopen op ebay en een micro fpv setje van fpvhobby. (moet je alleen nog een manier vinden om die beelden te filmen)
groetjes joris

of... mischien kan een foam ring maken/kopen net als die ring op de udi u816a, dan kan het net iets minder schade aanrichten, moet je wel meer letten op het gewicht

waarom toch altijd dat gezeik over gevaarlijk. Iedereen weet het ondertussen hoor. Iemand ZONDER gezond verstand is ALTIJD gevaarlijk. Of het nu over een drone, vliegtuig, auto gaat. Mensen krijgen echt schrik om hier een vraag te stellen. Altijd is er wel iemand die de les gaat spellen. Anyway. Reageer maar zo hard je wilt op deze post, dit is mijn mening.

toch wel, Zal ik je de krant laten zien? Daar staan gevaarlijker dingen in dan drones hoor. Ik vind gewoon dat alles een beetje in perspectief moet geplaatst worden. Ik vind het gewoon spijtig dat elke keer een nieuwkomer een vraag stelt, iemand altijd moet beginnen brullen over hoe gevaarlijk die dingen wel zijn en hoe hij/zij er toch nog maar is moet over nadenken. Allemaal wel met goede bedoelingen maar ik ga ervan uit dat de gemiddelde medemens toch wel enige zin van verantwoordlijk heeft.

Dank voor de waarschuwing allemaal. Het is me duidelijk dat drones/heli's gevaarlijke dingen zijn. Naar mijn idee kan de krant zélf ook een gevaarlijk ding zijn, maar das een andere discussie ;).

Heeft iemand misschien ervaringen met het verschil tussen de LadyBird van Walkera vs die van WL Toys? Die van WL ziet er wat nep/plastic uit. De Walkera lijkt beter en is duurder. Opinions?

Dank voor de waarschuwing allemaal. Het is me duidelijk dat drones/heli's gevaarlijke dingen zijn. Naar mijn idee kan de krant zélf ook een gevaarlijk ding zijn, maar das een andere discussie ;).

Heeft iemand misschien ervaringen met het verschil tussen de LadyBird van Walkera vs die van WL Toys? Die van WL ziet er wat nep/plastic uit. De Walkera lijkt beter en is duurder. Opinions?

hoi,
die wltoys is ook goed maar ze zeggen dat de qr ladybird altijd nog het beste is van de micro quadcopters, ook is de zender van de wltoys veel groter dan een adaptertje van walkera voor je telefoon. ook is het bereik volgens mij beter. aangezien bij filmen de stabiliteit van het platform belangrijk is denk ik dat je beter de walkera ladybird kan kopen, in prijs scheeld het ongeveer 20 euro. volgens mij zijn ze bij banggood het goedkoopst,Wholesale walkera ladybird - Buy Discount wholesale walkera ladybird From China wholesalers

Thanks Joris! Handig apparaatje! :)

Ik heb inmiddels de uitvoering van WL besteld (voordat ik je post las). Mocht die bevallen dan koop ik later misschien de Walkera alsnog. Dank voor je hulp!

Dit is een filmpje gemaakt bij onze club tijdens het indoorvliegen, hierin komt ook de ladybird voor en zowel grond opnamen en opnamen met een keychain camera van onder de Walkera QR ladybird....

stukje zit op 6:25

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk interview corne, ik ga zelf ook eens zo'n ladybird aanschaffen. Wilde er eigenlijk 1 voor mijn zoon regelen via Sinterklaas maar hij wilde perse een rc auto. Ok dan!!!

Back