Mini-Drone met camera gezocht

Hey allemaal,

Ik heb op dit moment een Parrot AR Drone. Leuk ding, maar je neemt hem niet echt makkelijk mee.

Vandaar mijn vraag: ben op zoek naar een drone (al dan niet DIY) waar ik een mini-camera onder kan hangen. Ik heb al zitten kijken naar de Lady Bird (Walkera QR Ladybird Ultra Micro Quadcopter (Bind and Fly)) met een cameratje eronder. Dan ben je voor €130-€150 klaar.

Mijn wensen:
- Makkelijk mee te nemen (liefst in een rugzak/jaszak)
- Liefst te besturen via telefoon/tablet (scheelt meezeulen transmitter)
- Camera eronder/erin - streaming zou het mooiste zijn

Ik heb nog erg weinig ervaring met drones en heb er nog nooit een gebouwd, dus mocht ik met een onmogelijke vraag komen dan ligt het daar aan ;).

Anyway, wat is de beste aanpak? Ladybird kopen en spycam eronder hangen die je later kunt uitlezen of zelf een drone opbouwen op zoiets als dit: X230 Mini Quadcopter Combo (w/Motors, ESCs, Propellers)

Hoop dat je/jullie me kunnen helpen aan advies :).

Groeten,
Stealth

Alles hangt ervan af of je echt interesse hebt in modelbouw en de techniek achter alles...
of je echt zin hebt hier uren zoekwerk en tijd in te steken...

Gaat het je enkel om de functie... snel iets filmen... zonder veel kwaliteit ofzo...
Dan moet je voor een kant en klaar gaan.

De 2de optie die je geeft... zelf iets in elkaar steken zal veel denk en afstel-werk vereisen.
Heel leuk om te doen, maar enkel als dat een doel mee op zich is.

En ik heb het gevoel dat dit hier niet zo is.
Ga dan voor optie 1.
(of kijk eens uit naar de nieuwe DJI phantom... lijkt me ook heel erg plug-and-play.

Bedankt voor je reactie GFTBaksken!