Mini 50cm span P-38 EPO Parkflyer: Welke Verf?

Ik heb zelf een vliegtuigje gemaakt.
Ongeveer 50 centimeter spanwijdte, het is een schaalmodel van een P-38 Lightning, van Lockheed.
Het vliegtuigje vliegt maar de kleur is foeilelijk. Dit was mijn eerste "scratch build" en ik heb geen ervaring met verven.
Ik wil het vliegtuigje zo licht mogelijk verven. Wat voor verf is handig om aan te schaffen. Ik heb wel gehoord dat gewone graffity ook werkt maar dat is volgens mij vrij zwaar en dik.
Is het ook nog handig om bijvoorbeeld iets toe te voegen wat het waterbestendig maakt?

De P-38 is trouwens dat typische amerikaanse vliegtuig uit de WO2 met 2 rompen, voor de mensen die het niet weten.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Welkom Jo :)

De standaard en de uitgebreide forum-zoekmachine kunnen niet zoeken op termen van minder dan vier karakters Jo. Daarom is de Google zoek-functie ingebouwd, het witte invoerveld bijna bovenaan. Zoeken op epo verven (spuiten, verf, brush, airbrush...).

Zoek-tips en -trucs, ook zeer handig/nuttig voor Google en Ixquick
FAQ zoekfuncties

Forumtipjes:
  • Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Back