Mikado logo 480 xxtreme

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Derek, 7 nov 2013.

  1. Derek

    Derek

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Hey,
    Wie gaat allemaal de nieuwe mikado kopen? Hij komt in december uit!:D
    Ik ge er in ieder geval volgende zomer voor werken :D:D:D:D:D



    LOGO 480 XXTREME

    vincent
     
  2. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    ben benieuwd naar het gewicht, dat is voornamelijk het xxtreme aan de 700 en 800 :)
     
  3. Crash-Expert

    Crash-Expert

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Lelystad
    RTF weight > 2200 g

    anders dan het uiterlijk vindt ik de meerprijs tegenover de 400SE kit het tot nu toe nog niet waard.

    even afwachten tot de eerste hem hebben en kunnen vergelijken met de logo 400 se en andere heli's die 470mm bladen slingeren.
     
  4. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    die gewichten die ze opgeven is altijd maar afwachten waarop die gebaseerd zijn.
    Zo is bijvoorbeeld hun motorkeuze niet best, max 2000rpm met de geleverde pinion. Ook weet je niet wat voor lipo ze hebben gebruikt.
     
  5. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Ben geen Logo-kenner maar vind de xxtreme's wel erg mooi hoor!
    De 480 is een mooi formaat ook!:)
     
  6. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Leuke upgrade voor de Logo 400SE. Ben benieuwd welke onderdelen er op de 480 passen. Verder ziet ie er wel strak uit. Flink bedrag ook!
     
  7. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Ik blijf lekker bij mijn 400SE. Wel stretchen naar LOGO 10- size. Dan is het een 550-size, met spinblades 515 mm.
    Het verschil zit hem denk ik vooral in het frame en de tail, met zo te zien een beltpulley bij de maingear.
    De motor is idd een discussiepunt.
     
  8. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Inderdaad is de 400SE een heerlijke heli. Ik zie ook niet het nut om over te stappen op de 480. Zelfde motor, zelfde bladen en zwaarder...... Ik blijft in ieder geval bij mijn Logo 400SE :cool:

    De keuze van de overbrengverhouding snap ik ook nog niet helemaal. Nu heb je voor de Logo 400SE geen 2500 toeren nodig. Maar 2150 - 2250 lijkt mij toch wel handig. Misschien een typo.
     
  9. Derek

    Derek

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Ik zou met mijn 600se beginnen met acro maar daarna overgaan op 3D en deze als deftige te houden. Hier bedoel ik mee dat ik de 480 zou gebruiken om het te leren :D lijkt mij in stukken goedkoper
     
  10. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Als de heli in dec. leverbaar is heeft scorpion wellicht al een nieuwe motor ontwikkeld met een iets hoger Kv.

    Is 1900 Watt niet voldoende eigenlijk qua vermogen?
    anders plak je er gewoon nog 1 lipo-cel bij.

    Mvg. Richard
     
  11. Derek

    Derek

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Als het probleem met de motor echt erg is kun je deze ook tunen :D
     
  12. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Die 1900 Watt krijg je bij 8S en 65A. Omdat je met 6S vliegt krijg je ongeveer 1400 Watt. Voor mij is dat meer dan voldoende en haal makkelijk de 6:30 minuten. En dan vlieg ik er ook 3D mee:

    zlHfaJ3V88s[/media] Logo 400SE 3D rc helicopter flight - YouTube

    Maar omdat de 480 zwaarder is kan een andere motor een optie zijn :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Dus .....als je een hoger kop toerental nodig vindt, zal je naar 8s lipo`s moeten gaan?
    Het `ding`wordt er wel weer zwaarder door.

    Mvg. Richard
     
  14. Crash-Expert

    Crash-Expert

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Lelystad
    met de bijgeleverde 20 tands pinion zou je grof op een overbrenging komen van 10.6:1

    even een groffe berekening
    avarage voltage 6s lipo 22.2v x 1070 kv = 23754 rpm / 10.6 = 2240 rpm op de kop
    met een volle lipo zou je 2543 toeren op de kop hebben.
    dit zonder eventuele meegerekende verliezen.
     
  15. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Het probleem is dat de spanning lager dan 22,2V wordt en je wat ruimte over wilt houden voor de governor om te regelen. Inclusief het rendement, kabelverliezen en ander geneuzel kom je uit op de headspeed calculator van Fredrik Merlin aka MrMell ;-) En die geeft aan voor performance ongeveer 2000rpm.
     
  16. Crash-Expert

    Crash-Expert

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Lelystad
    zou je dus eigenlijk moeten kijken voor een motor met plus minus 1200 kv om hem van begin tot eind rond de 2200 toeren te houden.

    denk vooralsnog eerst even afwachten op de eerste filmpjes en beoordelingen.

    wat ik wel jammer vindt is dat ze ook niet de kop van de extreme over hebben genomen.
    toch wel iets wat het uiterlijk compleet maakt.
     
  17. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Mooie prijs voor de super combo!
     
  18. Tf-zuid

    Tf-zuid

    Lid geworden:
    24 aug 2011
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Dieverbrug
    Wat zou deze heli doen met 3300mah lipos? Ik zou eens willen weten wat de vliegtijd dan wordt,
    Ik neig er naar om deze ipv mijn 600sx te gaan vliegen. Ik hou gewoon van het Xxtreme concept. En om met deze 480Xx te 'trainen', die lijkt op de 700Xx is het visueel een makkelijke stap, omdat de canopies overeen komen.
     
  19. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Gezien de ervaring met de 400SE en afhankelijk van de vliegstijl zou ik zeggen ongeveer 5:30 minuten. Wat de looks betreft zou ie wel mooi naast de Logo 700 passen :cool:
     
  20. Tf-zuid

    Tf-zuid

    Lid geworden:
    24 aug 2011
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Dieverbrug
    En de looks trekken mij aan.. Ik wacht af tot de eerste video's. En Specs, ervaringen. Qua beeld is het een, 700 maar dan goedkoper
     

Deel Deze Pagina