mijn x-ray t1fk04

• Topicstarter Topicstarter freekthefreak
  • Startdatum Startdatum
F

freekthefreak

Guest
hier fotos van mijn x-ray

13x2 van fantom racing
carson 11turns regelaar

vandaag en gister bij erce circuit geweest en ik kijk ernaar uit om mee te rijden..

reacties zijn welkom

Gefeliciteerd en veel plezier ermee :D
De FK04 is een vrij makkelijke auto om te rijden en erg stevig.

Ik zou op de ERCE alleen even iemand zoeken die die 2 stekkers tussen je regelaar en de motor uit wil halen. Desnoods vervangen door Corally stekkers.

Misschien is die 13x2 ook wat teveel om mee te beginnen en vereist ook het nodige onderhoud maar dat merk je gauw genoeg.

Vassago zei:
Gefeliciteerd en veel plezier ermee :D
De FK04 is een vrij makkelijke auto om te rijden en erg stevig.

Ik zou op de ERCE alleen even iemand zoeken die die 2 stekkers tussen je regelaar en de motor uit wil halen. Desnoods vervangen door Corally stekkers.

Misschien is die 13x2 ook wat teveel om mee te beginnen en vereist ook het nodige onderhoud maar dat merk je gauw genoeg.
ok.. bedankt voor het advies..

maar ik heb in mn off road een 11x2 gehad daar nooit porbs mee gehad ofzo.. maar ik zal het in de gaten houden..

Hallo freek,

heb je gereden met de auto? ik was er vandaag ook (reed met de T2 met blauw met witte vlammen body)
13x2 is snel, maar te doen, alleen is een 19t op erce ook erg snel!

(p.s. die blauwe veren zijn redelijk hard, op erce zie ik veel mensen met wit/geel rijden)

Erikderaaf zei:
Hallo freek,

heb je gereden met de auto? ik was er vandaag ook (reed met de T2 met blauw met witte vlammen body)
13x2 is snel, maar te doen, alleen is een 19t op erce ook erg snel!

(p.s. die blauwe veren zijn redelijk hard, op erce zie ik veel mensen met wit/geel rijden)
klopt. ik was die ene op de brommer..
kheb m niet bij gehad.. ik heb ook met tt01rc driver van hier gepraat enz.

en ik heb er ook net wit/geel op gezet
maar nu veer hij voor tog soepeler als achter.., ze staan het zelfde.. terwijl geel tog zachter zou moeten zijn ?

Netjes :)

Is het niet verstandig om die motor connectors te dumpen en de draden gelijk te solderen op de motor?

Pasqual zei:
Netjes :)

Is het niet verstandig om die motor connectors te dumpen en de draden gelijk te solderen op de motor?
ja miss. of die 4mm goudcontacten.. zie wel..

Mooi freek, vele malen mooier die body van jou.. ik haal de stekkers wel voor je weg hoor. maar als je standaart gaat rijden ooit is het handig om die te laten zitten (voorlopig)
groeten Florian
ik plaats de FOTO's van de trainingsdag in het fotoalbum, ERIK

TT-01 rcdriver zei:
Mooi freek, vele malen mooier die body van jou.. ik haal de stekkers wel voor je weg hoor. maar als je standaart gaat rijden ooit is het handig om die te laten zitten (voorlopig)
groeten Florian
ik plaats de FOTO's van de trainingsdag in het fotoalbum, ERIK
ok..

ben je er zondag ?
dan neem ik m miss wel mee..

draden kun je gewoon solderen hoor, er zal meestal wel iemand op de club zijn die dat wil doen voor je!

ik zou het doen, is kleine moeite, efficienter en minderkans op storing, (he florian ;) )

TT-01 rcdriver zei:
maar als je standaart gaat rijden ooit is het handig om die te laten zitten (voorlopig)

Hoezo dan? Ik zie het nut er niet van namelijk. Als je een beetej kunt solderen, gewoon zo erop solderen. En als je ook niet een beetje kunt solderen, dan vraag je het aan iemand en ga je het als de sodemieter leren :mrgreen:

Tenzij Florian een hele goede reden heeft om die stekkers eraan te laten zitten natuurlijk.

Tenzij Florian een hele goede reden heeft om die stekkers eraan te laten zitten natuurlijk.
een heeeele goede reden.. wij rijden in de standaardklasse met 22 turns motoren, en die hebben ook van die stekkertjes. dan kun je ze zo omswitchen. vandaar jaap.. ik moet ze er telkens af solderen is me toch een werkje :lol: :lol: , grapje.

Geen goede reden dus :wink:

Gewoon eraf sloderen die stekkers en de draden rechtstreeks op de motor solderen, en Florian lekker laten kletsen :mrgreen:

haha :wink: dat solderen stelt toch niks voor man zo klaar.. :)
Vroeger deed ik op al me motors van die 4mm goudcontachten net als op me regelaardraden, werkte ook wel goed maar ''ze'' zijden dat het teveel weerstand zou zijn ofzo toen heb ik het maar gesoldeert.
Dat het teveel weerstand is is gewoon onzin volgens mij maarja dat geloofde ik toen :nosmile:

Elke connector heeft een bepaalde contactweerstand. Waarom denk je dat hij deze connectors moet dumpen en gewoon rechtstreeks moet solderen. Juist de connector heeft zo'n hoge overgangs weerstand dat er door hoge strome warmte in de connector onstaat en zo dus de connector laat smelten als de stroom te hoog wordt die er door loopt.

Nu is dat bij goudconnectors wel stukken lager maar er blijft altijd een contactweerstand en als je direct soldeerd is de contact weerstand het aller laagst.

Waarom solderen de echte pro's zelfs hun accu's? Juist omdat kleine beetje weerstand van de accuconnector ook te omzeilen om zo weer 1/10de van een seconde sneller te zijn per rondtje.

Dus helemaal geen fabeltje en gewoon waar allemaal.

Back