Mijn vlieg ervaring van vandaag

Nou, ik heb wel een beetje opknap werk aan deze kist. Hij is niet zo strak gebouwt... maar dat komt goed.

Vliegtechnisch prima. Zeer stijve aansturing roeren, ballast tot een vlieggewicht van 3.8kg. Genoeg voor mij zenuwen ;)

Toch maar op de helling.

Vandaag maar weer eens op de helling gestaan.

Ik zat vanochtend nog te twijfelen, of op het veld te gaan vliegen of even naar boven te rijden en op de helling te gaan staan.
Gelukkig de juiste keuze gemaakt, want het was super boven, kist bleef goed hangen.
Het was weer een dag om nooit te vergeten.

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Leon, ik ben volgens mij al met deze man in contact geweest. De e-romp was niet origineel, en paste eigenlijk net niet goed bij de vleugels (uiterlijk en passing). Op zich is het geen slecht aanbod, maar eigenlijk heb ik me voorgenomen om alleen nog dingen te kopen die voor mij 100% wauw- en hebben-factor hebben, en dat had dit model net niet.
Anders houdt het nooit op.....

Ik heb nadat de Crystal een crash had in het voorjaar, hem vanonder het stof gehaald.

Na de nodige reparaties aan de vleugels en het pasmaken van de houten romp die ik vorig jaar van Berrie kreeg, is hij opnieuw klaar voor de F5J.

Om half zes in mijn achtertuin de Crystal vliegklaar gemaakt en heerlijk gevlogen. 6 starts gemaakt, zwaartepunt kan nog iets naar achteren.

Ik ben er weer helemaal blij mee.

Berrie nogmaals bedankt voor de romp:p.

Terence

Ik heb nadat de Crystal een crash had in het voorjaar, hem vanonder het stof gehaald.

Na de nodige reparaties aan de vleugels en het pasmaken van de houten romp die ik vorig jaar van Berrie kreeg, is hij opnieuw klaar voor de F5J.

Om half zes in mijn achtertuin de Crystal vliegklaar gemaakt en heerlijk gevlogen. 6 starts gemaakt, zwaartepunt kan nog iets naar achteren.

Ik ben er weer helemaal blij mee.

Berrie nogmaals bedankt voor de romp:p.

Terence

Mooi man, en die achtertuin daar ben ik jaloers op...

JB

Die heeft absoluut de vereiste wauw- en hebben-factor, maar er zit geen motor in..... :(
Aangezien ik met zo'n bak ook risicoloos in de Alpen wil scheuren wil ik die motor er wel in hebben. En met zo'n opschuifneus bouw je hem niet 'even' zelf in. Helaas beperk ik mezelf nogal door een motor in het model te willen hebben, anders was er genoeg aanbod.

Begrijpelijk, heel begrijpelijk.

Maar of we het dan nog over een mannenbak hebben is ter discussie...
Oh ja, die had je al :hammer:

Oooh ... maar dan weet ik nog wel iets met de geschikte wow-factor.
Motor staat er niet op, maar hij is daar wel voor bedoeld.
Je kunt kiezen uit twee groottes: 5m50 en 6m00
:mrgreen:

Adamas%203D%20overview%20A.PNG

Back