Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Arjan en Jaap,
Mag ik dan ook aanhaken met de SHK?
Lijkt me gezellig![]()
Prik maar een datum.... ;-)
??? Nu snap ik er echt niks van...
Maar de Toledo krijgt mijn 4.3Kg wegende SHK niet weg denk ik, dat ging pas met de DLE30 van Arjan.
Ik had het inderdaad niet verwacht dat je zoveel powerrr aan boord had, hij ziet er zo braaf uit :wink:
Ben benieuwd of dat met je Toledo wel lukt.
Tja, en wat is dan de oorzaak? Altijd heel vervelend als je dat niet weet.
Een groot deel van de vlucht lag de spanning op 5,5V, op een gegeven moment werd het onstabiel, met dips tot beneden 4V. Dan eens naar de accu kijken, ook hier lijkt de spanning in het laatste deel van de vlucht ineens wat af te nemen.
QUOTE]
Het zal wel niet dezelfde oorzaak geweest zijn, maar verleden jaar had ik een zelfde soort verschijnsel, dat net niet tot een crash leidde.
Oorzaak: enkele keren heel even kortsluiting tussen de open connectordraadjes van de Unilog. Gaf ook een te groot spanningsverlies.
Zie: ontvangstprobleem
Peter Keim
Zoiets had ik me 's nachts ook al bedacht. Het verklaart prima de grafieken met accuspanning en RX spanning. Ik denk dat dat het geweest is.Balen zeg...ik heb met onze Sioux een vergelijkbaar ongevalletje gehad. Bleek een vastgelopen servo te zijn. Die trekt dan zoveel stroom dat je BEC overbelast.
Tot de crash vloog het model prima. Het is een lekkere thermiekkist. Lekker langzaam, draait mooi stabiel in de thermiek, vliegt bij lage snelheden onkritisch. Pikt ook aardig snelheid op met redelijk behoud van glijhoek. Leuk model voor de F5J. Misschien geen top model, maar zeker een lekkere kist.Erg jammer van de Mystique Raymond, hoe vloog die kist verder?
Dat ziet er wel héél erg uit als een servo die stuk is.Detail van de RX spanning rond de crash
![]()