Mijn vlieg ervaring van vandaag

In een ander draadje over welke servos een goede keus zouden zijn voor je ailerons en flaps kwamen we te spreken over de Cirrus van Staufenbiel. Dit toestel staat hoog op mijn verlanglijstje.

Arjan nodigde me vervolgens spontaan uit een keer te komen gastvliegen op de Ginkelse heide. Dan zou ik kunnen vliegen met zijn Cirrus en meteen kunnen ervaren hoe direct en precies het vliegt met goede, in dit geval MKS, servos.

Nou dat sloeg ik niet af natuurlijk. Meteen een afspraak gemaakt, en vandaag stond ik al op de hei.

Als dank voor de fijne vliegdag, bijgaand wat foto’s, bedankt Arjan!

Groet, Roger

==========================================

De cirrus is vliegklaar – kijk ook even schuin achter, daar staat de 6 jarige Bjorn met een Funcub rond te crossen! Wat kan hij vliegen!

d6sd.jpg

Meester en leerling – de Cirrus vliegt erg goedmoedig. Vlakke bochten draaien is natuurlijk een vak apart. Ik vlieg meestal alleen met ailerons en hoogte. Arjan gaf me een klein lesje: insturen met ailerons en door met het roer, vervolgens de ailerons gebruiken om te zorgen dat het toestel niet te schuin gaat liggen. Dat ga ik vanaf nu maar eens goed oefenen…

2l0z.jpg

Op zoek naar thermiek (was er niet heel veel vandaag – te zonnig….)

qk2n.jpg

Vader en zoon op het mooiste veld van Nederland

di6e.jpg

Ik had de Adriana van Topmodel en mijn RESolution van Hollein mee.

617d.jpg

Nogmaals dank en tot een volgende keer!

Roger

Ha Roger,
Het genoegen was geheel aan onze kant hoor!
Op zoek naar thermiek (was er niet heel veel vandaag – te zonnig….)
Je zult het niet geloven maar toen je weg was.....werd het stukken beter. Zowel Ronan als Hendrik hebben een hele poos flink gedraaid.

Ik heb de DLE30 die nu voorop onze Big Lift staat uitgeprobeerd, dat gaat erg mooi.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu worden die grote kisten wat makkelijker :mrgreen:
Daar zeg je wat. Even proberen

Ja! Gaat inderdaad veel makkelijker.
Maar man, wat was het warm vandaag. Lekker gevlogen, er was zelfs nog redelijk wat thermiek op de hei.
Heerlijk dagje.

Vandaag ging ik mijn vrouw en dochter in Hoek van Holland ophalen van de boot uit Engeland en in afwachting van hun aankomst even met de Alula staan gooien op het grasveldje.(niet helemaal toevallig dat ik er een uur voor hun aankomst al was en dat ik de Alula bij had)
Maar met de zuidenwind kon ik het niet laten om dit dijkje uit te testen........
IMAG0023_zpsed795fa0.jpg

IMAG0024_zps7857ff37.jpg

Nou.....dat doet dat gekke schuimding uitstekend hoor!
Het ding heeft verder ook geen zand gezien want ik heb hem netjes kunnen vangen!

Lekker hoor!

das de spirit se! ge moet geen kist van 1000 euro hebben om bakken fun te hebben! :cool: ge hebt geen alpen nodig om te vliegen op een helling! ;)

Gister belde Arjan mij onverwachts op om vandaag te gaan vliegen.
Er moest nog een herkansing komen voor de maiden van mijn Auronaut SHK van 4m.

We hadden om 11 uur afgesproken op de club in Kampen,
maar om half 11 stonden we al als een stel kleine kinderen te trappelen om de lucht in te mogen.

Arjan had zijn Biglift mee gebracht, maar ipv de rcg26 motor nu met een dle30, dit bleek een wereld van verschil.
Vorige keer wilde mijn SHK van 4.3Gk niet omhoog, maar nu ging het als een speer!
We hebben meerdere starts gemaakt en we hebben heerlijk kunnen zweven met de SHK, wat een super kist.

We hebben nog gevlogen met de GPS erin, hiervan zal ik later nog een logje plaatsen. Op een gegeven moment ging het zo lekker dat we onbedoeld tegen de 400m zaten, kleppen trekken en dalen ging als een ei-tje. Ook een beetje kleppen tijdens de landing levert een mooie daling op, dit is helemaal nieuw voor mij maar hier kan ik wel aan wennen.

Eerste vlucht met GPS.
full

3e vlucht met GPS (iik was de logger vergeten aan te zetten)
full

Een hele blije man!
full

Arjans zegel van goedkeuring moet er nog even op (VGG Sticker), maar volgens mij is hij goedgekeurd:
full

In een woord: GEWELIG!
Ik ben echt super blij en wat een heerlijke dag.

Ps. nou moet ik mijn BigLift wel opknappen anders kan ik niet vliegen met de SHK.

Ja, dat was gaaf. Prachtige kist. Super mooi vliegbeeld ook.
Ik wens je er veel plezier mee (en als hij nog eens omhoog moet hoor ik het wel - leuk veldje hebben jullie hoor)
Waar is het filmpje (beetje weinig, ik weet het, maar de start staat er toch wel op? Volgense keer neem ik mijn camera mee :-) ))

Back