Mijn vlieg ervaring van vandaag

hoe kwam het dat de kist tussen 1min00 en 2min00 steeds maar doodgetrokken werd?

tis daar wel een fantastisch uitzicht! ben jaloers!

Gerlitzen

Nog twee foto´s van een heerlijke avondvlucht met o.a. de Alula´s
boven op de Gerlitzen.

Gert

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Achter de schermen werden wij vriendelijk verzocht om wat meer te laten zien:

Het is echt leuk hier!!

hoogteroer paniek .

nja das idd iets wat toeslaat als je onder je zit... je wil zo snel mogelijk weer boven zijn, en dan zit het gevaar er in dat je het toestel te traag gaat vliegen. ook omdat het erg moeilijk vliegen is , zo onder je.

het is daar dus echt wel prachtig he!
jullie zijn bij de gelukkigen!
hier wordt het woensdag 32° , dus als t bij jullie ook zo wordt dan is het insmeren geblazen! ;)

nja das idd iets wat toeslaat als je onder je zit... je wil zo snel mogelijk weer boven zijn, en dan zit het gevaar er in dat je het toestel te traag gaat vliegen. ook omdat het erg moeilijk vliegen is , zo onder je.

het is daar dus echt wel prachtig he!
jullie zijn bij de gelukkigen!
hier wordt het woensdag 32° , dus als t bij jullie ook zo wordt dan is het insmeren geblazen! ;)

inderdaad volledig mee eens ,bnog even geduld hier ,dan wil ik ook .

hoe kwam het dat de kist tussen 1min00 en 2min00 steeds maar doodgetrokken werd?

tis daar wel een fantastisch uitzicht! ben jaloers!

Alle genoemde redenen, maar ook de turbulentie daar beneden maakt het niet gemakkelijker.

Ik vloog de Nemo (88 gram vlieggewicht) vandaag met 84 gram messing ballast.
Gaat als een speer, stuurt veel beter en blijft net zo makkelijk boven.

Rick

Alle genoemde redenen, maar ook de turbulentie daar beneden maakt het niet gemakkelijker.

Ik vloog de Nemo (88 gram vlieggewicht) vandaag met 84 gram messing ballast.
Gaat als een speer, stuurt veel beter en blijft net zo makkelijk boven.

Rick

hehe, kijk is aan :D dan moet je niet twijfelen toch?

heren, geniet er van ginder! voor je het weet zijn de koffers weer volgeladen en rijd je met een hanglip weer richting nederland

maar ach "die berg komt er!" ;)

Extreem...

Extremen.

Want zo kan je deze dag wel noemen .Zo rond de middag waren er heel veel zwevers in de lucht, en na een tijdje kwam Rick er achter dat zijn zwever niet dat gene deed wat Rick wilde. Op dat moment zag ik in een flits iets wit richting aarde gaan. Op dat moment kwam Rick er achter dat hij naar de verkeerde zwever aan het kijken was. Zijn Discus verdween achter een rij bomen… na een zoek actie van Johannes en Rick (zonder resultaat) besloten om een nieuwe zoekactie te starten tegen het einde van de middag. En zo vertrokken Rick, Johannes, Jacob, Justus en ik richt plek waar de Discus voor het laatst gezien is. Na een klein uurtje zoeken vond ik de Discus, waar overigens niet zo heel veel van over was. (foto’s komen nog)
Vetrokken vanaf 1890 meter, en op 1650 meter, 200 meter dieper, wandelafstand 3,5 km en 1,5 liter zweet per persoon minder de Discus weer naar boven gebracht. Na een douche aan tafel maar eens doorgenomen wat er allemaal gebeurd was deze dag. Waarbij in een korte tijd besloten werd dat Johannes de romp gaat herstellen en Rick nieuwe vleugels gaat bouwen. Deze gaat dan volgend jaar weer vliegen!...

Voor mij een spannende dag, waarbij mijn elipsoid tot 4 keer toe in de lucht volledig een eigen leven ging lijden, de ontvanger bleek na een lange dag zon niet bestand tegen de hitte. Ook die verdween achter een rij bomen. 15 seconden later kwam deze als een streep weer naar boven en deze met heel veel pijn en moeite weer aan de grond kunnen krijgen… Mijn Salto is inmiddels weer ingepakt, na een veelbelovende 3e vlucht hadden mijn kleppen zin op een eigen leven te gaan lijden. De kwiklinks waren volledig afgebroken waardoor ik losse en flapperende kleppen als gevolg had. Ik kon de snelheid er uit halen waardoor het flutteren weg was, maar op grote hoogte en met bergen thermiek werd het een grote uitdaging om een 7kg wegende kist weer heel aan de grond te krijgen.
Justus was de helpende hand, hij sprak bemoedigende woorden toe en begeleide mij naar de landingsplaats zodat ik mij volledig kon focussen op de salto. Ik heb echt alle zeilen bij moeten zetten om de Salto heel aan de grond te krijgen. (ik ga hier verder ik in mijn eigen draadje, maar de Salto heeft geen enkel krasje)
Om de dag nog leuk af te sluiten had Johannes nog een leuke verassing. We moesten met z’n allen een vrije vlucht zwevertje bouwen uit 1 A4 velletje depron, in een half uur tijd. Jacob heeft gewonnen, hij had de langste vlucht. Terence had de eerste prijs voor design, hij had de mooiste gebouwd…

Deze dag was extreem, nu is het toch nog héél gezellig…

Ik ga in ieder geval spierpijn hebben morgen! Pfffoei.....wat een wandeling!.....Maar het houd je van de straat. Vliegen was moeilijk en inspannend vandaag, het ene moment in een bel zo hard omhoog dat je er bang van wordt en 1 minuut later zak ue compleet weg en loop je weer te kl##tviolen in het dal en vluchten met de motor.....ik ben toch erg blij dat ik die in de Diva heb gezet!

De Twin heb ik ook tot heel erg hoog kunnen sturen......niet onder woorden te brengen wat een vliegtuig die al vanaf je 7de jaar in je leven is in je los kan maken als je hem na zo'n vlucht weer netjes hebt weten te landen!

Nu duimen op iets meer wind op de laatste dag om ook zonder motor weg te kunnen komen!

Inderdaad, mooie verhalen. de adrenaline gierde jullie zo nu en dan door de aderen, en zo werd het ook nog modelvliegwandelSPORT. ;-)

@SRS:
Heb je nog een reden kunnen vinden waarom die kwiklinks er de brui aan hebben gegven? Plastic kwiklinks? Waarom niet de kwiklinks van de rolroeren (gelukkig niet in ieder geval)? ....
In ieder geval mooi dat je hem heel hebt weten te houden.

Dirk.

dijkje

Iets minder spectaculair dan de Gerlitzen, maar plezier op 2 km van huis.

Lol hebben kan ook simpel met weinig middelen.
Maar goed dat je deze molshoop niet met 5 man moet delen
Wind hebben we de laatste maanden nu wel genoeg gehad..... ik wil zon :D en 3bft

Groet Willem.

Heerlijk! zo op een dijk vliegen blijft ook gewoon te gek!

Ik heb vanmorgen een half uur lang de regen boven de maasvlakte weg staan kijken maar buienradar liet zien dat ik het niet goed deed dus helaas niet gevlogen.
Hopelijk komende dagen wel een kansje....als die wind maar in de west blijft en boven de 3 komt moet dat lukken!!

Iets minder spectaculair dan de Gerlitzen, maar plezier op 2 km van huis.

Ik ken ook de sloot achter de dijk van 2 jaar geleden....:rolleyes:

(of in ieder geval een soortgelijke sloot achter een dijk in de buurt)

Rick

Back