Mijn vlieg ervaring van vandaag

oppassen met hoogtes te posten.... je zou niet de eerste zijn die teruggefloten wordt hierop.

Weet er alles van :rolleyes::rolleyes:
Er lopen hier een paar van die "terugfluiters" rond die je dan offline proberen wat angst in te boezemen .........
Deze keer, zeer zeker, heb ik een feessie :music: en daar mogen jullie in meedelen :)

@ ceppodo

Los van andere beperkingen geldt er in Nederland een maximale vlieghoogte van 300 meter.
Vergelijk het een beetje met 120 kmh max op de autoweg ;)
(en nou ben in niet eens een echte duitser:rolleyes:)

Laatst bewerkt:
Weet er alles van :rolleyes::rolleyes:
Er lopen hier een paar van die "terugfluiters" rond die je dan offline proberen wat angst in te boezemen .........
Deze keer, zeer zeker, heb ik een feessie :music: en daar mogen jullie in meedelen :)

@ ceppodo

Los van andere beperkingen geldt er in Nederland een maximale vlieghoogte van 300 meter.
Vergelijk het een beetje met 120 kmh max op de autoweg ;)
(en nou ben in niet eens een echte duitser:rolleyes:)

ikn fluit enkelt toe ,het is hobby en zolang je op de overige luchtvaart let .geen fluitje pijn in mijn ogen .

Laatst bewerkt:
Arno, helemaal super!!;)

Ook voor mij was het vandaag genieten met de reichard Schandy.

full

Werd wel erg klein...;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag ook heerlijk gevlogen in goed gezelschap en prima weer (was te zien in de spiegel zag ik zojuist).
arjan en ronan hebben heerlijk gevlogen in elten ,mika heeft heerlijk gespeeld met tara.
de spatz was een mooi vliegende motorzwever .
en dan dat plaatje van de moa achter de piper zonder resodemper en vermogen zat op een zeer axeptabel geluidsniveau.

zelfs de starlight heeft thermiek gepakt vanaf een 100 meter .ondanks dat het een matige dag wat thermiek betrof was

ronan was lekker solo bezig met de parkmaster en de discus .
(btw het winterproject is al naar je mail gestuurd arjan)

zelf had ik de metrick mee en de scout ,waar ik me lekker mee heb vermaakt .

dit was voor herhaling vatbaar (zal wel moeten ,tara wil nog met mika spelen ):D

kortom wij hebben genoten

zelfs zo erg dat hij zijn tennisbalparachute vergeten is (deze ligt nu hier ,geef een brul als je gaat vliegen ,kom ik hem brengen .of we zijn eerdaags in deventer )

btwmail al gechecked ?

Ik heb samen met mijn jongens echt een superdag gehad. Lange film maar volgens mij best leuk :-)

hartstikke leuk filmpje inderdaad . zitten hartstikke mooie shots tussen .

en ook hier hebben ze genoten .tara sliep al na de 1e bocht in de auto

Vandaag wilde ik gaan vliegen. Elipsoid de auto in, naar het veld en gelukkig gemaaid. Alle spullen op het veld gesjouwd, Elipsoid opbouwen, zender aan, zender aan,ai......

Zender stond al aan.... Accu leeg....:nosmile:

Wat voor hoogstartset gebruik je voor je Starlight Arjan?
Dit was hetzelfde elastiek wat ik in Saasveld gebruikt heb en waar ook een Cirrus etc aan kan. Vrij licht elastiek en een korte lijn maar omdat er flink wat wind stond "vlieger" je dan toch wel naar boven. Een F3J kan heel veel hebben maar heeft ook genoeg aan weinig :-) Ze vliegen zó efficiënt dat elastieken of slepen met verrassend weinig power heel leuk gaat.

Arjan, vooral dat stukje waar de andere sleep onder de minimoa door ging is prachtig!!
Max
Ja...als je goed kijkt zie je combinatie net daarvoor vertrekken vanaf het veld, en iets verderop zie je de Piper ook weer landen. Was wel grappig dat dat er op stond inderdaad.

Vandaag wilde ik gaan vliegen. Elipsoid de auto in, naar het veld en gelukkig gemaaid. Alle spullen op het veld gesjouwd, Elipsoid opbouwen, zender aan, zender aan,ai......

haha, variatie op "vleugelpennen thuis laten liggen" of "stabilo ligt nog op de kast". Daarom verpak ik alles altijd bij elkaar.
En mijn nieuwe zender blijft piepen als hij geen bijpassende ingeschakelde ontvanger aantreft, ik snap nu waarom ze dat bedacht hebben :-)

daarom heb ik altijd een paar vaste handelingen
eerst toestel uit dan zender uit . en ook kijken of ik hem uit heb .
vleugelpennen liggen voor de metrick in de vleugelzak in het stabilo gedeelte.

idem voor de condor .ik pak een vliegtuig en heb dus alles als ik ook mijn start/vliegkist mee neem .

tevens als ik het vermoeden heb dat ik ga vliegen ,conroleer ik thuis mijn accu's (en laad ze dus op ) en controleer de zender accu en laad deze op (dit doe ik de avond van te voren )

tevens heb ik bij de 12volts lader ook een laadsnoertje voor de zender (voor het geval dat )zodat je de zender eventueel met het dubbele laadvermogen in 15 minuten genoeg sap geeft voor een avondje vliegen .

oftewel de K.D.D.C regel (kijken,denken ,doen ,controleren)
zo neem ik ook een tubetje ca mee naar het veld ,altijd handig .rolletje tesa plakband (folie schade is dan te plakken en kun je toch vliegen ) en een mesje .elastieken en wat trekbandjes.lood is er bij mij ook altijd te vinden .
ook altijd 2 kwiklinkjes bij . en vooral reserve breekboutjes .

schades die ik oploop met vliegen repareer ik het liefste meteen ,zodat het toestel klaar ligt om te vliegen .

tevens voor elke start ,roer controle (wappert alles en vooral ook nog de goede kant op ).

iets wat je je zelf wel aanleert op den duur ,controle ,controle controle .

let maar eens op dewat oudere heli vliegers , die zitten voor het oog altijd wat te spelen met hun heli als deze op de grond staat .maar dat is geen spelen , die jongens controleren dan alles op speling en gangbaar heid .

Vandaag een nieuw record!!

Op 300 meter de motor uit van de reichard Schandy, vervolgens doorgeklommen op thermiek naar 815 meter!
Geloof me, een kistje van 1,8 mtr span word dan erg klein...:-?

Vervolgens dus in een vrille maar naar beneden gehaald...

full

Louis

nice ,maar pas op op die hoogte hoef je mar 1x weg te kijken en foetsie is je zwever .

ik stop daarom altijd als mijn geel rode vleugels 1 kleur worden (transparant rood en geel) en diat is dan rond de 550 meter (van het weekend gemeten mbv een toestel met vario die ook in dezelfde bel zat )

dan zie je nog je stabilo en weet je dus volledig zonder turen wat je toestel doet .

vroeger vondt ik zo hoog gaan ook machtig mooi ,maar ik weet nu beter , je hoeft maar 1 x weg gekeken te hebben en voor 10 seconden eens je model moeten zoeken ( je focus is weg ,dus daarom zie je hem niet meer zo snel )
als je een 4 meter span toestel hebt wordt de max zichthoogte ook hoger (maar ik praat over een vergelijkbare zwever en datis mijn metrick )

Vandaag een nieuw record!!
Louis

Ik kan me er echt weinig bij voorstellen!
800 meter met een 1,8 meter kist. Dan zie je toch alleen nog maar een stipje?
Ik heb het met mijn kist van 3.4 meter al dun door de broek op 500 meter....(ok, ik ben een watje...;-))

Gaaf hoor!

Laatst bewerkt:
Ik kan me er echt weinig bij voorstellen!
800 meter met een 1,8 meter kist. Dan zie je toch alleen nog maar een stipje?
Ik heb het met mij kist van 3.4 meter al dun door de broek op 500 meter....(ok, ik ben een watje...;-))

Gaaf hoor!

Even met je ogen knipperen en je bent hem kwijt...:yes:

daarom heb ik altijd een paar vaste handelingen
eerst toestel uit dan zender uit . en ook kijken ..........................

.............let maar eens op dewat oudere heli vliegers , die zitten voor het oog altijd wat te spelen met hun heli als deze op de grond staat .maar dat is geen spelen , die jongens controleren dan alles op speling en gangbaar heid .

Ik ga de tips van harte nemen, een aantal dingen deed ik al. Zoals alle roerfuncties controleren voor elke vlucht. Daarnaast hebn ik nog een gereedschapkistje bij met de nodige spullen. CA lijm ligt er inmiddels ook bij.

Dan nog even over het wegkijken. Heb het een keer gehad met de Alka, wilde ik ff kijken naar mijn zender en moest ff zoeken waar ie was gebleven. Ook zoiets van 1 keer en nooit meer...

@Loeki,
Phoe, 800 meter is wel heel hoog. Ik denk niet dat ik het ooit zo hoog ga opzoeken.

@Arjan,
De meeste vliegspullen laat ik dan ook in het gereedschapkistje zitten. Maar de accu leeg was nieuw voor mij. Op de vliegclub konden ze er wel om lachen.

Back