mijn vervolg van Hms Victory Deagostini

ik ben nu met de mast bezig ding begrijp ik niet helemaal goed .
ik moet kanten afvlakken maar tot hoe ver? moet ik dat doen staat niet helemaal duidelijk voor mij.
Het is absoluut niet duidelijk wat je hier bedoeld Leo :rolleyes:. Maar ik heb destijds ook de Victory van DeAgostini gebouwd en de mast plannen/tekeningen waren zeer nauwkeurig en alle maten en bewerkingen werden daarop duidelijk aan gegeven, dus ik neem aan dat je die dan ook hebt..?

even een voorbeeld uit mijn archief opgediept van de bezaan mast
IMG_2341_bewerkt-1.jpg

anders even wat beter aangeven wat je precies bedoeld met 'kanten afvlakken' ?

ja wel die heb ik natuurlijk ook het ging mij om dit stuk
Bekijk bijlage 520308
Dat zijn de nommerstukken, met daar onder de wangen en dat gedeelte moet je inderdaad afvlakken. De mast zelf is uiteraard rond en de genoemde onderdelen zijn vlak, dus je moet de vorm van de nommerstukken en wangen gewoon in de mast schuren/vijlen zodat ze als het ware in dat gedeelte van de mast vallen en daardoor ook veel beter te bevestigen zijn met lijm.
Het is net als het vierkant schuren van de masttop een precies werkje, waarbij je regelmatig moet passen en meten. Het zijn in feite de onderdelen waarop de mars rust en die moet natuurlijk haaks op de mast komen te staan.

het plaatsen van berichten en fotos gaat nog niet goed . maar hoop dat dit in het vervolg beter gaat
maar jullie kunnen wel de vorderingen zien .

Leo,
Misschien is het zinvol om hier even aan te geven waarmee je nu werkt (mobiel, fototoestel, etc) en hoe je nu de foto's, afbeeldingen plaatst ;)
Dan is het voor ons iets gemakkelijker om aan te geven waar het misgaat en hoe het wel werkt....

Ikzelf bijvoorbeeld fotografeer altijd met mijn smartphone, daarmee is het dan altijd naderhand nog mogelijk om je foto te draaien, en met de smartphone plaats ik deze rechtstreeks vanuit het album op de telefoon hier op het forum via de knop rechtsonder (Upload bestand)

Dus we lezen het wel van je,
Succes,
Koos

Back