Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heeft het feit dat de tekening niet exact schaal 1:1 is met het model zoals wordt aangegeven hier iets mee te maken ? Toen ik de romp op de tekening legde bleek deze langer te zijn. Gemeten over de onderzijde van de kiel scheelt dit zo'n 3cm dat dit bij het model langer is als op de tekening. Dit moet toch ook gevolgen hebben voor alle van de tekening over te nemen maatvoeringen ?
Dat gezegd hebbende, denk ik toch dat het mijn geval in ieder geval het te veel gewend zijn dat alle onderdelen precies op maat zijn.Ook ik ben beginnend modelbouwer, althans van houten scheepsmodellen en ben dus ook benieuwd naar problemen die andere nieuwelingen tegenkomen. Nu ik deze afwijking van de tekening heb vastgesteld weet je dus dat je met alle afmetingen en posities van onderdelen hier extra door moet opletten en het dry-fit passen van alles nog belangrijker wordt..
Inderdaad Theike en Rob het is met hout-modelbouw wel eens schipperen. Maar doordat op de kiel al aangegeven werd waar de mast moest komen heb ik niet de problemen ondervonden die jullie tegenkwamen.Dat gezegd hebbende, denk ik toch dat het mijn geval in ieder geval het te veel gewend zijn dat alle onderdelen precies op maat zijn.
Ik merk in ieder geval dat tussen plastic en houten modelbouw toch een wereld van verschil is. En eerlijk gezegd is dat toch ook wel wat me juist trekt in de houten modelbouw.