Mijn eerste schip; de GJOA

Waar moeders al niet goed voor zijn [emoji4]

Bijlagen

• d4eb7e7d-ae9f-4ca4-b8e8-0e87ccd68f74.jpg
    d4eb7e7d-ae9f-4ca4-b8e8-0e87ccd68f74.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 183
Langzaamaan nadert dit project zijn einde. De eerste zeilen hangen.

Ik had gedacht dat ik beter zou kunnen zien hoe de touwen geknoopt moesten worden en hoe ze moeten lopen. Maar het blijkt een hele puzzel te zijn en er moet kennelijk veel op eigen inzicht geknoopt worden (en dat terwijl dit een beginners bouwpakket is [emoji85]).

Bijlagen

• IMG_8447.JPG
    IMG_8447.JPG
    199,7 KB · Weergaven: 152
Ondanks dat het mijn eerste schip is, ben ik tevreden met het resultaat. Het en der had er misschien een touw anders moeten lopen, maar met de beperkte plaatjes die in de handleiding staan, ben ik een heel eind gekomen.

Dankjewel voor alle hulp en support. Dankzij jullie tips heb ik een mooi eindresultaat.

Gisteren is schip nummer 2 binnengekomen "San Francisco II". Ik weet nog niet of ik daarvan weer een bouwverslag bij ga houden, maar stilzitten doe ik in ieder geval niet.

Bijlagen

• IMG_8462.JPG
    IMG_8462.JPG
    704,1 KB · Weergaven: 202
  • IMG_8463.JPG
    IMG_8463.JPG
    252,8 KB · Weergaven: 202
  • IMG_8464.JPG
    IMG_8464.JPG
    828,4 KB · Weergaven: 193
Best een mooi model geworden. Met een heel aparte zeilvoering vergeleken met de gebruikelijke modellen.
Wat me wel opviel was dat de zeilen wat bobbelig zijn. Volgende keer misschien even door de directeur laten strijken.

Best een mooi model geworden. Met een heel aparte zeilvoering vergeleken met de gebruikelijke modellen.
Wat me wel opviel was dat de zeilen wat bobbelig zijn. Volgende keer misschien even door de directeur laten strijken.

Hahaha. Had ze eigenlijk bol willen maken met wat spuit lijm (zag een paar tips hier op het forum voorbij komen), maar dat durfde ik nog niet zo goed. Dank voor de tip in ieder geval. Zal het de directeur doorgeven.

Daar moet je dan wel wat mee experimenteren, want bij mij gingen ze na het strijken door bespuien met haarlak tocj weer iets bobbelen. Ook verdunde houtlijm geeft weer bobbels.

Zeker een mooi schip geworden ssiemerink! Daar mag je trots op zijn! Nu als de wiedeweerga aan de gang met de San Francisco II, en vul het bouwverslag aan, dan kan ik mooi afkijken hoe het moet:banana::bye:

Back