Mijn eerste schip; de GJOA

Na lang wikken en wegen toch de romp maar in de lak gezet. Ik ben er blij mee. De nerven van het hout springen er iets beter uit en de verschillende houtsoorten zijn zo wat beter te zien.

Bijlagen

• IMG_8092.JPG
    IMG_8092.JPG
    749,6 KB · Weergaven: 192
Het roerblad zat er al op en toen pas zag ik dat ik het niet helemaal goed had gedaan. De scharnieren hadden in het roerblad moeten zitten. Maar omdat ik blij was dat het na een dag prutsen eindelijk erop zat heb ik het maar zo gelaten.

Bijlagen

• IMG_8112.JPG
    IMG_8112.JPG
    548,2 KB · Weergaven: 165
Het dek is klaar [emoji28]. Ik had gedacht dat het beplanken het lastigste was, maar wat een priegel werk was het opbouwen van het dek, helemaal met zulke grote/dikke vingers als ik heb.

Bijlagen

• IMG_8234.JPG
    IMG_8234.JPG
    141,2 KB · Weergaven: 142
Begin gemaakt met bemasting. Wat een gepriegel om die kleine ringetjes weerom de oogjes te krijgen en ze dan nog weer dicht te knijpen. Ik heb nog zeer goede ogen, maar ik zou er bijna een brilletje bij pakken.

Bijlagen

• IMG_8243.JPG
    IMG_8243.JPG
    418,4 KB · Weergaven: 170
Om de dunne touwen door de kleine gaten van katrolblokken en de bootsdavits te krijgen heb ik de touwen ingesmeerd met een beetje lijm zodat ze iets steviger worden en ik ze er makkelijker door kreeg.
Hoe doen jullie dit?

Bijlagen

• IMG_8255.JPG
    IMG_8255.JPG
    190,1 KB · Weergaven: 144
Back