Micro servo's

Ryan

PH-SAM
In het grote bos der micro servo's waarbij de prijzen variëren van enkele euro's tot een aantal tientjes was ik benieuwd naar welke micro servo's jullie juist gebruiken maar ook welke juist niet?

Het internet en youtube staat vol met reviews waar alles zowel goed en slecht is.

Ik gebruik de HXT 900 servo`s en die doen het prima, nooit uitval gehad. Nu heb ik een MPX Lentus en daar adviseren ze futaba MG servo`s. Voor de staart heb ik die gekocht voor hoogte en rudder. Daar kun je later ook lastig bij. Ga je met snelle kistjes werken zou ik niet die HXT servo`s aanbevelen. Zo nauwkeurig zijn ze ook niet.

Het is maar net wat je ermee wilt doen Ryan. Heb een paar van deze dingen in gebruik om te schakelen met een microschakelaar en als trekmechanisme voor het ontgrendelen van een sleephaak. En eentje gesloopt om er een aandrijving voor een radar van te maken. Voor mij zijn ze goed genoeg. Wel belangrijk is dat het mechanisme waar ze aan zitten soepel loopt en ze niet klem lopen. Gr. Klaas.
https://nl.aliexpress.com/item/32982832680.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4djDbXtX

Het is maar net wat je ermee wilt doen Ryan. Heb een paar van deze dingen in gebruik om te schakelen met een microschakelaar en als trekmechanisme voor het ontgrendelen van een sleephaak. En eentje gesloopt om er een aandrijving voor een radar van te maken. Voor mij zijn ze goed genoeg. Wel belangrijk is dat het mechanisme waar ze aan zitten soepel loopt en ze niet klem lopen. Gr. Klaas.
https://nl.aliexpress.com/item/32982832680.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4djDbXtX
Wil ze gaan gebruiken voor de wat kleinere balsa vliegtuigjes met evt diesel motor erop dus moeten wel ietwat nauwkeurig zijn en altijd dezelfde 0-positie terugvinden. Zag dat dit bij bepaalde serie's van de blauwe servo'tjes helaas niet altijd het geval is.

Ok. ik heb ze ook gebruikt in een 450 helikopter, en daar gewoon 2 jaar probleemloos mee rond gescheurd. Zo slecht zijn ze dus niet. Ze hebben nauwelijks speling, de metal gears hebben vaak meer speling.

Met vliegen heb ik geen ervaring Ryan. Ben van de bootjes. Geen idee hoe die kleine dingen de trillingen van verbrandingsmotoren verdragen. Succes ermee! Gr. Klaas.

Back