micro pneumatisch landingsgestel

ik heb bij hobbyking dit micro pneumatisch landingsgestel gekocht en wil het gebruiken in mijn nog te bouwen airacobra p39
MAAR ik heb hier totaal geen ervaring mee, ik heb al een kleine compressor gekocht met 12V

kan er iemand mij uitleggen hoe het precies moet?

op de foto zien we de luchttank + kabels, dit begrijp ik

1: 2 staafjes die passen in de stukken 5, hoe maak ik daar een wiel aan vast?
2: tussenstukjes, ok
3: ik denk dat dit stuk dient om van buitenaf de tank te vullen, alleen werkt dat niet bij mij...moet ik iets losdraaien of zo?
4: dit moet waarschijnlijk aan de servo?
5: ok
6: kabel want het voorwiel werkt met pull-pull systeem, kan dit anders?

Foto-KECZZE8Q-D.jpg

het zou zalig zijn mocht ik hier wat hulp krijgen!
bedankt!

Gewoon de gebruiksaanwijzing lezen en dan komt het allemaal goed(hoop ik voor je).

Mvgr hans

De intelligentie van de persoon die dit heeft geschreven grenst aan genialiteit! 8-O

Misschien moet je het in het turbine draadje droppen, die hebben bijna allemaal van die pneumatische wieltjes...

Ik dank u,
heb ikzelf ook altijdt om eerst te vragen i.p.v eerst de gebruiksaanwijzing te lezen(ik weet hoe het voelt).
Heb wel altijdt de rare eigenschap om mij eerst te laten informeren of onderzoeken hoe zo'n fenomeen werkt of aan te sluiten(kennis van zaken vergaren).
Een gebruiksaanwijzing is vaak onduidelijk bij zo'n goedkope leverancier van modelbouw artikelen!

Mvgr Hans

Laatst bewerkt:
Zag hem in het turbine gedeelte voorbij komen maar is hier meer op z`n plaats denk ik.

1: 2 staafjes die passen in de stukken 5, hoe maak ik daar een wiel aan vast?
2: tussenstukjes, ok
3: ik denk dat dit stuk dient om van buitenaf de tank te vullen, alleen werkt dat niet bij mij...moet ik iets losdraaien of zo?
4: dit moet waarschijnlijk aan de servo?
5: ok
6: kabel want het voorwiel werkt met pull-pull systeem, kan dit anders?

1) zijn ze van carbon? geen flauw idee, moet je er toch iets aanvast lijmen oid om een wielas er haaks op te krijgen.
3) het koperen gedeelte zal je via een slangetje aan je pomp moeten verbinden, dan vul je het geheel en draai je de koperen vulnippel weer los.
Dan zal ook het ventiel wat erin zit gewoon weer sluiten en blijft het systeem op druk.
Het grote rode gedeelte gaat dus in de kist.
4) yep, dat is je luchtschakelaar, is het een spring out gear?
6) nee dat kan niet anders, niet helemaal waar maar dat is moeilijker te realiseren.
pull-pull is het eenvoudigste en minst storingsgevoelig.

Succes.

1) zijn ze van carbon? geen flauw idee, moet je er toch iets aanvast lijmen oid om een wielas er haaks op te krijgen.

Je schuift er een stelring over en in het draad waar de madenschroef in komt draai je een inbus boutje. (eventueel de draad vergroten)

Dit alles kun je met een drupje UHU Endfest 300 nog extra verlijmen .

Klaar is je wielas. ;)

Mvg Johan

Die staafjes moet je onder een hoek van 90graden buigen om zo je wielas te creeren.

Gebruik de zelfde methode als beschreven voor de Robart landingsgestellen: roodgloeiend stoken om ze te buigen, als je klaar bent met buigen, nogmaals roodgloeiend en dan afschrikken in water(of olie) nogmaals opwarmen tot er kleurverandering optreed (blauw grijs) en laten afkoelen.
Dan wielen erop met wielstoppers.

mbf rules é!! zalig dat ik zo meer te weten kom!
bedankt voor de info, nu nog enkel een goeie verbinding maken tussen de 12V pomp die ik gekocht heb en de vulnippel...zijn er daar nog tips omtrent?

Laatst bewerkt:
pomp

ik heb deze 12V pomp gekocht

Foto-W7OGKBYE-D.jpg

maar ik slaag er niet in de tank te vullen...duurt dat lang (het vullen), draai ik het koperen stukje eerst los?

't is vreemd maar ik raak er geen wijs uit...

alvast bedankt voor de tips!

Ik heb het zo zitten:
startkist2.jpg

En dat koperen gedeelte draai je los zodra je de tank gevuld hebt.
En wat is lang, je kan mooi zien op de meter hoeveel druk er in je fles zit.

ja, voorlopig stijgt bij mij de meter niet veel, wat is dat blauwe stukje bij jou, berto? is dit die vulnippel?

ik zal eens een foto doorsturen van mijn setup...

Dat blauwe is gewoon een verloopje van de pompaansluiting naar 4mm Festo.

Heb je alles wel goed aangesloten?

Back