Mega Dragster III bouwen

Discussie in 'Speedboten' gestart door paolo, 2 dec 2010.

1. paolo

paolo

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Ik ben een MD III van Graupner aan het bouwen.

Dit is mijn eerste eigen project en ik weet weinig tot niets van bootjes af, dus elke tip is welkom!

Ik heb wel gelijk een paar vragen aan mensen die ervaring hebben:

-Hoe bepaal je waar de zwaarte punt van de boot moet liggen (in de lengte van de romp).
    ik neem aan dat je het gewicht van alles zo laag mogelijk wilt hebben in een romp?

-Ik heb een bijgeleverd as bij het botje, maar mogelijk is deze te kort als de motor naar voren moet ivm zwaarte punt.

-Hoe ver moet de as/schroef uitsteken vanaf de achterkant van de boot?

-Hoe bepaal je of een kantel kamer haalbaar is, O.A. ivm de hoogte van de romp.

Vast bedankt voor de tips!

Mijn eerste stap heb ik al gezet. Ik heb de binnenkant met carbon gelamineerd., om de boel wat stijver te maken

2. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Hallo Paolo,

Gebruik de zoekfunctie, daar vind je heel veel info over de opbouw van deze boot, bijvoorbeeld deze:
    graupner-mega-dragstar-iii

Ik heb het eindprodukt zien varen en de boot is bloedsnel!

Al lezend zul je er achter komen dat de spullen die Graupner meelevert met de boot sub-optimaal zijn (om het eens voorzichtig uit te drukken), hier heeft de verkoopafdeling destijds fors de schaar gezet in de spullen die er eigenlijk in horen en die vervangen door de spullen, die Graupner zelf in z'n programma heeft, helaas zijn dat niet altijd goede vervangers...

Laat ons even weten/zien (foto's?) welke spullen je er bij geleverd gekregen hebt, dat scheelt straks frustratie als de boot niet goed wil varen.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. Baron

Baron

Lid geworden:
    13 aug 2009
    Wij hebben er 1 inelkaar gezet en is te koop. Ongeveer 800 euro aan spendeerd.

4. djrozoho

djrozoho

Lid geworden:
    23 nov 2008
    :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: 800 euro????

De romp is €125!!!

waar zijn de overige €675 aan uitgegeven dan???

Ik hoop dat je een hele dure zender erbij hebt?

Zoveel was ik niet kwijt!

Groetjes Shenkie

Deel Deze Pagina