Maxir 3D Heli

Rotor diameter ~620mm
Flying weight ~350-450g
CCPM
Bell-hiller out of box
Screw-mounted servos (incl.rudder)
Ball in swashplatte
Ball bearings in tail-rotor-grips
Head Speed 1700-2400rpm
Carbon Frame
Carbon Boom
Tail drive shaft
Tail servo holder
Tail case gear box
Fiberglass Blades

Ik heb hem pas 2 weken en mijn electronica moest nog komen, dus ik heb de T-Rex alleen nog maar gebouwd, morgen even soldeervet ophalen, connectors erop, afstellen, en vliegen maar :)
De kit zit redelijk goed in elkaar, redelijk goed want er zitten ook wel eens onderdelen bij een ander zakje bij een ander onderdeel in bijv. bij de tailboom.
De handleiding is ook niet echt super, het laat dingen zien die soms al in elkaar zitten, ik heb een halfuur alle zakjes afgespeurd voor een onderdeeltje van de pitch compensator die al in elkaar zat :wink:
De T-Rex voelt mooi stevig aan en heeft een riem aandrijving voor de staart. in plaats van die rot tandwielletjes van de zoom.

de prijs is ook niet zo raar in tegenstelling tot de zoom; €139 zonder motor en de zoom is zo'n €200 dus voor dat geld heb je er een redelijke brushless in..

maar nu maar weer on-topic naar de maxir.

www.e-heli-shop.de
komt helaas wel €16.50 verzendkosten overheen, maar de service is uitstekend!

@gerard_nl: tja soldeervet(vloeistof) hoe dat ook mag heten.. lol ik dacht dat dat spul wel nodig was bij het solderen.

Hoi

stekkertjes, motorcontacten e.d. kan je het beste solderen met goede tin met harskern en beter geen soldeervet/s39 gebruiken want dat levert alleen maar roest op. Als je eerst beide delen (bijv. stekkertje en draad) goed vertint krijg je een prima soldering zonder dat hij naar verloop van tijd helemaal groen uitslaat en broos wordt :D

Groeten,

Mark

alsjeblieft, hoe dan ook ,never ever electronica en motoren ed met die zooi solderen.

gewoon goed 60/40 tin gebruiken

Back