Maximale wind?

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door Alibombali, 16 feb 2009.

1. Alibombali

Alibombali Guest

Hoi iedereen,

ik heb het al via google proberen te vinden, maar dat is niet echt gelukt. Weet iemand want de maximale windkracht is waarbij je een modelraket nog een beete recht kan lanceren. Ik weet dat 0 het beste is, maar ik doe dit voor een onderzoek voor school en door de deadline kan ik niet wachten totdat het een keer windstil is.

Alvast bedankt.

2. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    je kunt je raket met nog redelijk veel wind lanceren. tot windkracht 3 is het geen probleem, bij windkracht 4 moet je hem een beetje tegen de wind in zetten , anders moet je heel ver lopen om hem weer op te halen. and als het nog harder waait moet je of heel ver lopen of wachten op minde wind.

Je raket heeft namelijk relatief weing last van de wind, je vliegt met een gemiddelde snelheid van rond de 50 meter /sec en dan is de invloed die de wind op je raket heeft maar heel weinig.

Denk er wel om dat je raket natuurlijk ook weer omlaag moet komen en dan wel heel veel last van de wind kan hebben.

Een leuk programma wat je gratis kunt testen is rocksim, dat kun je downloaden bij apogee

RockSim Trial Version

30 dagen test versie

succes met lanceren

Deel Deze Pagina