Week 17 / 18
Eerst verder gegaan waar ik vorige keer mee gestopt was en dat is het bijwerken van de mond van de leeuw.
Nog steeds niet super, maar niet uitvergroot kan het er wat mij betreft mee door. Gelukkig zie je er op deze foto niet veel van, maar die rare witte lippen zijn weg
De verschansingen op het hoofddek zijn, op de relingen na, klaar.
Toen kwam er minder goed nieuws. Ik dacht toch echt dat ik de streepjes gevolgd had, maar bij de achterste 4 spanten is er toch wat mis gegaan. Ik had het a.d.h.v. de foto's die ik regelmatig check ook allang moeten zien. Het onderste berghout liep bij de laatste geschutspoort nog goed, maar bij de kont komt ie gewoon 1 plank te laag uit, waardoor de galerijen strak tegen het gele berghout aan zouden gaan komen.
Helemaal goed zal het dus niet gaan komen, dus als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. 4 planken losgewrikt en opnieuw vastgezet.
En dan is dit het resultaat (ziet er met dat geklieder met beits even niet uit, maar het gaat om het idee)
Gelukkig ging er ook nog wel iets goed en dat is het galjoen.
Uiteraard heb ik diverse spantjes meerdere keren op de plek moeten zetten, want het is nogal een puzzel om het netjes (passend) te krijgen.
Aan stuurboordkant zitten de noten afwerkingen er ook op. Veel werk, maar ik ben blij met het resultaat.
Die reling gaan nog wel een uitdaging worden, want die gaat een flinke bocht naar boven moeten maken. Nog even uitzoeken waar ik dat van moet maken, want noten 4x4 zit volgens mij niet in de doos.