Inmiddels weer de draad opgepakt en wat beschaafde stapjes voorwaarts gemaakt. Het dek is geplaatst en ziet er volgens mij acceptabel uit. Ziet er wat sjofel uit, is het resultaat van het schuren van de spanten.
Ook de valse spanten zijn geplaatst bij de boeg, en het dekje/ verhoging aan het achterschip zijn er aan gelijmd.
De valse spanten bij de boeg zijn aangepast, de één is wat korter geworden. Sowieso zal hier het e.e.a moeten worden aangepast, het spant valt hier zeer smal uit, kneedbaar hout zal hier het nodige moeten corrigeren.
Ook het achterdekje pakt verkeerd uit, door de stand van het spant helt deze achterover. Ik had hier niet bij stil gestaan omdat er maar één mogelijkheid voor montage was. De twee latjes die op de achterkant zijn gelijmd, zijn mijn idee om deze hellinghoek te corrigeren, ook hier opvullen met kneedbaar hout en dan schuren zodat ik een dek krijg dat ongeveer horizontaal is.
Wat de door mij gefrabiceerde spanten betreft, ik ben er nog niet helemaal gerust op. Zo "één op het oog" ziet het er wel acceptabel uit, of ik het bij het rechte eind heb zal blijken bij de eerste beplanking...
Er is natuurlijk ook wat positiefs te melden. De kielklem waar het scheepje inzit op de foto's is werkelijk een geweldige aanschaf gebleken!! De romp is in alle standen te manoevreren wat het werken aan het model stukken aangenamer maakt. Ik vond het altijd nogal een duur ding, maar is zijn geld dubbel en dwars waard gebleken!!
Ook een boekje aangeschaft via MP( wie is die #&%#%$@# sm**rlap die mij het boek van de HMS Surprise voor de neus wegkaapte!?)
Geschreven door iemand die in detail het schip naar origineel heeft gebouwd, ik ga het niet als handleiding gebruiken maar er staan zeker leuke ideeën/tip's in.
Nu eerst de spanten, boeg en hek afwerken en dan, de eerste beplanking.