Goede dag, Heb sinds kort een M18 pro,echter gisteren ben ik er mee wezen rijden en zag tot mijn verbazing dat de spur helemaal weg gevreten was. Setup momenteel van de M18 is een inline 380 brushless motor met een metalen 48dp pinion. Verder zit de originele spur van ''plastic'' op de auto. Zou dit teveel vermogen zijn waardoor de spur kapot gaat? Is er nergens een metalen spur te vinden in de nederlandse shops ? Of is dit ook anders op te lossen ? Met vriendelijke groet Roy
Zeker weten 48dp en niet module 5 of 6 van oa tamiya? Klonk die bij nieuw al heel erg gierend? dan had je de verkeerde pitch.
De pitch zou goed moeten zijn,aangezien de metalen precies hetzelfde uitziet als de ''standaard'' pinions. Als ik ze tegenover elkaar houd zie ik geen verschil behalve de hoeveelheid tanden.De ''hoogte'' van de tanden als wel de vorm van tanden zijn precies identiek. Als ik dan nu de originele pinion van plastic erop zet met de plastic spur, zou het dan opgelost zijn ? Ik ben natuurlijk bang van niet. M.v.g
Misschien stond de gearmesh niet goed.. Dat je spur weg is door de pinion omdat het staal op plastic is zou me zeer verbazen..
Alvast de excuses dat ik dit draadje steel maar dit is het meest recente topic dat over de xray M18 gaat en hier net zo goed verder in kan gaan... De bedoeling is dat er aankomende maand een M18 Pro word gekocht met de bedoeling om in de warmere maanden speedruns te gaan doen. Nu heb ik de welbekende vragen... - Wat zijn de do's en dont's? - Aan wat voor motor (merk/kv) moet ik denken? Mijn voorkeur gaat uit naar CC aangezien ik daar tevreden en bekend mee ben. - Welke sites/forums zijn aan te raden voor naslagwerk? - Heeft het Exotek kitje zoveel meer voordeel dan het OEM? In ieder geval alvast bedankt voor de moeite! Edit: linkje hieronder al gespot voor naslagwerk...
Vandaag de dag is het niet moeilijk om met een 3S lipo en met een Mamba 8000 set de 100km/u te halen. Een goede downforce is belangrijk, anders zal de bolle vorm van een tourwagen body als een vleugel werken en de auto omhoog trekken. Een projectje van mijn kant: Untitled Document
Dank je voor de link van je project! Dat kleine ding gaat echt verschrikkelijk snel op de baan! Nu ik het 1 en ander gelezen heb op het forum van teamxray ben ik aan het twijfelen gegaan. De M18T kun je ook laag leggen voor de speedruns en heb je iets meer speling als ik niet een heeeeel strak stuk asfalt heb. De vraag aan Roelof is dus of het nog te doen is voor M18 op een normale asfalt weg?
Als je op youtube kijkt kom je genoeg snelle 1:18 modellen op een weg tegen maar inderdaad kan een klein kiezeltje de auto lanceren. Een M18T zal er minder last van hebben maar de korte wielbasis maakt de auto een stuk onstabieler, De M18T-pro is wat langer en zou dan zeker de betere keuze zijn. Aangezien een chassis en een as vrij makkelijk zelf te maken is kan je zelf ook een langer chassis maken.
Ik heb idd gelezen dat de M18T Pro langer is. Dan is de T 8mm langer dan de onroad versie... Als ik er zo over nadenk maakt het vrij weinig uit of ik met de M18 of de M18T speedruns ga doen aangezien het nog steeds 1/18 blijft en dus elk klein steentje grote gevolgen kan hebben. Hmm, ik neig steeds meer richting de T aangezien de mogelijkheid er is om ook op een bmx baan te rijden bijvoorbeeld.... Wil ik onroad: verlaagde shocks, foampjes. Wil ik offroad: normale truggy shocks en pinbandjes... Et voila!