Hi allemaal, Ik had deze 'gezocht' al onder Werkschepen geplaatst, maar zag net deze betere rubriek. Daarom nogmaals, kan iemand mij helpen aan bouwtekeningen van m/s Ulysses (KNSM, bouwjaar 1962)? En dan de versie van voor haar verlenging in 1969. Of van een ander schip uit de desbetreffende ES-serie voor verlenging? Of aangeven waar ik deze tekeningen misschien op de kop kan tikken? Modelbouwtekeningen.nl heeft wel tekeningen voor de Ganymedes, maar die zijn voor de verlengde versie. Als iemand weet waar die verlenging precies heeft plaatsgevonden ben ik er misschien ook met de Ganymedes-tekeningen. https://www.marhisdata.nl/schip&id=7890 Hartelijke groet, Nyquist
Is er geen foto beschikbaar van voor de verlenging? Een verlenging wordt meestal uitgevoerd op het breedste spant, grootspant. Vanaf dat spant worden een aantal vergelijkbare spanten toegevoegd. Ingeval een foto beschikbaar is kun je aan de hand van het laadgerij waarschijnlijk achterhalen waar de verlenging heeft plaatsgevonden. Succes met het zoeken.
Dank je wel voor de informatie! Ik heb toevallig net een aantal originele foto's van verschillende schepen uit de ES-klasse op de kop weten te tikken. Van voor de verlenging inderdaad. Ik kwam ook nog een oude lijst van scheepswerf Boele-Bolnes tegen waarin keurig staat dat het schip in '69 inderdaad met 9.75m verlengd is. Blijft toch geweldig… Internet Samen met je opmerking over het grootspant moet ik er denk ik met de tekeningen van de Ganymedes uit kunnen komen.Mocht iemand nog meer informatie hebben, dan houd ik me aanbevolen!