Losi LST XXL (Nitro) Wie heeft ervaring met deze wagen?

Beste Modelbouw Liefhebbers,

Heb sinds kort een Losi LST XXL met de Losi 454 motor (start met rotostart).
Hij is tweedehands, maar technisch gezien prima in orde.
Heeft 1 van jullie ervaring met deze wagen en zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt!

Gr, RC Liefhebber
 
Hoi.

Heb zelf 2x een losi lst 2xxle.

De diff pinnen moet je veranderen. Van losi zijn ze net kauwgum. Als die breken is je hele diff aan flarden.

even vervangen door hpi Z260.

Verder eigenlijk wel een goede auto. Hou er wel rekening mee dat je engelse maten moet gaan gebruiken. Gebruik je metrische dan is de pasvorm niet goed, en bestaat de kans dat je de imbus koppen rond gedraaid hebt
 
Ik heb een LST XXL en een Muggy, fijne sterke auto's.
Inderdaad wel een goed setje gereedschap kopen, maar voor 50 euro ben je dan al klaar.
Nadeel kan zijn dat onderdelen in Nederland soms lastig te krijgen zijn, maar op Ebay zijn ze genoeg te vinden.
 
Heb de diffs inderdaad vervangen!!!
En de Engelse inch maten zijn niet altijd even fijn.
Gelukkig kon ik op Ebay onderdelen vinden.
 
Hoe bevalt de auto verder?
Bevalt mij zeer goed ahndling speed en looks, de motor en de 2-speed bak bieden VOLDOENDE power.
Ik hou wel niet van de manier waarop de servo's werken (linkages), net zoals bij de HPI Savage's.
auto is ook ERG groot en ik gooi deze in de verkoop (richting zomer, trekt meer aan).
 
Ik heb er 2 futaba hv servo's in gezet. Servo savers van een team associated mgt gebruikt en zelf linkjes gemaakt. Zal morgen even een foto maken. Werkt wel goed. Ik vind de diffjes het grootste nadeel. Rij er ook niet meer mee eigenlijk.
 
Dit stuurt echt meer dan vlot, kan geen truggy tegen op. Uitslag is echt erg snel en geloof 25kg per servo.

Op 7.4v
Snelheid is 0.06 seconde
Kracht ongv 25 kilo per servo
Maar heb hem op 8.4v gezet. Immers voltage van een volle lipo


2 goede savox 1256 zouden ook ( meer dan) volstaan op een life accu hoor. Kost je 120 euro ongeveer in totaal aan servo's.

En 2 van deze
https://www.amazon.com/Team-Associated-25166-Hitec-Servo/dp/B000BO53SY
 

Bijlagen

  • 20200223_110216.jpg
    20200223_110216.jpg
    389,6 KB · Weergaven: 304
  • 15824521854718128714903645846204.jpg
    15824521854718128714903645846204.jpg
    385,9 KB · Weergaven: 339
  • 15824522133327316513043136579393.jpg
    15824522133327316513043136579393.jpg
    284,6 KB · Weergaven: 354
  • 15824522437332831539323809964703.jpg
    15824522437332831539323809964703.jpg
    242,9 KB · Weergaven: 331
  • 15824522755684380447104591015056.jpg
    15824522755684380447104591015056.jpg
    301,9 KB · Weergaven: 357
Laatst bewerkt:
De servo's inmiddels vervangen (waren ook veel te zwak).
Met de diffs heb ik nog geen problemen gehad.
De gehele transmissie voelt wel erg log aan (grote wagen ook).
Zal nooit een favoriet worden, maar toch wel een eye-catcher met zo'n grootte.
 
Ja je hebt gelijk. Het is een imposante wagen. Om mee te bashen kan je veel beter een A merk truggy nemen. De losi is van te lage kwaliteit en te zwaar. Maar de lst is wel grappig.
Voor de skatebaan pak ik altijd mijn team associated rc8.

De losi doe ik altijd erg voorzichtig mee. Moet zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met de transmissie. Alleen zoals ik al eerder zei de diffs.

Niels
 
Back
Top