lipo 22,2 v stuk?

hallo,

ik heb een 6 s lipo accu van 22,2 v welke mijn lader (Ultramat 16) meet als 23,75 v.
is de lipo stuk of heb ik een ander probleem?

mijn andere lipo's vertonen dit niet op dezelfde lader.

22.2V is de nominale spanning van een lipo. 23.75 is niet raar, want een volgeladen 6-cell lipo zal zelfts tegen de 25.2V aan zitten.
Dit, omdat een (enkele) volgeladen cel maximaal 4.2V mag zijn.

Nee hoor je meet dan zo'n 3,95v per cel (6 cellen). Een lipo cel telt vaak 3,5v als die leeg is en vol zitten ze op 4,2v. Dus geen probleem. Ik zeg laden en vliegen!

dank voor jullie reacties, ik vergeet er bij te zetten dat mijn Ultramat 16 de lipo niet wil laden met balancekabel, ik krijg de mededeling "voltage too high"

heb de lipo net wel opgeladen maar dan met BMI voltmeter ertussen en heb die als balancer gebruikt. die deed het wel, bleef wel continu piepen dat ie niet gebalanceerd was (0,64v) maar lipo is vol

dank voor jullie reacties, ik vergeet er bij te zetten dat mijn Ultramat 16 de lipo niet wil laden met balancekabel, ik krijg de mededeling "voltage too high"

heb de lipo net wel opgeladen maar dan met BMI voltmeter ertussen en heb die als balancer gebruikt. die deed het wel, bleef wel continu piepen dat ie niet gebalanceerd was (0,64v) maar lipo is vol

Klinkt als cellen die way uit ballans zijn, verschil van 0.64v is nog al wat..
Waarschijnlijk dat 1 of meerdere cellen boven de 4.20 of zelfs 4.25 uit komen.

gebruik je een adapterkabeltje ?? heb het al een paar keer meegemaakt dat die stuk zijn of rottig contact maken, en dan geeft de Umat 16 een dusdanige foutmelding

Back