Laser 3d Tips?

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik ga binnenkort de Laser 3d van Lasermodels bouwen. Een 7,5cc OS motortje komt erop. Hebben jullie nog tips voor mij en waar kan ik evt. verbeteringen aanbrengen??

Grx,
Menno

Blader deze thread even door. Bouwverslag van mijn Diamant No-Limit, het broertje van de Laser 3D. Staat een hele hoop informatie in, en dingen waar je op moet letten bij een 3D kist.

Verder wil ik je aanraden om zo licht mogelijk te bouwen omdat je later nog wil kunnen prophangen met je OS 46. Overigens hoop ik dat het een FX/FS/FSR is en geen LA/FP ivm aanzienlijk verschil in vermogen. Volgens mij levert Laser een 3mm landingsgestel mee, die zou ik vervangen voor minimaal 4mm verenstaal.

Motorsteun met epoxy in elkaar zetten en aflakken met 2k lak.

Verder een hele mooie doos.

Typ eens bij :google: 'Laser Models + Laser 3D fun' o.i.d. in, want er is een hoop informatie over deze kist te vinden!

sorry, een beetje laat.. ik vlieg een laser 3D... Versterk zeker het hoogteroer, met name aan de fletroeren. koolstofstaafje naar voor is geen overbodige luxe...

Niels

De, overigens prima vliegende Laser 3D is iets aan de grote en daardoor ook iets aan de zware kant voor de aanbevolen cilinderinhoud. Cilinderinhoud zegt trouwens ook weinig over het vermogen. Bij mij was vervanging van de Saito 56 door een Saito 72 een dramatische verbetering, en iets dergelijks geldt ook bij tweetakts. Leer wel heel goed met de gasknuppel op je zender om te gaan. Zou je alles volgas vliegen dan gaat er absoluut in de lucht eens iets kapot. Voor prophangen, torquerolls, enz heb je dat vermogensoverschot, en een goed afgestelde motor die goed en snel oppakt erg nodig en, voor goede verticale prestaties zonder grote snelheid van het model, een propelle met kleine spoed en royale diameter, zoals aanbevolen in de bouwbeschrijving.

Menno.
zie ook dit draadje http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1546&postdays=0&postorder=asc&start=0

Verder nog een boel andere threads als je de zoekmode gebruikt met laser 3d.

Wij hebben de Laser sterk overgemotoriseerd, zie foto's ervan.
Voortschrijdende ervaringsopbouw van het 3D vliegen leert dat de Laser geen goede 3D kist is, het torquerollen is er bijna niet mee te doen, inmiddels zijn er kisten die dat veel beter doen.
Naast dit gebrek en de eigenschap dat meskantvliegen er niet fatsoenlijk mee lukt, is het een bijzonder goedmoedige machine, je kunt er ongelofelijk "lomp" mee aan het hoogteroer "hangen". Loopings van 1,5 meter doorsnee (Ailerons als flaperon meegemixt) zijn mogelijk, positief of negatief, maakt de Laser allemaal niet uit.
Met een beetje wind landt je hem op het achterwiel en staat binnen 1 meter stil.
Dus fijne kist als opstap voor dit soort modellen, maar voor het eigenlijke 3D spul moet je later iets anders kopen.
Ja, en de staart/roeren zijn kwetsbaar, het gedeelte waar het hoogteroer overgaat naar de hoornbalans (het gedeelte wat naar voren steekt) verstevigen met balsa opvulstukken tussen de liggers.

Back