Lange M3 bouten gezocht

• Topicstarter Topicstarter amoonen
  • Startdatum Startdatum
A

amoonen

Guest
Voor de bevestiging van mijn OS uitlaat ben ik op zoek naar lange M3 bouten. Deze bouten moeten 70mm lang zijn. De langste die ik heb kunnen vinden zijn 60mm. Het liefst heb ik bouten met een inbus kop, maar dit is niet noodzakelijk.

Nou zul je al denken, kan je niet beter een draadeind gebruiken! Helaas, dit heb ik geprobeerd en dat lukt niet... Weet iemand waar ik zulke lange M3 bouten kan krijgen???

Zou je mij een telefoonnummer of adres van zo'n betere ijzerwarenhandel kunnen geven? Ik heb er namelijk diverse gebeld in de omgeving van Weert en de langste die ze kunnen bestellen is 60 mm.

Alvast bedankt, Arno

Hoi arno,

Bij albema in helmond hebben ze ze wel, alleen ik weet niet of je daar ook voor particulieren kunt halen.

Heb je al geprobeerd bij Greythuizen (weet niet of ik het goed schrijf) in de binnenstad in weert. En bij noud en wolter op kampershoek.

groeten paul

de spijker in eindhoven, gebr vd winkel in eidhoven, haheti in eindhoven.
gewoon speciaalzaken, geen gamma of praxis en dergelijke.

als je het niet kan vinden...

voor zo'n os pijp heb ik zelf gewoon gebruik gemaat van een stuk draadeind. aan beide zijden een borgmoer en is nog nooit losgekomen.

groet,

vinze

Niet te moeilijk doen mensen, vrijwel alle ijzerhandels hebben wel M3 draadeinden. Die worden meestakl verkocht in lengtes van 50cm. Daar kan je net zo lang van afzagen als je wilt. Het enige "nadeel" is dat je geen boutkop hebt maar dat je een moertje moet gebruiken. Dit lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.

En als het je irriteert dat het ene moertje makkelijker draait dan het andere, terwijl je dat moertje nou net vast had willen hebben: Even flink in knijpen met een tang, of een lichte tik met de hamer op de zijkant van het moertje, of even verwennen met een druppel locktite, en dat probleem is ook opgelost.

draad eindje m3 kopen... op lengte zagen/knippen normaal moertje pakken op een uiteinde draaien zodat de draad niet niet geheel er door komt... dan het moertje met een hechtlas vastlassen... en dan aan de andere eind een zelfborgende moer gebruiken

Back