Laadkoffer geknutseld

Mijn oude laders werkte nog wel.
Maar de nieuwe isdt reeks heeft leuke features, die mijn oude laders niet hadden. Niet alle features werken helaas, zoals isdt omschrijft, maar dat is een ander verhaal.

Mijn oude laders zaten wel in een koffer. Maar nog steeds veel gehobby met losse kabeltjes. Dit wilde ik anders. Dus maar eens aan denken/tekenen/hobby-en geweest.

Wat is zit er in het koffer:
2x isdt air8
1x 12V 800w voeding
2x balance board
2x set aansluit pluggen
Set ventilatoren om een luchtstroom onder de kap te krijgen

Plaatjes staan op de zijkant, sorry.
20230713_194526.jpg

20230715_201557.jpg

Prachtig! Lijkt een koffer uit mission impossible of zo. Waarom zijn balanceerkabeltjes altijd aparte dingen. Beetje fragiel, bengelend... Er altijd voor zorgend dat je accu er wat akward bij ligt bij het laden... vraag ik me vaak af..
Geintegreerd in de laadkabel lijkt me logischer...

Moet nog wat kleine dingetjes doen aan de onderzijde, zal er dan ook een foto van maken.

Als voeding heb ik een hp server voeding genomen. Model: DPS-800GB A. Dit soort voedingen zijn via mp voor een paar tientjes te vinden.

Die balanceerkabeltjes, tja. Ik heb ze het liefst zoals nu, want anders zouden de draden ook langer moeten zijn. Krijg je weer zo een spinnenweb aan draden.

Altijd leuk die projectjes.
Ik ga nog een mini koffertje maken voor
als ik snel met wat kleins wil vliegen.
Dat wordt 1 voeding met 1 lader in een zo klein mogelijke koffer.

Dit is mijn laatste grotere project:
https://i.ibb.co/G7mgmDV/20210429-210541.jpg
https://ibb.co/v4bTMyY

Foto1 is de huidige setup, heb Schakelaars toen keer aangepast ivm zware stromen die erdoor lopen.
Voorzien van:
  • 2 sets voedingen in serie, 4 stuks dus totaal. (6000Watt al ligt de stop er dan al uit:koud:)
  • 3x P30 ISDT lader, 1500/2000Watt per stuk.
  • ingebouwde bluetooth radio+ afstand bediening
  • 2x leuke set boxen want een muziekje is soms wel lekker tijdens het ouwehoeren
  • ingebouwde en geisoleerde accu verwarmerbox (deksel rechts)Hier vervoer ik de accu,s ook in.
  • Links zit opbergruimte voor materiaal
  • Laadaansluitingen voor evt iemand met alleen een lader bij heeft om bij te pluggen.
  • led verlichting, ventilatoren, schakelaars, voltage displays etc etc.
  • Koffer is voorzien van gasveren voor het langzaam sluiten en ook met veel wind staat de deksel veilig open.

Laatst bewerkt:
Netjes gemaakt.

Is dat koffer nog een beetje te dragen?
Ik merk dat mijn veel kleiner koffertje al een aardig gewicht heeft. Die van jouw heeft veel meer techniek aan boord

Zo zo wat netjes allemaal , van beide overigens , wat gebruiken jullie om deze mooie koffers te voeden op het veld of
is daar 220V aanwezig ?

mvg Andre

Bij ons op het veld is geen stroom aanwezig.
Het oude koffer had ik een optie gemaakt, dat ik deze op de auto accu kon aansluiten, voor op het veld. Maar is in de praktijk nooit gebruikt. Daarmee besloten om het nieuwe koffer alleen maar als 220vac uitvoering te maken.

Ik heb genoeg lipo's die ik thuis oplaad, zodat ik op het veld niet hoef te laden

Wel een beetje "zonde" dan misschien om zo'n mooie koffer te maken om alleen thuis te laden , wel leuk om te hebben dat zeker ,
Ik heb er juist voor gekozen om minder lipo's te hebben en op het veld te laden , omdat indien je ze niet leegvliegd je ze ook weer moet ontladen ,is toch weer een cycle, ik laad zelf met een Hota F6 waarmee ik 4x 5000mah 6s kan laden bijvoorbeeld, heb als voedingsbron 2x 22000mah 6S die ik op een middag nooit leeg krijg.
En dan nog kom ik regelmatig met een paar lipo's vol terug .
Door de lions die ik tegenwoordig steeds meer vast in een toestel heb zijn het aantal accu's ook minder geworden omdat die binnen het half uur weer vol zijn .
maar het blijft een plaatje om te zien dat zeker:thumbsup:

mvg Andre

Netjes gemaakt.

Is dat koffer nog een beetje te dragen?
Ik merk dat mijn veel kleiner koffertje al een aardig gewicht heeft. Die van jouw heeft veel meer techniek aan boord

Klopt het is wel een zware koffer zal zo 15Kg+wegen. Maar geen probleem voor mij. Het is maar stukje uit de auto en neerzetten.
Ik vlieg veel 12cell 5000/6000mAh. Doe b.v 3 vluchten en rust dan hangen er zo 6x 6cell aan. Ben er blij mee.

Voor klein spul of even vliegen is hij aan de zware kant daarom wil ik daar een mini koffertje voor.
Maar dan ook echt een klein koffertje.
Ik laad alleen vanaf 220v Heb weleens een koffer met aansluiting voor 12/24v die te switchen is naar psu gemaakt. Maar
nooit gebruikt alleen 220v. Idee was stel je gaat vliegen met 1000Mah 2 cell dan lader dan lader aan 24v+ lipo,s hangen ofzo.
Maar uiteindelijk vind ik dat maar klooien want je moet je voeding accu in de gaten houden etc.

Wel een beetje "zonde" dan misschien om zo'n mooie koffer te maken om alleen thuis te laden

Ik begrijp je opmerking wel.
Maar.zoals geschreven de keuze is gemaakt, omdat ik toch nooit op het veld deed laden.

Het koffer is ook gemaakt als we op vakantie gaan. 1 koffertje in de auto en alles is aanwezig. Dan vergeet ik zeker geen kabeltjes

Back