La Licorne - De Eenhoorn

Laagje mos erover en enkele weken laten liggen;)
Nee, serieus, veel meer dan een beetje met een oud vod smeren met waterverdunde donkere wash komt er niet aan te pas. Zorg voor een dekkende ondergrond in roomwit en zorg dat in je houtstructuur nog een beetje reliëf overblijft (dus niet spiegelglad schuren).
Hoewel ik ook wel wat maanden nodig had om de moed bijeen te rapen, moet je er op een gegeven moment gewoon in duiken. Eergisteren was ik ook nog een leek op dit vlak.

Spiegel / priegel

Langzaam aan wat vorderingen gemaakt bij het passend maken van de spiegel met de romp en de zijgalerijen. Bakboord past nog niet perfect, maar t heeft me genoeg haren gekost afgelopen week :mad:.

full

full

full

De spiegel is voorzien van raamwerk, beplanking en een eerste laag omlijsting. De balkons moeten er ook nog op. Er zal nog heel wat greenstuff aan te pas komen om de ornamenten compleet te maken, maar heb alvast een begin gemaakt door de adelaar goud te schilderen en een eerste veroudering te geven. De wash is helaas hier en daar wit uitgeslagen :schrik:. Ik weet niet of dit komt omdat het te snel opgedroogd is in deze hittegolf of een buitenechtelijke relatie is aangegaan met de grondverf. Nu nog zien weg te moffelen :rolleyes:.

full

Het wapen moet nog gemaakt worden voor in de krans: blauw geribbelde achtergrond met drie franse lelies.
Aan weerszijden moeten nog gedrapeerde gordijnen komen, maar weet nog niet goed hoe ik deze moet gaan maken (hout, klei, doek...)
Tips zijn welkom.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kweil kweil

Werkelijk prachtig, ik heb geen idee hoe je de gordijnen het beste kan maken maar ik heb er alle vertrouwen in dat je de beste oplossing weet te vinden

.....Aan weerszijden moeten nog gedrapeerde gordijnen komen, maar weet nog niet goed hoe ik deze moet gaan maken (hout, klei, doek...)
Tips zijn welkom.

Diederik,

Ik heb de gordijnen uit een latje lindenhout van 3 mm dik gefreest.

In feite over de lengte ronde langsgroeven erin gemaakt en het slingertje onder aan het gordijn als hout laten staan. De verf deed de rest:

full

Jij kan dat vast nog beter dan ik:D

Ik zou ook niet durven zeggen wat het best voor de gordijnen gebruikt kan worden. Gezien je klei en snijwerkkunsten zijn beiden een goede optie lijkt me. Ziet er in ieder geval schitterend uit

Gordijnen en schild

De laatste update:
morgen een likje verf erover en beslissen of het geslaagd is of toch in hout over moet

full

PS: ik was van plan de gordijnen ook goud te maken, maar hoe langer ik ernaar kijk hoe meer ik neig naar blauwe gordijnen in een net iets lichtere tint dan de achtergrond, vergelijkbaar met het schild. Wat denken jullie?

Plaats anders nog even een foto van de hele spiegel. Van wat ik nu zie Ben ik het wel met je eens. Geeft meer contrast met de adelaars. Met goud op goud springen de vleugels er minder uit denk ok.

Smaken kunnen hier dus ook enorm verschillen, maar gezien het blauw van de spiegel zou ik degordijnen een lichter tint blauw geven.
Groen op blauw vloekt een beetje (vindt ik)

@ Germt, dat groen is de greenstuff, deze is nog aan het uitharden.
De opties zijn goud of licht blauw.
@ Erik, ik zal straks een totaal plaatje plaatsen

Diederik,

Ik vind het goed gelukt! Zelfs beter dan houtsnijden.:o
Toen ik aan mijn gordijnen begon had ik het Greeenstuff nog niet, anders had ik dat zeker geprobeerd!

De laatste update:
morgen een likje verf erover en beslissen of het geslaagd is of toch in hout over moet

full

PS: ik was van plan de gordijnen ook goud te maken, maar hoe langer ik ernaar kijk hoe meer ik neig naar blauwe gordijnen in een net iets lichtere tint dan de achtergrond, vergelijkbaar met het schild. Wat denken jullie?

Lichtblauw met een zilveren ondertoon (fluweelachtig) en een gouden band onderaan!

Licht turquoise 70.840: http://g1modelkits.files.wordpress.com/2012/09/vallejomodelcolorchart2011-1.jpg

Dank voor de tips. gouden randje onderaan is zeker een goede!. Soms zie je ook touwtjes met kwastjes in de hoeken bevestigd bovenaan.

Er zijn talloze opties, hier enkele voorbeeld, links volgens hachette met veel wit, midden de soleil royal en rechts een eenhoorn die ik ook wel geslaagd vond.

full

Hieronder een idee van hoe ik het zou willen (voorlopig met paint getekend). De algemene kleurschakeringen van de balkons wil ik houden zoals rechts boven)

full

Kun je het gouden bandje er ook eens in painten?

Het blauw, met goud en gebroken wit vind ik een erge mooie kleurcombinatie. OP een of andere manier typisch Frans!

Ziet er goed uit zo. Ik zie dat bij de twee andere voorbeelden het bovendeel gordijn wat vrij hangt van de vleugels de vleugels met gouden gordijnen toch contrast hebben. Dus mocht je toch voor goud willen gaan dan zou je de gordijnen wat aan kunnen passen.

Back