Dank jullie voor de bemoedigende woorden, ik heb nog veel onderdelen te maken en ben geholpen met alle adviezen!
@Rob, die cursus komt voor elkaar, zoals je ziet heb je niet veel materiaal nodig om een start te maken, de basis is wel in een half uurtje uit te leggen. Of de kombuis een oven beschikbaar heeft is wat anders, maar als je het voorzichtig mee naar huis neemt: geen probleem; je kunt de klei in feite oneindig blijven kneden als je het bewaart in een tupperware doosje.
@Dirk, fimo soft en classic kun je ook mengen, dus alle variatie mogelijk. Ook als je het een paar minuten kneedt, wordt het een stuk zachter.
@Hans, dank voor het compliment. Ik heb genoten van jouw verslag van de Friesland, nog gefeliciteerd met het resultaat. Ik volg de Black Pearl met veel interesse. Ik heb nog veel restmateriaal en met name spanten en valse kiel extra van de Eenhoorn, dus als je hier ooit iets van nodig hebt voor de scratchbouw tzt, laat maar weten...
@Ash, ik heb toevallig donderdag vrij en zal zeker kijken, ik heb de film al gezien, maar blijft amusant. Er zitten wel veel verschillen tussen het schip van Spielberg, Hachette en wat ik voor ogen heb.
@Jan, laat maar weten bij welke foto een muntje behulpzaam is. Op eerdere afbeeldingen heb ik er zoveel mogelijk een aansteker, balpen of munt bij geplaatst. Het geeft inderdaad een beter idee.
Nogmaals dank voor de reacties.
De bouw ligt nu even stil, er moet weer brood op de plank komen

.
Ik hoop de komende twee weken tussendoor de berghouten af te gaan meten, voorboren, buigen en lakken.
groeten
Diederik