Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Inmiddels zal een ieder wel begrepen hebben dat ik er even tussenuit ben. Het lichaam werkt een beetje
tegen waardoor ik toch lichtelijk in een 'dipje' ben gevallen en daardoor buiten dat het eigenlijk ook
niet ging ik er tevens even geen zin had/heb om actief met de modelbouw bezig te zijn.
De pols is inmiddels zo goed als genezen dus dat is dan weer positief en de rug die zoals U weet redelijk
versleten is zal altijd een probleem blijven, waardoor ik nu en in de toekomst hooguit een paar uurtjes
per dag zal kunnen bouwen.
Daar komt nog bij dat er momenteel ook nog wat problemen zijn met het hart waar ik a.s. woensdag voor
naar het ziekenhuis moet voor een katheterisatie. Dus kortom gezegd gaat het het één en ander niet helemaal
lekker momenteel.
Als alles achter de rug is zal ik proberen om langzaam de draad weer op te pakken, met als kanttekening dat
dit verslag voorlopig in de wacht gaat en het is zelfs niet zeker dat ik het ooit nog ga afmaken.
Dit komt omdat ik ben benaderd voor een geschiedenis project hier in de buurt, waarvoor ik ben gevraagd om
een model van de hms Beagle te bouwen, het schip waarop Charles Robert Darwin van 1831 tot 1836 meevoer.
Het project gaat over de evolutie en gaat van start in het najaar van 2023, wat mij dus de tijd van ruim
een jaar zou geven om het model te bouwen. Normaal gezien geen probleem, maar gezien de gezondheid problemen
toch misschien een beetje kort dag.. In ieder geval denk ik er even over na en indien ik er voor ga, dan
zal ik er volgende week mee starten en is het verslag hier op het forum te volgen.
Daarna als alles goed gaat heb ik nog de wens om een model te bouwen van Vanguard Models, HMS Sphinx – 1775 – VANGUARD MODELLEN (vanguardmodels.co.uk)
wat redelijk nieuw is in de modelbouw wereld, zie onderstaande foto. Dus plannen genoeg die ik bij leven en welzijn nog hoop te
realiseren.
Bekijk bijlage 494206
De Beagle indien ik besluit het model te gaan bouwen word wederom een model van Ocre omdat dat model alle vier de bijboten aan boord heeft en gezien de plannen van de Beagle
is het model van Ocre behoorlijk accuraat, Bestandlan van de Beagle Wellcome L0003832.jpg - Wikimedia Commons
Bekijk bijlage 494208
Hopelijk zijn mijn volgers weer een beetje op de hoogte en excuus dat ik een tijdje afwezig was, soms gaat het niet allemaal even lekker en moeten we weer voorzichtig uit het putje kruipen...
Bedenk echter wel dat het bovenstaande nog maar plannen zijn en alhoewel ik er zeker zin in heb is nog niets zeker.