Kyosho Calmato - missende onderdelen :-(

• Topicstarter Topicstarter Lau
  • Startdatum Startdatum
L

Lau

Guest
Hallo mensen,

Gisteren heb ik genoemde ARF aangeschaft tegen een heel zacht prijsje nl 75,- :) (miskoop door iemand die toch liever electro ging).

Nu is er wel een klein probleem nl missende onderdelen. Zo mis ik 2 aileron stangetjes (met schroefdraad) en 1 throttle stangetje. Daarnaast mis ik dan nog een rod adjuster setje.

Zijn dergelijke componenten nu los te koop of is dit een kwestie van bot pech hebben?

groeten,

Lawrence.

Mooi prijsje :D
Voor die twee aileron stangetjes kun je gewoon in de modelbouwzaak een M2 stang halen, op lengte zagen en aan beide uiteinden een metalen kwiklink schroeven. Een kwiklink is de verbinding tussen stuurstang en roerhevel. De bijgeleverde kunststof kwiklinks kunnen erg snel breken met alle gevolgen van dien. Voor hoogte en richting kun je twee soldeerhulzen met M2 kopen, waarop je dan ook weer twee metalen kwiklinks op kunt schroeven. Dan ben je helemaal verlost van die nare kunststof kwiklinks.
Het throttle stangetje is ook gewoon te koop in de modelbouwwinkel.
Ik weet niet wat je bedoeld met "rod adjuster setje".

bedankt voor de info! Gelukkig heb ik dan toch nog wat aan het model :-)

Het rod adjuster setje is de door jou genoemde kwiklink + pennetje, maar dat kan ik evt oplossen met een boutje + borgmoertje.

Back