Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Danny Bimmel zei:
Manövrierbehinderung
liegt vor, wenn ein Fahrzeug durch die Art seines Einsatzes behindert ist und nicht frei manövrieren kann. Die Manövrierbehinderung wird durch 3 Rundumlichter rot-weiss-rot übereinander angezeigt. Bei Fahrt durchs Wasser kommen noch die entsprechenden Lichter hinzu wie bei dem Tonneleger im Bild.
Bagger oder andere Fahrzeuge die Unterwasserarbeiten durchführen zeigen zwei grüne Rundumlichter übereinander an der passierbaren Seite. Die nicht passierbare Seite ist durch zwei rote Rundumlichter gekennzeichnet. Das nebenstehende Bild zeigt ein derartiges Fahrzeug. In der Seitenansicht kann man auch das rote Licht der nicht passierbaren Seite erkennen.
Ik vrees dat je met een diepgang van een meter of twee deze lichten ook niet echt meer nodig hebt :lol:Cheeta zei:dit is diepgang verhindering maar aangezien mijn schip geen 3 rode lampen onder mekaar heeft zal deze dus niet opgaan voor de stan patrol?
Er kunnen naast de rood-wit-rood nog twee groene rondomschijnende lichten getoond worden. Aan de zijde waar het schip deze toont kan men dan vrij passeren. Aan de andere zijde branden dan vaak twee rode, hier mag men niet passeren.Cheeta zei:kom ik niet helemaal uit,, ik snap dat rood wit rood brand door manouvreer verhindering maar voor de rest wordt ik er niet veel wijzer uit
Dat ze aan de rechterkant getekend staan zegt niets. Rood-wit-rood zijn rondomschijnende lichten, dat betekend dat ze vanaf alle zijden zichtbaar moeten zijn.Cheeta zei:maar over het algeem gaat het gewoon om welke lampen moeten branden bij welke situatie? want ik zie nu alleen maar de rechter kant van de mast gebruikt worden?
Cheeta zei:bij een entering bijvoorbeeld het is een kustwacht schip dus deze zal ook vaak aan een andere boot hangen..