Kustwacht cutter stan patrol 4207 *fotos romp!

vorige pagina staan fotos van de deuren van v gent

schets26by.jpg

hierbij een schets die die mij zojuist mailde

ik ga trouwens bestaande scharnieren uit de bouwmarkt modificeren zodat het nog redelijk dichtbij komt bij de orginele scharnieren

@Gent, Waar kan ik dan zien hoe jij de deurtjes heb gemaakt met de scharnieren?
Ben ik wel benieuwd naar.....

Hallo Cheeta :zie ik dat nu goed splinterd dat hout nu zo erg.??
Kan je dan niet beter ,kunststof nemen zo als Tom boere dat doet :D :D

op de foto lijkt het 10x zo erg als dat het is met 2x overheen gaan met schuurpapier is het grootste deel al weg

gelukt alleen nog vast lijmen op de deurpost

afbeelding0070ii.jpg

afbeelding0105al.jpg

afbeelding0119of.jpg

afbeelding0127xg.jpg

zelfde stuk hout van gent ;) en nu zie je er bijna niets van

nu de deurklink nog want open slaande deuren zijn tog niet de bedoeling. hebben jullie daar al goed werkende dingen op bedacht?

nu heb ik alleen ook nog even een vraag over de mast verlichting op de sites die ik ken wordt ik er niet veel wijzer van helaas :(

mastlicht6py.jpg

links is het vooraanzicht

A1:
A2:
A3:
A4:
A5:
A6
A7:
A8:

B7:
B8:
B9:

Hoi Cheeta,

Hoe het bij slepers zit kan ik je wel grotendeels vertellen, maar dit is toch even andere soep :? .

A1, A2, A3, A4, A5 en A6 geven aan of de boot te manoeuvreren is. Als alle lampen uit zijn is er niets aan de hand. Als alle bovengenoemde lampen branden is de boot beperkt manoeuvreerbaar, bij een sleper zie je dit vaak bij sleepwerkzaamheden. Als alle lampen, met uitzondering van A2 en A5, branden is er een serieus probleem, de boot is dan helemaal niet manoeuvreerbaar meer.

A7, A8, B6, B7 en B8 kan ik ook niet helemaal thuisbrengen, één van de B-lampen is waarschijnlijk het heklicht maar vraag me niet welke :lol: . Weet je zeker dat A7 en B7 geel moeten zijn? Bij een sleper is dat namelijk het sleeplicht, maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat jouw boot gaat slepen :D .

Groetjes, Danny.

nee dat is het toplicht sorry mijn fout, alleen moet het weten aangezien ik het graag via elektronica wil proberen na te bouwen en zo realistich mogelijk wil zien te maken.

het anker is al geautomatiseerd inmiddels heb het schema dervoor moet het alleen nog even opbouwen

Hoi Cheeta,

Als je de verlichting helemaal realistisch wilt hebben kun je hier eens kijken. Wel jammer dat het in het Duits is, maar met een beetje logisch nadenken kom je er vast wel uit.

Groetjes, Danny.

A1:
A2:
A3:
A4:
A5:
A6:
A7: Toplicht 225>
A8: anker licht

B8: Hecklicht 135<
B9: anker licht

die heb ik dan nu

maar het rood witte gedeelte kom ik niet helemaal uit.. mijn duits is niet zo heel goed :oops: en ik heb ook maar 2 rode en 1 wit licht aan beide kanten en niet 3 rode rechts bijvoorbeeld.. nu ben ik er wel achter dat dit met vaarverhindering te maken heeft zoals diepgang en dergelijke maar het egt preciese antwoord blijft me onduidelijk

tgbeh_1.gif

dit is diepgang verhindering maar aangezien mijn schip geen 3 rode lampen onder mekaar heeft zal deze dus niet opgaan voor de stan patrol?

deze
mb_fdw1.gif

Manövrierbehinderung
liegt vor, wenn ein Fahrzeug durch die Art seines Einsatzes behindert ist und nicht frei manövrieren kann. Die Manövrierbehinderung wird durch 3 Rundumlichter rot-weiss-rot übereinander angezeigt. Bei Fahrt durchs Wasser kommen noch die entsprechenden Lichter hinzu wie bei dem Tonneleger im Bild.

Bagger oder andere Fahrzeuge die Unterwasserarbeiten durchführen zeigen zwei grüne Rundumlichter übereinander an der passierbaren Seite. Die nicht passierbare Seite ist durch zwei rote Rundumlichter gekennzeichnet. Das nebenstehende Bild zeigt ein derartiges Fahrzeug. In der Seitenansicht kann man auch das rote Licht der nicht passierbaren Seite erkennen.

kom ik niet helemaal uit,, ik snap dat rood wit rood brand door manouvreer verhindering maar voor de rest wordt ik er niet veel wijzer uit

maar over het algeem gaat het gewoon om welke lampen moeten branden bij welke situatie? want ik zie nu alleen maar de rechter kant van de mast gebruikt worden?

Cheeta zei:
dit is diepgang verhindering maar aangezien mijn schip geen 3 rode lampen onder mekaar heeft zal deze dus niet opgaan voor de stan patrol?
Ik vrees dat je met een diepgang van een meter of twee deze lichten ook niet echt meer nodig hebt :lol:

Cheeta zei:
kom ik niet helemaal uit,, ik snap dat rood wit rood brand door manouvreer verhindering maar voor de rest wordt ik er niet veel wijzer uit
Er kunnen naast de rood-wit-rood nog twee groene rondomschijnende lichten getoond worden. Aan de zijde waar het schip deze toont kan men dan vrij passeren. Aan de andere zijde branden dan vaak twee rode, hier mag men niet passeren.
Maar dit is niet van toepassing op jou boot, omdat hiermee geen werkzaamheden uitgevoerd worden waar dit op van toepassing is.

Cheeta zei:
maar over het algeem gaat het gewoon om welke lampen moeten branden bij welke situatie? want ik zie nu alleen maar de rechter kant van de mast gebruikt worden?
Dat ze aan de rechterkant getekend staan zegt niets. Rood-wit-rood zijn rondomschijnende lichten, dat betekend dat ze vanaf alle zijden zichtbaar moeten zijn.
Je kunt je voorstellend dat door mastconstructies bijvoorbeeld het niet mogelijk is om de lichten vanaf alle zijden te zien.
Daarom worden er vaak aan twee kanten dezelfde lichten getoond, zodat ze zowel vanaf SB als vanaf BB goed waarneembaar zijn.

Maar waarom zo veel moeite voor een zo uitgebreide werkende verlichting?
Een type schip zoals dit zal eigenlijk nooit veel andere verlichting vertonen dan de normale vaart verlichting!
Dus 2x baklicht (SB en BB) toplicht en een heklicht. Rood-wit-rood zelden tot nooit, want wanneer is dit schip nu door z'n werkzaamheden beperkt manoeuveerbaar?
Misschien nog anker verlichting, maar als je je ankerlier niet werkend maakt hoef je dit ook niet te maken.

die wordt dus wel werkend, en beperkt manouvreerbaar zal tog nog wel gebeuren met dit schip bij een entering bijvoorbeeld het is een kustwacht schip dus deze zal ook vaak aan een andere boot hangen..

en het zal echter niet meteen zo wezen dat ik alles schakelbaar maak maar bereid het liever voor op de toekomst dus vandaar en dan is het belangrijk om te weten welke lampen aan mekaar gelust kunnen worden

Cheeta zei:
bij een entering bijvoorbeeld het is een kustwacht schip dus deze zal ook vaak aan een andere boot hangen..

Laat ik je hierbij uit de droom helpen: Met dit schip word NIET geënterd op zee!
Het is onmogelijk om met dit schip langzij van een ander schip te komen op zee, zonder schade te maken. (misschien bij windkracht 1-2 als het andere schip geen vaart loopt, maar dan nog)
Wel met de bijboot, maar daar hoeft het moederschip geen beperkt manoeuvreerbaar voor te tonen.
Ook zal het zelden tot nooit "aan een schip" hangen, omdat men daar domweg de capaciteiten niet voor heeft.
Oke, een zeiljachtje of iets dergelijks misschien als zich dat in moeilijkheden bevind, maar meer ook niet!

Maar het is jou boot, je moet doen wat je zelf goed lijkt.
Ik wilde alleen aangeven dat een dergelijke verlichting inbouwen heel veel tijd, energie, moeite en geld kost, terwijl je er nauwelijks iets van zult zien.

36_p810.jpg

mastlicht22un.jpg

oke het enteren gaat idd niet dit gebeurt door de bijboot.

maar ik kom er achter dat ik nog minder lampen heb,, heb alleen 4 rode lampen in de mast en nog 2 toplichten dit zou dus betekenen dat ik geen ankerlicht heb?

of zal dit aangetoond worden door de rode lampen in dit geval? het schip vaart op de nederlandse antillen

wat mij de meest logische lijkt dan is bij normaal varen alleen de positielampen (rood groen) en het toplicht aan. indien het anker uit is zal dan vermoedelijk de rode lampen gaan branden met als betekenis verhinderde manouvrevrijheid of iets dergelijks aangezien het niet zoveel lampen zijn zit ik er aan te denken om maar 2 plus draden zelfs te trekken en 2 min deze kan ik makkelijk kwijt en zo kan ik dus ook alle rode lampen en de toplichten aan of uit zetten.

Cheeta,

wanneer je de mast van messing (o.i.d.) maakt, kun je deze als centrale min gebruiken. Je hoeft dan alleen nog maar de plussen te trekken

Wim

im0012283rf.jpg

im0012295gz.jpg

im0012308ik.jpg

im0012312zh.jpg

im0012323ft.jpg

im0012337sc.jpg

im0012341ij.jpg

im0012353fa.jpg

im0012362va.jpg

im0012371rg.jpg

im0012383nu.jpg

ff weer snel kort updateje ;)

fotos zijn wel niet helemaal correct :S bepaalde dingen zien er veel erger uit dan dat ze daadwerkelijk zijn,,, (vertekenen heel erg)

Back