bij damen werkt het als volgt
boot vaart voor 75% het schip binnen laatst 25% gebeurt door een lier die hem nar binnen takelt maar dit touw wordt gewoon vast geknoopt aan de bijboot,,
ik zal nix kunnen testen tot ik in het praktijk breng,,
een testhelling is leuk,, maar zal niet werken,, ik moet weten hoever de bijboot zelfstandig naar binnen kan varen,, het mikken moet wel lukken het bijbootje is puntig van voren dus

dat komt wel goed,, misschien paar keer oefenen en niet aan te raden bij veel golven,, maar moet te doen wezen,,
ik zit toch te denken aan de magneet werking,, dit doormiddel van een zeer krachtige magneet,, het bootje weegt slechts 55 gram,, inderdaad het zal hoogstwaarschijnlijk een elektro magneet worden vanwege het vermogen,, eventueel kan ik een magneet slopen uit een overleden elektro motor,, deze zijn uiterst krachtig!!
en vergeet niet het zijn 2 magneten die mekaar aantrekken dit zal mekaar altijd recht trekken,, dus losschieten is toch iets dat niet al te snel voorkomt wel zal ik testopstelling maken waar ik de 2 magnete 1 verzwaard met 75 gram in de juiste hellingshoek zal testen,, ik vermoed eerlijk gezegd weinig moeite,,
wat ik uit fotos kan zien van het schipje van 25 euro is dat de motorhuizen onder de boot (het witte plastik) schuin is dus wel over een rand zal getrokken kunnen worden,,