Kustwacht cutter stan patrol 4207 *fotos romp!

ik ben inmiddels aardig opgeschoten met de stuurhut,, alleen de verlichting :roll:,, ik zag mooie mini gloeilampen maar deze schijnen geen licht af te geven balen :(,, iemand nog ideeen om een soort tl balken na te boosten in het schip?? ik wil de stuurhut 1 groot lichtenkasteel laten worden (zo realistisch mogelijk), maar hiervoor heb ik verschillende ledjes en dergelijken nodig,, alleen ledjes zijn er niet in tl balk vorm zover ik weet,,

Ja een grote lichtzee in de stuurhut, is dat nou wel zo tijdens het varen, ik denk het niet, ik verwacht dat de stuurhut zwak verlicht is, anders valt het zicht naar buiten erg tegen, ga maar eens s' avonds autorijden met de binnenverlichting aan, het zicht naar buiten is dan een stuk minder...

Tom Boere

Hawk, alleen een zeer gedimde verlichting als die van buitenaf zichtbaar is. Dit is om de navigatieverlichting niet te overstemmen, en zoals reeds opgemerkt om zelf niet verblind te worden. Dat is incluis de brug, dek. zie ook eens op http://www.mnop.de/
wat daar algemeen als havenlichten betiteld wordt, zijn de krachtigere dek- en brugverlichting.

Zoals in andere topics te lezen is... je kunt hem ook niet zekeren :roll: dan krijg je licht zat :lol:

mijn duits is zeer slecht,,

maar waar het mij omgaat is de verlichting van de monitors en dergelijken,, en dan een dim verlichting,, die zowel gedimt als fel kan branden maar dat is niet zo lastig kwestie van een weerstand en schakelaar,

alleen wat voor verlichting is er waarmee tl mee na valt te bootsen?

dat van teveel licht ben ik mee bekend ;). en met de lichtzee bedoel ik meer dat er veel licht inzit maar niet egt fel ;), en dan vooral de monitors verlicht en dergelijke

Cheeta zei:
alleen wat voor verlichting is er waarmee tl mee na valt te bootsen?

Op het achterdek van mijn "Grote Stern" is een "TL-balk" gemonteerd. Een blokje Plexiglas met daarin een wit LEDje geboord, zorgt voor een mooi geleidelijke verlichting.
verlichting.jpg

De oranje zwaailichten op het dak zijn op dezelfde manier gemaakt

dat is inderdaad de manier dat ik zal dimmen ja ;),, alleen dr.evil welke schaal is dat ?

mijn schaal is 1:50,, dus een tl balk van 80cm x 10cm wordt dan 13mm * 2mm miniscuul dus,,

Cheeta zei:
dat is inderdaad de manier dat ik zal dimmen ja ;),, alleen dr.evil welke schaal is dat ?

mijn schaal is 1:50,, dus een tl balk van 80cm x 10cm wordt dan 13mm * 2mm miniscuul dus,,

1:43, maar een beetje smokkelen kan geen kwaad :wink:

Hoi Cheeta

Hoe groot is de Tl op de bouwtek. Want ik heb nog een soort kunstof (doorzichtig) dat is 1mm per vel dus als je er twee opelkaar lijmt met doorzichtige lijm misschien lukt het dan ... en 1 LED...

Gr. Justin

op tekening staan ze helaas niet vermeld,, zover ik kan zien,,

maar ik weet dat een bak normaal gesproken iets van 85x10cm is

wimg zei:
Even bij (bv) Conrad kijken:
(electromotoren-universeel)
Conrad nummer 244457
Igarashi SP3650-65
6 Volt
5600 toeren onbelast
4500 toeren bij maximale belasting
5,8 Watt
161 gram
€ 7.95

Bovenstaande is maar een voorbeeld hoor!

Bij zo'n toerental heb je niet zo het gevaar van het schuim kloppen.

Wim

deze moteren hebben inderdaad een zeer gunstig stroomverbruik ook 1,7A bij max belasting,, dit betekent dat ik op een 3300 accu alsnog ruim 30 MIN kan varen,,

momenteel bezig aan de verlichting inbouwen *stuurhut verlichting is af* fotos volgens binnekort

alleen ik moet ook bij de lampjes kunnen komen mocht er ooit 1tje kapot gaan,, nu had ik wel al met moertjes en boutjes gedaan,, alleen dan krijg je altijd nog kieren, iemand nog ideeen hoe ik het het beste kan doen? of hoe doen jullie het bij jullie schepen? mijn ruimte is beperkt,,

ik heb de moertjes in het ene deel gelijmd, en dan een gaatje in het dak gemaakt en hierdoor het boutje in het moertje gedraaid,, zodat ik ten alle tijden nog in de stuurhut kan komen

afbeelding0156rs.jpg

hierop is het beetje te zien (slechte kwaliteit is genomen met webcam aangezien fotocamera leeg is)

Back