Kustwacht cutter stan patrol 4207 *fotos romp!

Hi

Zoek even op ''Davit'' , dan vindt je er waarschijnlijk meer

kan ook zoeken op ned-deck marine, die hebben de david geleverd voor Barend Biesheuvel,

Heb hier een demo cd van hen, met de hele lancering van een FRC vanaf de Biesheuvel

groet,
Andre

inmiddels de site van ndm bekeken alleen daar staat alleen maar een tekening van het val systeem,, niet van de deuren bij de stan patrol daar gaat het momenteel om, ik wil weten hoe die deuren / klep opengaat,, op tekening en fotos lijkt het 1 deel maar aan de armen te zien moeten het 2 deuren wezen,,

@andre meere
staan der op die demo cd daar toevallig filmpje van bij de stan patrol?

Als je een romp maakt, waarom in balsa? Dat is erg zacht, als je hem in dunne triplex maakt, volstaat 1 of 2 lagen G4 (polyurethaanlak) om het zaakje waterdicht en keihard te maken. Ga je met matten werken begint daarna het schuren en plamuren, en gaat veel van de oorspronkelijke vorm verloren.
Ga je toch voor een mal en polyester (=rotvrije) boot, ga dan even naar mijn stek:
http://home.tiscali.be/gilbertvl/pagina5.html

dunne triplex kan eventueel ook,, ik bouw hier tevens ook mijn bovenbouw van,, zogenaamd vliegtuigen triplex,

alleen hoe dik is dan aan te bevelen?

ik heb slehcts 700 gram voor de complete romp,, incl details enz enz,,

Voor een lengte van 80cm en het aantal spanten dat je getekend hebt, zou ik schatten 1,5 à 2 mm dikke triplex. Als er nog enkele spanten bij zouden kunnen, is 1,5 mm zeker genoeg.

ik ga denk voor 1,5mm in combinatie met epoxy aan beide kanten,, dit maakt een zeer sterke plaat,,

Is die 700 gram wel haalbaar Cheeta?

Je had het erover dat er 2x een Graupner SPEED 500 Torque in zou komen? Die wegen bij elkaar al de helft van je totale gewicht :roll:

Cheeta,

als je wil kan ik wel huidsuitslagen maken van de romp en het dek, dan kun je het redelijk makkelijk als een bouwpakketje in elkaar zetten. Ik heb zoiets al eens eerder gedaan en er een kartonnen model van gemaakt en ik moet zeggen, het paste allemaal verbazingwekkend goed

Hier kun je mijn oude file vinden waarmee ik het volgende gemaakt heb.

@torque,, de 700 gram is berekend puur voor het hout werk dus het schip zelf,, alle hardware heb ik al +/- bij mekaar opgeteld,, de kale romp dus zonder hardware wil ik zo rond de 500 gram zien te krijgen,, krap maar moet haalbaar wezen,, dan hou ik nog 200 gram over voor alle details

je tekeningen bevatten wel aardig wat fouten nog rhinobirds ;) ben zelf inmiddels druk bezig aan de stuurhut

stuurhut20bh.jpg

deze was hier al eerder voor bij gekomen ;) pagina 1

alleen hierop staan de nederlandse stan patrols en deze hebben niet het achterdek van de stan patrol die ik bouw,

mvc602s4ox.jpg

de stuurhut buitekant ;) 12,5 gram incl dak ;)

nog wel enig schuurwerk aan,, om net te maken ;)

zoek nog steeds info over het achterdek het vermoeden bestaat dat ik samen met rhino heb dat het een klep is die omhoog kantelt

ik ben al zo'n 930 gram kwijt aan de roeren + servo + moters + assen + regelaar + ontvanger

dan hou ik dus zo'n 770 gram over,, wat dus absoluut niet veel is,, de opbouw zal wss zo'n 200 gram gaan wegen wat 570 overhoudt voor de romp,, ik hoop de romp in ook 200 gram te redden,, dan hou ik nog 370 gram over,, voor extra dingen,, zoals de blusmonitor voorop,, daar reken ik zo'n 150 voor incl pomp

220 over, - 20 voor de servo van de achterklep = 200 - 30 voor ledjes en overige verlichting = 170 betekent 170 gram voor de overige details,, zeer krap dus,,

klopt die berekening van 1,7kg egt?? ik hoop van niet eigenlijk,, ik heb tog egt wel cker 2kg nodig,,

alleen neem ik die info een beetje met een lepel zout want de bemannings aantal klopt ook niet,, ik had een blad van damen zelf waar het opstond,,

bemanning is 12+4 en niet 11 ;)

en 1,56kg :| LOLZ...

daar staat niet toevallig in wat wel de waterverplaatsing zou moeten zijn? ik ging in het begin uit van zo'n 210 ton wat 1.68 kg geeft.
en anders zul je toch eerst je romp moeten maken, trimmen tot op de waterlijn en dan kijken hoeveel het allemaal weegt

staat het helaas niet in :(,,

Visarenddetail1.htm

maar ik heb damen even een mailtje gestuurd met de opsomming van vragen ;)

Beste Alwin,

Goed te horen dat je reeds aan het bouwen bent. Antwoorden staan tussen je tekst.

Groeten,
Jaap Gelling

--------------------------------------------------------------------------------
From: Alwin Winius [mailto:cheeta@derbi-club.com]
Sent: zaterdag 24 september 2005 18:50
To: Jaap Gelling
Subject: Re: stan patrol 4207

goedendag,

de tekeningen zijn aangekomen inmiddels al druk begonnen, helaas door het drukke tijdschema nog niet eerder tijd gehad om terug te mailen,

nogmaals heel erg bedankt, alleen ik loop tegen een paar kleine vragen aan.

De stelling op het achterdek (davit) is daar meer info over? ik zou deze graag werkend willen namaken, en ook een identieke boot willen leggen in het systeem. Kunt u mij toevallig vertellen welk type boot dit is en of hier tekeningen van zijn?
Uit deze vraag begrijp ik dat je wellicht niet de tekeningen hebt gekregen van de Panter/Poema/Jaguar (1e serie eind jaren '90, voor de Kustwacht van de Antillen en Aruba), want deze schepen hadden en slipway met hekdeur ipv een davit. Laat dit even weten.
Indien het een davit-uitvoering is (NL Douane: Visarend en Zeearend):
Leverancier van de davit is SEC Davit, Nederlands bedrijf. Bijgaand enkele foto's van een vergelijkbare davit op een ander schip.
De RIB's van de NL Douane zijn van Duarry

heeft u toevallig ook nog enige specificaties van de stan patrol 4207, vooral de waterverplaatsing van het schip? dit om het gewicht uit te rekenen die benodigd is om het modelschip op de waterlijn te krijgen
De waterverplaatsing is ongeveer 200 ton, inclusief 50% brandstof, hetgeen ongeveer 10 ton is.
De eerste schepen (Panter/Poema/Jaguar) waren wat lichter en ook wat smaller. Ik schat 5-10 ton.

bij voorbaat dank

alwin winius

dus zeg 190 - 195 ton droog,, excl water enz enz.. in totaal gok i kdan op zo'n 225 ton, wat dan weer uitkomt op 1,8 kg,, krap maar haalbaar hoop ik,, mss de blusmonitor laten varen,, dan moet ik het redden,,

vanmiddag fotos van het hoofdpaneel in de stuurhut ;)

owja en egt hulde voor jaap gelling kreeg dit mailtje op zondag nacht 4:14 8O TOP SERVICE!!!

mocht jaap aktief wezen op dit forum dan zou ik hem zeker willen opdragen voor een ere lintje :music:

Back