Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Beste Alwin,
Goed te horen dat je reeds aan het bouwen bent. Antwoorden staan tussen je tekst.
Groeten,
Jaap Gelling
--------------------------------------------------------------------------------
From: Alwin Winius [mailto:cheeta@derbi-club.com]
Sent: zaterdag 24 september 2005 18:50
To: Jaap Gelling
Subject: Re: stan patrol 4207
goedendag,
de tekeningen zijn aangekomen inmiddels al druk begonnen, helaas door het drukke tijdschema nog niet eerder tijd gehad om terug te mailen,
nogmaals heel erg bedankt, alleen ik loop tegen een paar kleine vragen aan.
De stelling op het achterdek (davit) is daar meer info over? ik zou deze graag werkend willen namaken, en ook een identieke boot willen leggen in het systeem. Kunt u mij toevallig vertellen welk type boot dit is en of hier tekeningen van zijn?
Uit deze vraag begrijp ik dat je wellicht niet de tekeningen hebt gekregen van de Panter/Poema/Jaguar (1e serie eind jaren '90, voor de Kustwacht van de Antillen en Aruba), want deze schepen hadden en slipway met hekdeur ipv een davit. Laat dit even weten.
Indien het een davit-uitvoering is (NL Douane: Visarend en Zeearend):
Leverancier van de davit is SEC Davit, Nederlands bedrijf. Bijgaand enkele foto's van een vergelijkbare davit op een ander schip.
De RIB's van de NL Douane zijn van Duarry
heeft u toevallig ook nog enige specificaties van de stan patrol 4207, vooral de waterverplaatsing van het schip? dit om het gewicht uit te rekenen die benodigd is om het modelschip op de waterlijn te krijgen
De waterverplaatsing is ongeveer 200 ton, inclusief 50% brandstof, hetgeen ongeveer 10 ton is.
De eerste schepen (Panter/Poema/Jaguar) waren wat lichter en ook wat smaller. Ik schat 5-10 ton.
bij voorbaat dank
alwin winius